Regan bråkar med mig

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2014-03-12 00:27

Fina grejer dädär, engelska* . . . typ ? :(

*Köp en ny pupp, . . . Engländertillverkad, . . . leta bland sisådär 20st . . . har du lite turer så hittar du en eller två som är acceptabla . . . Japantillverkad . . . ta första bästa från butik . . . har du lite oturer så är en eller max två på 20 oacceptabla . . . å på den vägen ä dä tyvärrer ofta**.

**Nu får ja välan Engländarnas exportråd på maj . . . men dä ä kanske smällar man får ta ? :cry:

Ps. Jag hade ett litet rent hel.... att få till min Rega 3 som var bl.a. felfräst i plinten när jag köpte den.

Edit:Snavfel.
Senast redigerad av Laila 2014-03-12 01:18, redigerad totalt 1 gång.
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2014-03-12 14:14

WhereNextColumbus skrev:Nej det förstår jag också, men hur är toleranserna på sånt här egentligen? Man kan ju tycka att när man gör en produkt med en enda viktig uppgift så borde man ju kunna lyckas med detta. Att två av två av dessa som jag har skulle ha samma fel, tillverkade med så många års mellanrum... det får mig att fundera på om någonting annat är roten. Skulle den här effekten kunna komma av att själva lagerbrunnen inte sitter fixerat helt rakt vertikalt?

Jag har sett samma grej på en annan Rega. Jag tror möjligtvis att tillverkningsprecisionen helt enkelt inte är bättre än vad vi ser.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
WhereNextColumbus

Inläggav WhereNextColumbus » 2014-03-12 16:23

Josef har varit hjälpsam och jag ska få en ny snurra skickad. Är inte den bättre så... Ja då vettefan.
Häpp!

Föregående

Återgå till Generellt om hifi