Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:petersteindl skrev:lennartj skrev:Jag är inne på tredje högtalarparet efter 45 år!
1968 Luma LE220 Kompakthögtalare (används fortfarande i nostalgianläggningen)
1976 Bowers&Wilkins DM4 (stulna julafton 1973)
1984 Carlsson OA52
Att jag köpt ännu ett par OA52 att experimentera med räknar jag inte för jag har ännu inte lyckats få dem att överträffa det första paret, så de står i min "projektkö".
Jo, förresten - jag har köpt och renoverat ett par Sonab OD11 som är inkopplade för Ambiofoni (surround) vid rummets bakvägg och byggt fyra OB52 subwooferlådor som komplement, men det är ju alltjämt OA52'orna jag köpte 1984 (och uppgraderade 1994) som är mina huvudhögtalare.
Stals de verkligen 1973?
Tänkte på det också.
Kanske B&W stal konstruktionen 1973 och började jobba med att sätta
den i produktion. Det lyckades och 1976 så köpte Lennart ett par!
Vh, iö
Edit: slant med fingret.
Stulna julafton 1983 ska det vara.
Det fanns inga DM4 1973.
adzer skrev:100 par![]()
Alltså hur lyckas man gå genom så många par högtalare undrar jag? Jag antar att man tycker det är skoj och intressant att testa så mycket man kan. För inte köper man så många högtalare som man inte tycker om i tron att de skall vara bra?
Själv har jag haft 6par fullregister/toppar.
micromodular skrev:6: KRK Rokit passiva monitorer som inte distar men gör resten fel så tebax till diamond 3![]()
jari skrev:Celestion Ditton 25
QLN 1
NHT 2.5i
Snell E3
Dynaudio 1.3 se
Ino piP är några av de jag haft i min ägo,
för närvarande spelar Ino p60s med se-variantens dämpmaterial
bakom diskanten.
Totalt <15
Mvh Jari
sportbilsentusiasten skrev:Strax över 20talet par är det, men ska man inte samtidigt ange under vilken tid?
Jag som varit aktiv 35år borde haft fler än en som haft intresset bara 5år...
Och många har man haft kort tid, månader, innan man funnit talarna som passar bäst.
Har tex haft 3 talare under 20 år, de jag varit mest nöjd med. Aktiva Isobarik, Keltik o Komri.
Så tar jag bort talare jag ägt under 2år blir det i princip dessa 3 kvar...
JM skrev:robert293 skrev:skulle jag göra min lista så hade ni fått huvudvärk![]()
Men 100+ lätt.
Testa att nämna de för dej viktigaste 20 paren. Behöver inte vara de som lät bäst.
JM
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 19 gäster