RogerGustavsson skrev:Kan vara en justering för tomgångsströmmen. Den ska du inte röra utan nödig kunskap.
Nejdå, det vågar jag inte.. Jag var bara nyfiken på om något viktigt var så lättåtkomligt. Det verkar inte så smart.. Då ingångskänsligheten är justerbar så är ju ändå poängen att man som användare ska in i lådan så..
boom skrev: tror att jag har lite Canare L-4E6S Star Quad som är bra att göra som jag visade i koppling 1 är du intresserad så skicka ett pm.
Tackar, men jag passar.. Jag har ju ändå bara rca i ena änden och att sitta och löda egna XLR känns som att det är lite för finpilligt för mig. Jag är mer 32-hylsa och slägga-typen..
Jag har börjat att så smått kika efter en dac (har bara digitala ljudkällor med uselt analogt ljud) med fjärrkontrollerad volymkontroll och XLR ut.. Finns inte mycket för vettiga pengar och mina receivrar skulle inte inbringa så mycket ens om jag säljer alla tre..
Fick tips i en annan tråd om en lämplig kandidat men jag gillar inte tanken på att beställa ifrån utlandet och de som finns i sverige kostar skjortan.. Finns en del med både förstegsfunktion och XLR men då utan fjärren, och då måste jag ha försteget bredvid soffan och typ 5m digitalkabel och det känns som en halvdålig lösning.
Det här jäkla steget har fått mig till ett vägskäl.. Jag har sista tiden planerat att köra en receiver, en massa basar och ett par bra stativare som toppar i ett dedikerat musiksystem och mina aktiva Behringer i vad som ska bli hemmabion. Alltså har agendan varit att byta mina Focal-golvare tillsammans med tidigare en HK690 eller nu SiriuS-steget mot ett par stativare.
Kombinationen Focal/SiriuS låter dock så jäkla bra att jag nästan är nöjd..(saknar bara lite i den lägsta oktaven) att jag samtidigt funderar på att sälja av ett par receivrar, hitta en DAC med försteg, staga upp lådorna till Focalen (hör inte att det behövs men feelgood) alternativt bygga nya och sedan sitta nöjd.. Frågan är om jag kan klara mig med bas ner till 35Hz nånting.. En dac har väl sällan sub pre out och jag har ändå haft ett elände med att få till en bra basdelning tillsammans med Focalen..
Blir nog ändå att jag testar ursprungsplanen och ser om jag kan få något intressant byte på prylarna. Om inte så får receivrarna (utom 2808 i bion) säljas eller arkiveras och energin får läggas på att få Focal och SiriuS att prestera optimalt.