Moderator: Redaktörer
Enligt hemsidan iaf. Så är enda TAD tekniken den lilla pluppen på diskanten. Vad jag kunde hitta...Laila skrev:Alexi skrev:Det kan jag såklart inte, men om nu TAD varit mer involverade, varför står det då inte någonstans på Pioneers sida?Laila skrev:Alexi skrev:Alltså det enda TAD med Pionner S-DJ80X är att man använt en liten diffuserande plupp på nedre delen av waveguiden.
....
Hur kan du vara så säker på det . . . ?
Ingen aning faktiskt . . . typ.
Men HauteParleur skrev ju "med en del TAD teknik", å så verkade ju ha varit fallet, eller . . . ?
Alexi skrev:Enligt hemsidan iaf. Så är enda TAD tekniken den lilla pluppen på diskanten. Vad jag kunde hitta...Laila skrev:Alexi skrev:Det kan jag såklart inte, men om nu TAD varit mer involverade, varför står det då inte någonstans på Pioneers sida?Laila skrev:Alexi skrev:Alltså det enda TAD med Pionner S-DJ80X är att man använt en liten diffuserande plupp på nedre delen av waveguiden.
....
Hur kan du vara så säker på det . . . ?
Ingen aning faktiskt . . . typ.
Men HauteParleur skrev ju "med en del TAD teknik", å så verkade ju ha varit fallet, eller . . . ?
Nattlorden skrev:Jag tror du tror alltför mycket. Tro är den lägsta graden av vetande.
HauteParleur skrev:Nattlorden skrev:Jag tror du tror alltför mycket. Tro är den lägsta graden av vetande.
Det är bättre att tro rätt än att veta fel brukade en mycket vis man säga. Antar att du aldrig träfat honom?
single_malt skrev:Nattlorden skrev:Vi har flera träfat här hemma alltid.
Ga-ga-ga dumma..
ja och du är dryg.Nattlorden skrev:single_malt skrev:Nattlorden skrev:Vi har flera träfat här hemma alltid.
Ga-ga-ga dumma..
Du citerade fel post, det var den innan som dummade sig.
Nattlorden skrev:Om nu det är så att TS träffat Andrew Jones och fått lite inside info om högtalaren i fråga som inte Pioneer skyltar med, så hade det väl varit lämpligare att skriva så och göra det ett tips att lyssna på, så hade det blivit lite positiv spin på tråden istället för att som nu verkat vara chansartade gissningar. Som tips alltså. Det vore ju bara roligt om det kom en riktigt bra Pioneer på marknaden för vettiga pengar.
Alexi skrev:Jag håller med om att det vore kul med en bra aktiv högtalare för bara 4500kr. Men jag tror man satsat på hissad bas, för att passa DJ å dansmusik...
HauteParleur skrev:Det finns redan rätt många bra monitorer för och under 4500 paret konstigt nog så sitter det ofta bättre element i aktiva monitorer än i hifihögtalare till samma pris trots att det alltså ingår förstärkare i de aktiva högtalarna.
HK430 skrev:HauteParleur skrev:Det finns redan rätt många bra monitorer för och under 4500 paret konstigt nog så sitter det ofta bättre element i aktiva monitorer än i hifihögtalare till samma pris trots att det alltså ingår förstärkare i de aktiva högtalarna.
exempel? inte frågat utav illvilja, men jag letar högtalare och det mesta är intressant, speciellt om jag slipper köpa nytt slutsteg
Fjonkalicious skrev:Jag har haft ett par yamha hs-80m. Den diskanten skojar man inte bort, ajajajaj.
HauteParleur skrev:Fjonkalicious skrev:Jag har haft ett par yamha hs-80m. Den diskanten skojar man inte bort, ajajajaj.
De är ju rätt icke förlåtande och ärliga jämfört med många hifihögtalare men illa låter knappast diskanten om inte originalmaterialet är dåligt inspelad eller om de står i en dålig miljö. Hur var de kopplade och i viken miljö stod dom? Provade du att justera diskanten med inställningsswitchen på baksidan?
Fjonkalicious skrev:HauteParleur skrev:Fjonkalicious skrev:Jag har haft ett par yamha hs-80m. Den diskanten skojar man inte bort, ajajajaj.
De är ju rätt icke förlåtande och ärliga jämfört med många hifihögtalare men illa låter knappast diskanten om inte originalmaterialet är dåligt inspelad eller om de står i en dålig miljö. Hur var de kopplade och i viken miljö stod dom? Provade du att justera diskanten med inställningsswitchen på baksidan?
Nedställd diskant i det lägsta läget. Det handlade inte om att vara förlåtande utan snarare avvikande godtagbar frekvensgång och distortion.
Körde dom från en macbook pro, line out, närfält vid skrivbordet till datorn. Miljön var tunga gardiner bakom högtalarna, i mitt sovrum med stor säng, täcken osv.
Snygga men inget under av ljudkvalité.
HK430 skrev:DVD-ai skrev:Undrar om den kan vara i nivå med ATC SCM11 ?
Det tycker jag är en trevlig högtalare för ca 10-12kkr
bättre än i6? de kostar ungefär samma i rå mdf
Fjonkalicious skrev:Jag har haft ett par yamha hs-80m. Den diskanten skojar man inte bort, ajajajaj.
Beakungen skrev:Jag hade lillebroren till den. hs50m. Hade den ett litet tag men konstaterade ganska snabbt att den lät väldigt illa i diskanten och att hela högtalaren distorerade väldigt hårt. På låga volymer gick den ok att lyssna på. Men bara låga volymer.
HauteParleur skrev:Beakungen skrev:Jag hade lillebroren till den. hs50m. Hade den ett litet tag men konstaterade ganska snabbt att den lät väldigt illa i diskanten och att hela högtalaren distorerade väldigt hårt. På låga volymer gick den ok att lyssna på. Men bara låga volymer.
Hur drev du dom? En del lyckas ju med att få aktiva högtalare att dista genom att överstyra ingångarna t.e.x. genom att de använder hörlursutgångar att driva högtalarna med.
HK430 skrev:DVD-ai skrev:Undrar om den kan vara i nivå med ATC SCM11 ?
Det tycker jag är en trevlig högtalare för ca 10-12kkr
bättre än i6? de kostar ungefär samma i rå mdf
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 22 gäster