MagnusÖstberg skrev:Flint skrev:Ni starkarear "högt" , gör det så länge ni tycker att det är kul. Om ni följer normal mognadsprocess kommer ni förr eller senare att tröttna på det och ersätta fysik med intellekt. Tänk bara på under tiden att den enes frihet med stor säkerhet går ut över någon annans.
Tillåt mig röra om i ditt inlägg lite:
- Vad ger dig rätt att kalla andra omogna för att de inte följer din norm?
- Vilken grund har du för att de som spelar starkt har mindre intellekt än andra?
- Vad får dig att tro att de som spelar starkt skulle lida av brist på hänsynsförmåga?
/svagspelaren utan behov av att ironisera, vara sarkastisk eller röra runt i grytor som hobby
Tänker nu bara tala för mig själv (misslyckas ibland med det, och misstolkas nog ganska ofta beträffande den saken också).
Nog fasen tycker jag att jag var - om inte omogen så åtminstone - mindre mogen förr. Och förr spelade jag starkare.
Om det därför finns något samband mellan mina ljudtrycks-preferangser och min mogenhet, det VET jag inte.
Beträffande intellektet, så måste rimligen begreppet intellekt skruvas fast någonstans först, så det inte halkar omkring överallt, baserat på vem som använder detsamma.
Men, jag känner mig hursomhelst mer reflekterande och funderande numera än förr i tiden.
Jag får dessutom ut betydligt mer nuförtiden, av musik som INTE vare sig låter högt eller innehåller "häftiga" komponenter. Förr blev jag otålig av stillsam musik.
För några år sedan spelade jag betydligt starkare, och min sambo var ofta irriterad över detta. Jag var emellertid så mån om att spela högt, att konflikten kring detta fortgick.
Med en - i mitt tycke - bättre högtalarlösning, så får jag en stor behållning av vax-spisandet på ganska låga nivåer.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.