High End Mässan i Stockholm 16-17 feb

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2013-02-10 18:33

För att rensa gommen så att säga.
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
joakimfors

Inläggav joakimfors » 2013-02-10 21:39

Någon får ta med sig en skiva med 5 sek 60 Hz sinus. ;)

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2013-02-11 00:18

hifikg skrev:
HolographicAudio™ skrev:
hifikg skrev:Jag har med mig en egen skiva. Den brukar jag få spela oftare än jag räknar med och ofta längre stunder. Sen vet jag att jag kan fortsätta sitta nöjd. :-)

Välkommen in till oss, vi kanske kan få dig att inte sitta nöjd. :wink:

Jag spelade igenom större delen av min skiva i ert rum i Jönköping...

OK, hoppas på bättre rum denna gång (i Jönköping var det värsta tänkbara format plus betongväggar).
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.
http://www.holographicaudio.com
Pre Two>ULC>AMP Twentythree>Ino Audio Pi120s

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-02-11 01:47

HolographicAudio™ skrev:
hifikg skrev:
HolographicAudio™ skrev:
hifikg skrev:Jag har med mig en egen skiva. Den brukar jag få spela oftare än jag räknar med och ofta längre stunder. Sen vet jag att jag kan fortsätta sitta nöjd. :-)

OK, hoppas på bättre rum denna gång (i Jönköping var det värsta tänkbara format plus betongväggar).

Ni lyckades bättre än Linn... men det är å andra sidan ingen lysande värdemätare just den gången. Jag hälsar på på lördag!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2013-02-11 12:18

phon skrev:Varför spelar man musik på en apparatmässa?

Vore det inte bättre med lite olika mätuppkopplingar där man kunde mäta och visa hur
apparaterna fungerar, istället för att gilla eller ogilla olika musikstycken som hörs här och där?

A´pezis. Lyssningen sker ju dessutom i helt obekanta rum. Så det säger egentligen inte så mycket om produkternas (o)ljudande egenskaper såvida inte någon är fullständigt horribel.

Kan inte faktiskt.se ordna en vagn med lite mätgrejjor som man kan dra runt mellan rummen och provmäta olika produkter mellan lyssningarna på sinusvep och fyrkantvågor?
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Highendmassan

Inläggav Highendmassan » 2013-02-11 16:43

Bild

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2013-02-11 17:50

hifikg skrev:
HolographicAudio™ skrev:
hifikg skrev:
HolographicAudio™ skrev:

Ni lyckades bättre än Linn... men det är å andra sidan ingen lysande värdemätare just den gången. Jag hälsar på på lördag!

Tack och välkommen (WTC / rum Amsterdam) på lördag!
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.
http://www.holographicaudio.com
Pre Two>ULC>AMP Twentythree>Ino Audio Pi120s

Användarvisningsbild
verdad

Inläggav verdad » 2013-02-17 15:49

Ingen som tagit lite bilder?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-02-17 15:52

verdad skrev:Ingen som tagit lite bilder?

Jag håller på att uppdatera min medlemspresentation med mina bilder, det finns så många trådar om highend så jag la dem där. Klicka på hemsida nedan så hittar du bilderna.

MorganM

Inläggav MorganM » 2013-02-17 23:10

HolographicAudio™ skrev:
hifikg skrev:
HolographicAudio™ skrev:

Jag glömde skivor idag (söndag-sent).men fick välja en låt med Nora Jones,som jag tycker låter bra,och som fanns tillhand i demorummet :).

Lät mycket bra.
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
Highendmassan

Inläggav Highendmassan » 2013-02-18 21:14

Ett stort tack till alla besökare, till utställare och personal som gemensamt bidrog till att göra Stockholm HighEnd 2013 till en fantastisk trevlig mässa och kul helg. Väldigt många tyckte det var den bästa mässan någonsin. Som förra året trotsade ett stort antal besökare kyla och snörusk. Vi gick i år från typiska hotellrum till professionella ytor med bättre rum, hörsalar, bättre sociala ytor, mer lättillgängliga och ändamålsenliga lokaler i stort. Personalen på WTC och L&L var mycket hjälpsamma, trevliga och serviceinriktade, vilket också bidrog till den trevliga atmosfären.

Trots att Stockholm har många hotell och konferensanläggningar är det ingen som erbjuder tillräckligt många bra rum till ett rimligt pris så att det räcker med en lokal. Det är skälet till att vi var på 2 ställen i år. Med 100m mellan dem är det fortfarande kortare att gå än man får göra på vilken som helst större mässa runt om i världen.

Ett inslag som dock var synnerligen populärt var lördagens fem olika föredrag. Hörsalen var i princip fullsatt hela dagen. Ett stort tack till föredragshållarna, Thomas Gluck, Lennart Östlund, Katarina Lindblad och Torgny Lundmark för utmärkt insats och engagerande berättelser. Bilden nedan med Lennart får vara beskrivande för stämningen och deltagandet under arrangemanget.

Bild

Tävlingen, som också engagerade stort avgjordes med dragning, utfört av Lars Jonsson, Ljud & Bild - som också borgade för korrekt genomförande. Tack till alla generösa företag som bidrog med vinsterna.

Vinnarna blev:

1 st Advance WTV 1000 från Macaudio, Lars-Åke Berndalen
1 st JBL L55i från Harman Kardon, Anders Börjesson
1 st Teac R-5W från Canseda, Christer Ljungqvist
1 st Tangent Alio Fm från Hifi-Agenten, Göran Berglund
1 st Tangent Alio Fm från Hifi-Agenten, Fred Töniste
1 st Ear Two från Holographic Audio, Petter Berndalen
1 par Studio Monitor 55, Wiktors, Tord Ehn
1 st Brionvega TS 522, Audio Concept, Mimmi Eriksson
1 st HRT Micro Streamer från Runt Ljud, Thomas Örnö
1 st CanCan fråb Klutz Design, Peter Bennborn
1 st Arcam rDAC KW fråb Ljudtema, Andreas Sandberg

Vi gläder oss med både besökare och utställare som funnit varandra via nya produkter och upplevelser och är säkra på att många kommer att komma ännu längre i sitt musikintresse via mässan som musikalisk mötespunkt.

Och nu är det bara ungefär ett år till nästa gång. Välkommen åter!

Mvh, HighEnd Mässan, Stockholm 2013

Användarvisningsbild
Syntesis

Inläggav Syntesis » 2013-02-18 22:39

"Ett inslag som dock var synnerligen..." ...IMPOPULÄRT var att Sheratondelen av mässan inte stod med i mässbroschyren man fick.
Därmed missade jag och de jag var på mässan med den delen helt och hållet. Inte så kul.

WTC-delen var lättnavigerad och bra.

Lindström & the funky bunch kändes lite som ett slags nödlösning. Rummen fanns lite här och var med mycket tomt emellan.

Helst hade allting fått vara på samma ställe. Det hade varit det bästa.
Snarkoman AB - Mit der neue basmodulers

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-02-18 23:07

Ingick Sheratondelen i high-end mässan? Var inte det några leverantörer som tog tillfället i akt att visa upp sig i Stockholm just den dagen? Eller var det en del av Sweetspot?

Användarvisningsbild
verdad

Inläggav verdad » 2013-02-18 23:23

Enligt annons jag sett så stod Sheraton med som mässlokal 3.

Det skulle de väl inte ha gjort om de inte vore en del av High-End mässan, eller?

Edit:
http://highendmassan.se/var/

Dessutom fanns Ultimate med som utställare i deras uppräkning över företag som demade produkter på mässan.

Så det borde alltså ha inneburit att de ingick i High-End mässan på något sätt.
Senast redigerad av verdad 2013-02-18 23:32, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-02-18 23:31

verdad skrev:Enligt annons jag sett så stod Sheraton med som mässlokal 3.

Det skulle de väl inte ha gjort om de inte vore en del av High-End mässan, eller?

Du har helt rätt. TAD står med på programmet t ex, Sheraton, Gripsholm. Står det inte i den tryckta broschyren alltså? Har den i lyssningsrummet.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi