Rapport från ett lårstöd

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl

Inläggav LeifB » 2014-01-11 23:45

Att sitta bekvämt kan inte skada, speciellt om man stör sig på något.
Har varit med om att somna för att det är FÖR behagligt både med välljudet som sittställningen. Totalt avslappnande.

Användarvisningsbild
roggaro

Inläggav roggaro » 2014-01-12 01:34

helt konkret då alltså typ :oops:
burning in the eyes of the maker

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2014-01-12 03:33

Införskaffandet av en Ekornes Stressless fåtölj har gjort att mina lyssningspass numera endast begränsas av att jag emellanåt behöver uppsöka en annan bekvämlighetsinrättning. Hifi-blöja skulle kunna förlänga passen ytterligare förvisso, men jag har hört att det är bra att röra på sig ibland. Kvällens lyssning blev en genomkörare av Tanita Tikaramsamlingen. Ett problem med den sanslösa bekvämligheten och det njutbara ljudet är att jag emellanåt törnar in och vaknar först framåt småtimmarna. Har tyvärr ingen rumsren bild på fåtöljen, men i min medlemspresentation framskymtar den emellanåt tror jag.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2014-01-12 08:42

Å Tanita Tikaram - hon är född samma dag som jag! 8O

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2014-01-12 14:41

hifikg skrev:Införskaffandet av en Ekornes Stressless fåtölj har gjort att mina lyssningspass numera endast begränsas av att jag emellanåt behöver uppsöka en annan bekvämlighetsinrättning. Hifi-blöja skulle kunna förlänga passen ytterligare förvisso, men jag har hört att det är bra att röra på sig ibland. Kvällens lyssning blev en genomkörare av Tanita Tikaramsamlingen. Ett problem med den sanslösa bekvämligheten och det njutbara ljudet är att jag emellanåt törnar in och vaknar först framåt småtimmarna. Har tyvärr ingen rumsren bild på fåtöljen, men i min medlemspresentation framskymtar den emellanåt tror jag.

Nånting sånt här kanske?

Bild
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Re: Rapport från ett lårstöd

Inläggav phon » 2014-01-12 21:28

Strmbrg skrev:Allt är absolut inte apparat-, fonogram- och rumsakustikrelaterat när det kommer till att skapa en god lyssningsupplevelse.

Jag har distraherats av träsmak redan efter några minuters sittande i lyssningssoffan.
Kom häromdagen på att ta den ena av de två långsmala svankstödskuddarna och placera vederbörande i framkant av sittdynan.
Vips, så försvann träsmaks-distraktionen!

Och! Musiken låter faktiskt riktigt njutbar efter den åtgärden.

Ja, den är såklart likadan, mätmässigt. Men det finns uppenbarligen andra faktorer som spelar in.

:)

Det kan ju förstås vara soffan som har blivit alldeles för väl insutten och ändrat sig i stoppningen, men det kan också vara ett tecken på begynnande cirkulationsrubbningar i benen, nåt åldersrelaterat eller nåt sjukdomsrelaterat.
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi