Vee-Eight skrev:Jajamensan. Både på Marshall´n och hifin.
Där sa du nåt, det måste jag också testa!
Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Jajamensan. Både på Marshall´n och hifin.
OlA-68 skrev:nu får ni väl ändå skärpa er... springa runt och klaga på mässjazz och sedan ha funderingar på hurdetta låter i er stereo denär ju bara skapad för test
Alexi skrev:Om jag minns rätt har du en Quad 606, på 140W, som lätt väldigt luddigt i diskanten och avskuret i basen (från våra nät F/E-lyssningar).
hifikg skrev:OlA-68 skrev:nu får ni väl ändå skärpa er... springa runt och klaga på mässjazz och sedan ha funderingar på hurdetta låter i er stereo denär ju bara skapad för test
Tycker du att Bela Flec är mässjazz?
Vee-Eight skrev:hifikg skrev:OlA-68 skrev:nu får ni väl ändå skärpa er... springa runt och klaga på mässjazz och sedan ha funderingar på hurdetta låter i er stereo denär ju bara skapad för test
OlA har en poäng.
RogerGustavsson skrev:Alexi skrev:Om jag minns rätt har du en Quad 606, på 140W, som lätt väldigt luddigt i diskanten och avskuret i basen (från våra nät F/E-lyssningar).
Det var väl med konstlasten? Quad-stegen verkar ge ett lite annat intryck med ESL-63. Var likadant med Stax-slutstegen som HiFi & Musik testade för många år sedan, med elektrostater fick de liv.
PerStromgren skrev:Vee-Eight skrev:hifikg skrev:OlA-68 skrev:nu får ni väl ändå skärpa er... springa runt och klaga på mässjazz och sedan ha funderingar på hurdetta låter i er stereo denär ju bara skapad för test
OlA har en poäng.
Ola har oftast en poäng, men Bela Fleck and The Flecktones tycker jag inte som artister platsar under den nedvärderande etiketten mässjazz.
Den här låten, möjligen, men anledningen till att jag tog upp det vara att jag lirade plattan och hoppade till när konerna kom farande och det lät så förskräckligt.
NiklasF skrev:Elbasen som är fet, eller vart i spåret skall man vara "rädd" kommer ju en skön kick som ligger lite högre i frekvens, är det den ni menar?
penke62 skrev:NiklasF skrev:Elbasen som är fet, eller vart i spåret skall man vara "rädd" kommer ju en skön kick som ligger lite högre i frekvens, är det den ni menar?
En elbas går ner till dryga 40Hz, om det inte är en annorlunnda stämning, eller en 5-strängad. Inget att vara rädd för, bara att fläska på rejält.
NiklasF skrev:penke62 skrev:NiklasF skrev:Elbasen som är fet, eller vart i spåret skall man vara "rädd" kommer ju en skön kick som ligger lite högre i frekvens, är det den ni menar?
En elbas går ner till dryga 40Hz, om det inte är en annorlunnda stämning, eller en 5-strängad. Inget att vara rädd för, bara att fläska på rejält.
Per hade ju problem någonstans i låten, därav min undran.
PerStromgren skrev:Ok, det verkar bara vara jag som har problem med den gode Bela... Då blir det väl till att uppgradera eller skruva ner.
PerStromgren skrev:Ok, det verkar bara vara jag som har problem med den gode Bela... Då blir det väl till att uppgradera eller skruva ner.
hifikg skrev:PerStromgren skrev:Ok, det verkar bara vara jag som har problem med den gode Bela... Då blir det väl till att uppgradera eller skruva ner.
Du kanske menar något helt annat med starkt än jag gör t ex. Och jag har inte originalutgåvan, jag sitter med en samlingsskiva, den kanske är helt annorlunda.
tvett skrev:Komorok skrev:Låg på tredje spåret efter det aktuella när jag började tröttna på att vänta på det basiga partiet. Fanns ju ingen krävande bas.
Du har inte potent system nog, du hör inte det du borde höra.![]()
hifikg skrev:Nu spelar jag Bela Flec hänsynslöst starkt och det är inte utan att det påminner lite om svamparna. Jäkla drag.
phon skrev:hifikg skrev:Nu spelar jag Bela Flec hänsynslöst starkt och det är inte utan att det påminner lite om svamparna. Jäkla drag.
Va?
Han plonkar ju bara på den där gamla banjon. Inget drag alls. Funkar bra på mina Wiking PC-speakers ...
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 23 gäster