Holfi Integra 8S
Som dessutom förförstärkar funktionalitet för fler kanaler om man vill gå upp till hemmabio och har en DVD som skickar separerade kanaler... bara att hänga på några slutsteg till alltså..
Moderator: Redaktörer
rhenrics skrev:Problemet med holfi (eller har varit iaf) är väl att de är dyrare än de presterar. Inte direkt bang for the buck om man säger så..
Nattlorden skrev:
Det är en åsikt - min är diametralt motsatt.
rhenrics skrev:Min åsikt baseras på holfi 88se som väl såldes för runt 30 lök när den fortfarande tillverkades. Tycker inte den presterar bättre än t ex en Amplifix för runt halva priset. Men som sagt, det är en åsikt.
Jag har ägt Holfi's tyngre produkter och hastigt lyssnat och jämfört en Amplifix. Holfi och Amplifix får väl sägas stå som två kontraster emot varandra, vad gäller sin ljudliga klang.rhenrics skrev:Nattlorden skrev:Det är en åsikt - min är diametralt motsatt.
Min åsikt baseras på holfi 88se som väl såldes för runt 30 lök när den fortfarande tillverkades. Tycker inte den presterar bättre än t ex en Amplifix för runt halva priset. Men som sagt, det är en åsikt.
EngelholmAudio skrev:Jag har ägt Holfi's tyngre produkter och hastigt lyssnat och jämfört en Amplifix. Holfi och Amplifix får väl sägas stå som två kontraster emot varandra, vad gäller sin ljudliga klang.
Holfi har ett mycket mjukt, varmt ljud, nästan lite av det "rörepitet" som lever kvar (för gamla "dåliga" rörförstärkarE).
Väljer man Amplifix har man tittat på Holfi i onödan. Cabbe eller Sport-kombi? Olika saker med olika funktion.
Håller helt med och tycker vi skriver samma sak om än med olika ord. Fast jag vill inte blanda in priset. Prestandan är ju varken bättre eller sämre till ett givet pris. Prisvärdheten kanske...rhenrics skrev:EngelholmAudio skrev:Jag har ägt Holfi's tyngre produkter och hastigt lyssnat och jämfört en Amplifix. Holfi och Amplifix får väl sägas stå som två kontraster emot varandra, vad gäller sin ljudliga klang.
Holfi har ett mycket mjukt, varmt ljud, nästan lite av det "rörepitet" som lever kvar (för gamla "dåliga" rörförstärkarE).
Väljer man Amplifix har man tittat på Holfi i onödan. Cabbe eller Sport-kombi? Olika saker med olika funktion.
Håller inte helt med om att Holfin skulle vara mjuk och varm. Luddig och grynig möjligen, för priset.
Hmm....osäker på om min verkligen hade bipolära trissor. Vi kanske pratar om olika modeller eller serier.rhenrics skrev:I och med att den kör med bipolärtrissor kan den ibland snarare upplevas som vass, dock är den lite rappare och tyngre i basen, men det är också det enda den har i fördel mot amplifixen (som i sin tur med sina mosfet kan bli lite väl sliskig och ljus ibland).
EngelholmAudio skrev: Håller helt med och tycker vi skriver samma sak om än med olika ord. Fast jag vill inte blanda in priset. Prestandan är ju varken bättre eller sämre till ett givet pris. Prisvärdheten kanske....
EngelholmAudio skrev:Hmm....osäker på om min verkligen hade bipolära trissor. Vi kanske pratar om olika modeller eller serier.Kan inte påstå att den presterade nån "bipolär tung bas" som exempelvis Grendel gör.
Nattlorden skrev:Iofs var väl skillnaden på 88se och Integra-8 ganska marginell för de flesta användare och då halverar vi priset direkt. Dessutom är den ju inte byggd som integrerad från början utan har en historia från separata försteg och slutsteg, så produktionsmässigt kostar den säkert mer.
Sen är de definitivt voice:ade för olika köpargrupper, så den som gillar Amplifix kommer inte att gilla Holfi och omvänt...
Morello skrev:Tänk om livet vore så enkelt att man kan göra en korrekt analys genom att titta på huruvida ett slutsteg ärbestyckat med MOSFET eller BJT.
Tänk om livet vore så enkelt att man kan göra en korrekt analys genom att titta på huruvida ett slutsteg ärbestyckat med MOSFET eller BJT.
Sanoj skrev:Tänk om livet vore så enkelt att man kan göra en korrekt analys genom att titta på huruvida ett slutsteg ärbestyckat med MOSFET eller BJT.
Tänk om livet vore så enkelt att man kan göra en korrekt analys genom att titta på hur ett slutsteg mäter...![]()
// Jonas
Sanoj skrev:Tänk om livet vore så enkelt att man kan göra en korrekt analys genom att titta på huruvida ett slutsteg ärbestyckat med MOSFET eller BJT.
Tänk om livet vore så enkelt att man kan göra en korrekt analys genom att titta på hur ett slutsteg mäter...![]()
// Jonas
Hehe, nej jag röstade på Tact, som jag tror mycket gott om...EngelholmAudio skrev:Har du röstat nu eller?Hotspur skrev:- Åh, Hegeln har minsann fått en röst nu!
hayabusa skrev:Har haft en Tact 2150AD Och har nu en Gryphon Callisto 2100 till mina Nautilus 802. Tacten är helt chanslös i mina öron, möjligtvis lite bättre detaljer och bredd i ljudet. Hade stora förväntningar på Tacten, men den stora svagheten var det gråa livlösa mellanregistret. Visst hade den kvaliteter också,men som sagt Calliston spelar i en annan division. Skulle vilja ge mina lådor lite mer power,men det blir nog svårt att hitta något under 100.000 som både har mer effekt och låter bättre, eller lika bra.
Förstår precis vad du menar, jag ägde själv en 2100 förut. Bytte sedan till Krell FPB200 och nu är himlen öppnad . 2100 var lite för klen (även att den har en särdeles ork) för mina elektrostater.
Nu blommar de ut i alla register .
För långt under 100 laxar får man ett kralligt tillika höklassigt slutsteg från Bryston. (med bortåt två tiopotenser mindre dist än Callisto)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster