Nefilim skrev:Nå, hur låter den då. Emotivan?
Riktigt bra. Känns som det finns mer kraft än i mina Sub AMP 1. Någon som
vet om detta stämmer? På pappret ska ju Sub AMP 1 vara kraftigare?
Moderator: Redaktörer
mx skrev:OK, men X-2 är väl nästan 9 ohm?
mx skrev:adzer skrev:mx skrev:OK, men X-2 är väl nästan 9 ohm?
Ja? [...]
Jag tänkte att då spelar vad de lämnar i 4 ohm mindre roll.
mx skrev:Upplever XPA-5 som bättre i alla fall. Förmodligen ren placebo, men låt mig
leva i den världen då. Nu när jag bytt steg och allt.
FBK skrev:mx skrev:Upplever XPA-5 som bättre i alla fall. Förmodligen ren placebo, men låt mig
Våga lita på dina öron.
mx skrev:FBK skrev:mx skrev:Upplever XPA-5 som bättre i alla fall. Förmodligen ren placebo, men låt mig
Våga lita på dina öron.
Det är svårt att lita på sina öron när man samtidigt får intryck av allting annat.
Som vad andra tycker, pris, utseende, det-borde-vara-så-saker osv.
mx skrev:Nefilim skrev:Nå, hur låter den då. Emotivan?
Richard skrev:mx skrev:Nefilim skrev:Nå, hur låter den då. Emotivan?
Subamp 1 ger 285 watt i 4 ohm. Kul med emotivan !
Du tror inte att en del av " kraftlösheten" kanske också beror på att du förut kört med dubbla, seriekopplade filter till subbasarna ?
Först genom cr80, sedan till subbamp 1 vars delningsfilter inte går att stänga av ( även om du hade delningen så högt du kunde, 250 hz ) ?
Detta borde förut ha genererat att dels delningen blev fel ( mycket brantare än det är tänkt att cr 80 ska dela ensamt ) men att det också blev kraftiga fasvridningar kring 100- 250 hz pga de dubbla filtren ?
Dina intryck KAN förstås bero på att emotivan är mera kraftfull, men jag tror inte effektangivelsen kan ge dig nån ledtråd vid normala volymer. Låter emotivan kraftfullare och det inte beror på att du längre kör med dubbla filter, beror det på att emotivan är en bättre konstruerad förstärkare, även vid lägre effekter.
Johan_Lindroos skrev:Richard skrev:mx skrev:Nefilim skrev:Nå, hur låter den då. Emotivan?
Du tror inte att en del av " kraftlösheten" kanske också beror på att du förut kört med dubbla, seriekopplade filter till subbasarna ?
Först genom cr80, sedan till subbamp 1 vars delningsfilter inte går att stänga av ( även om du hade delningen så högt du kunde, 250 hz ) ?
Detta borde förut ha genererat att dels delningen blev fel ( mycket brantare än det är tänkt att cr 80 ska dela ensamt ) men att det också blev kraftiga fasvridningar kring 100- 250 hz pga de dubbla filtren ?
Dina intryck KAN förstås bero på att emotivan är mera kraftfull, men jag tror inte effektangivelsen kan ge dig nån ledtråd vid normala volymer. Låter emotivan kraftfullare och det inte beror på att du längre kör med dubbla filter, beror det på att emotivan är en bättre konstruerad förstärkare, även vid lägre effekter.
Det är inte ofta jag håller med dig Richard, men i detta fall gör jag det*!![]()
![]()
(*: med avseende på seriekoppling av olika filter)
mx skrev:Johan_Lindroos skrev:Richard skrev:mx skrev:Nefilim skrev:Nå, hur låter den då. Emotivan?
Det är inte ofta jag håller med dig Richard, men i detta fall gör jag det*!![]()
![]()
(*: med avseende på seriekoppling av olika filter)
Fast det är ett felaktigt postulat ni använt er av. Jag hade inte kopplat på det
viset.
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 22 gäster