Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Bill50x skrev:Per, ser trevligt ut hos dig. Svänger inte flygeln med när du spelar lite högre? Vårt piano gör så när sambon övar sin kör-musik
Jo, det är en nackdel, men jag (vi) lever med det! Perfektion på detta område verkar rresultera i fönsterlösa källarrum med madrasser på väggarna...
PerStromgren skrev:Bill50x skrev:Per, ser trevligt ut hos dig. Svänger inte flygeln med när du spelar lite högre? Vårt piano gör så när sambon övar sin kör-musik
Jo, det är en nackdel, men jag (vi) lever med det! Perfektion på detta område verkar rresultera i fönsterlösa källarrum med madrasser på väggarna...
hifikg skrev:PerStromgren skrev:Bill50x skrev:Per, ser trevligt ut hos dig. Svänger inte flygeln med när du spelar lite högre? Vårt piano gör så när sambon övar sin kör-musik
Källarrum, check!
Madrasser på väggarna, icke!
Har å andra sidan ingen flygel i rummet heller.
misanplass skrev:Ett stroboskop skulle jag vilja ha i mitt rum.
LeifB skrev:Man undrar hur vissa prioriterar sitt lyssningsrum..
Äkta hälften verkar ha STORT inflytande på vissa.
Ojoj kasta ut kärringen och möblera som man ska.
PerStromgren skrev:Jag har ställt in en flygel i blickfånget för att höja realismen när jag lyssnar på Beethoven-sonater.![]()
Kalejdokom skrev:PerStromgren skrev:Jag har ställt in en flygel i blickfånget för att höja realismen när jag lyssnar på Beethoven-sonater.![]()
Och hur möblerar du när du avlyssnar Tjajkovskij's Overture 1812?

Kalejdokom skrev:LeifB verkar ha mycket åsikter om andras lyssnings-/biorum (i denna och andra trådar). Jag vill bara tillägga att de flesta av oss förmodligen lever rätt så "vanliga" liv med familjer, barn i olika åldrar och vänner som vi umgås med i olika former. Att inreda ett biorum handlar då väldigt ofta om att kompromissa i stor utsträckning - och det fungerar också i de flesta fall mycket bra. I vårt vardagsrum samsas bioanläggning (inkl projektor, duk och ett antal potenta högtalare plus fyra subbar) med piano, bibliotekshörna, sittgrupp och anslutning till uteplats på altan. Kort sagt, här samsas alla former av aktiviteter och umgänge för alla åldrar och med olika antal deltagare.
Som sagt, kompromisser som oftast fungerar väldigt bra. Jag skulle uppskatta om LeifB kunde visa lite mer respekt för andras val och prioriteringar och inte vara så snar att döma utifrån sina egna preferenser. Ok?
LeifB skrev:bootstrap skrev:Bill50x skrev:Per, ser trevligt ut hos dig. Svänger inte flygeln med när du spelar lite högre? Vårt piano gör så när sambon övar sin kör-musik
Annars är detta en av mina favvisar - även om en liknande setup, med högtalarna på stativ och tv'n något lägre (hittar inte bilden just nu) är ännu snyggare:
/ B
Ett rum att trivas i men knappast någon diskofaktor
Extremt fula högtalare ;(
misanplass skrev:AndreasArvidsson skrev:MichaelG skrev:Vad är väl ett dedikerat bio- lyssningsrum. Det är ju alldeles dämpat och mörkt och fullt med massa HiFi och högtalare och sköna soffor och - alldeles, alldeles underbart...
Hehe precis
Och tröttnar man på det dedikerat bio- lyssningsrummet kan man förflytta sig till vardagsrummet.![]()
Ett stroboskop skulle jag vilja ha i mitt rum.
Bernt skrev:misanplass skrev:Ett stroboskop skulle jag vilja ha i mitt rum.
Senaste Jönköpingsmässan hade vi en rökmaskin. Den kan jag sakna faktiskt för det var skoj.
Kalejdokom skrev:LeifB verkar ha mycket åsikter om andras lyssnings-/biorum (i denna och andra trådar). Jag vill bara tillägga att de flesta av oss förmodligen lever rätt så "vanliga" liv med familjer, barn i olika åldrar och vänner som vi umgås med i olika former. Att inreda ett biorum handlar då väldigt ofta om att kompromissa i stor utsträckning - och det fungerar också i de flesta fall mycket bra. I vårt vardagsrum samsas bioanläggning (inkl projektor, duk och ett antal potenta högtalare plus fyra subbar) med piano, bibliotekshörna, sittgrupp och anslutning till uteplats på altan. Kort sagt, här samsas alla former av aktiviteter och umgänge för alla åldrar och med olika antal deltagare.
Som sagt, kompromisser som oftast fungerar väldigt bra. Jag skulle uppskatta om LeifB kunde visa lite mer respekt för andras val och prioriteringar och inte vara så snar att döma utifrån sina egna preferenser. Ok?
LeifB skrev:bootstrap skrev:Bill50x skrev:Per, ser trevligt ut hos dig. Svänger inte flygeln med när du spelar lite högre? Vårt piano gör så när sambon övar sin kör-musik
Annars är detta en av mina favvisar - även om en liknande setup, med högtalarna på stativ och tv'n något lägre (hittar inte bilden just nu) är ännu snyggare:
/ B
LeifB skrev:hifikg skrev:PerStromgren skrev:Bill50x skrev:Per, ser trevligt ut hos dig. Svänger inte flygeln med när du spelar lite högre? Vårt piano gör så när sambon övar sin kör-musik
Källarrum, check!
Man undrar hur vissa prioriterar sitt lyssningsrum..
bootstrap skrev:LeifB skrev:bootstrap skrev:Bill50x skrev:Per, ser trevligt ut hos dig. Svänger inte flygeln med när du spelar lite högre? Vårt piano gör så när sambon övar sin kör-musik
/ B
Tja lite udda kan jag hålla med om. Själv tycker jag dom är snygga men alla har ju inte lika god smak som mig![]()
hifikg skrev:LeifB skrev:hifikg skrev:PerStromgren skrev:Bill50x skrev:Per, ser trevligt ut hos dig. Svänger inte flygeln med när du spelar lite högre? Vårt piano gör så när sambon övar sin kör-musik
Källarrum, check!
Man undrar hur vissa prioriterar sitt lyssningsrum..
Hur tänkte du nu? Min fru har inte besökt lyssningsrummet på över två år, här härskar jag oinskränkt
PerStromgren skrev:LeifB skrev:Man undrar hur vissa prioriterar sitt lyssningsrum..
... och andra undrar man hur de prioriterar sina relationer.
robotno skrev:bootstrap skrev:LeifB skrev:bootstrap skrev:Bill50x skrev:Per, ser trevligt ut hos dig. Svänger inte flygeln med när du spelar lite högre? Vårt piano gör så när sambon övar sin kör-musik
/ B
Tja lite udda kan jag hålla med om. Själv tycker jag dom är snygga men alla har ju inte lika god smak som mig![]()
Udda brukar vara bra kan jag tycka. Ska nog erkänna att det är lacken som skrämmer mest. Högtalare faller sig bäst i träfanér tycker jag nog. Vitt får mig att minnas åttital, vilket i sin tur gör att jag lätt får klökningar.
LeifB skrev:PerStromgren skrev:LeifB skrev:Man undrar hur vissa prioriterar sitt lyssningsrum..
Den första frågan till den kvinna du finner tilldragelse är naturligtvis;
Tänker du inskränka på min hobby?
PerStromgren skrev:LeifB skrev:PerStromgren skrev:LeifB skrev:Man undrar hur vissa prioriterar sitt lyssningsrum..
Nej, det var inte min första fråga, kan jag erkänna! Åker man ut från faktiskt, då?
PerStromgren skrev:LeifB skrev:PerStromgren skrev:LeifB skrev:Man undrar hur vissa prioriterar sitt lyssningsrum..
Nej, det var inte min första fråga, kan jag erkänna! Åker man ut från faktiskt, då?
LeifB skrev:PerStromgren skrev:Kan vi få se ditt lyssningsrum, då, LeifB?
Du är så välkommen. Bor i södra delen.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 19 gäster