Kul att läsa zapanasta!
Jag är själv i den situationen just nu. Har mått väldigt dåligt psykiskt och det har varit massor med strul privat med jobb och dylikt. När jag sen har försökt sätta mig och lyssna så har jag var så sjukt missnöjd med ljudet. Detta har i sin tur slutat i att jag börjat fundera på om jag ska köpa större slutsteg, bättre försteg, kanske ny dator med digitalt ljud ut istället för airporten jag använder som musikkälla nu.
Det slutade med att jag mest på skoj lyfte fram mina jbl studio 180 som jag normalt kör som bakkanaler och kör dessa som frontar. Det är ett par högtalare jag inte har några större förväntningar på. Detta gör dock i sin tur att jag fokuserar mer på musiken. Jag konstaterar även stundtals att det låter ju inte alls pjåkigt. Sen att man dessutom kan spela duktigt högt och med ett förvånansvärt bra tryck i basen är ingen nackdel.
Som det ser ut nu så får de stå jämte mina infinity och spela (utan delade basar). Riktigt gött att inte behöva fundera på hur det låter utan bara att slappna av och lyssna på musik.
Sen när man själv är mer i fas och man mår bättre så kopplar jag in det stora grejerna igen och kan då förhoppningsvis kunna njuta mer av enbart musik med så bra ljud som möjligt