HiFi & Musik

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Läser du H&M?

Ja, prenumerant
14
16%
Ja, lösnummer
17
20%
Ja, hos frisören
17
20%
Nej, det gör jag inte
31
36%
Kan vi inte prata om något annat?
7
8%

Antal röster : 86

Användarvisningsbild
DVD-ai

Re: HiFi & Musik

Inläggav DVD-ai » 2014-10-11 23:49

Jag tycker det står så mycket "joll" i denna tidning att jag inte ser något syfte i att läsa den...
Men klart att en del vettigt finns ju, dock inte tillräckligt för att jag ska känna mig manad att lägga tiden.

Dessutom så finns det mesta att läsa om via internet så behovet är än mindre därav :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2014-10-12 00:30

DVD-ai skrev:Jag tycker det står så mycket "joll" i denna tidning att jag inte ser något syfte i att läsa den...
Men klart att en del vettigt finns ju, dock inte tillräckligt för att jag ska känna mig manad att lägga tiden.

Dessutom så finns det mesta att läsa om via internet så behovet är än mindre därav :)

Visserligen kan man ta med både iPhone o iPad på muggen, men jag är så gammaldags att jag föredrar en papperstidning :-)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Stranne

Inläggav Stranne » 2014-10-12 13:58

Jag läste slaviskt mellan typ 1994-2004. Sen dess har jag köpt enstaka nummer men sedan kanske 7 år tillbaka har det knappt blivit nåt alls.
I början (jag var 14 år 1994....) var det spännande och jag trodde blint på vad som skrevs i H&M och även High Fidelity (som jag tycker var lite tråkigt att de fick lägga ner). Jag läste testerna med stor behållning, medans musikrecensionerna knappt ägnades någon tid alls.
I förra veckan köpte jag senaste numret eftersom jag var intresserad av recensionen av Bremen 3D8. När jag läste de andra testerna hade jag svårt att hålla mig för skratt emellanåt. Riktigt kul var det att läsa om ATC-högtalarna som blev rankade med poäng. Enkel-virade nådde de upp till typ 55 poäng på en skala till 100, medans om man tri-ampade dem nådde de visst upp till 92 poäng. Det är stor skillnad det!

Något jag upptäckte när jag skummade genom tidningen igår var dock musikrecensionerna. Nu börjar det bli intressant! Jag skapade omgående 3 nya playlists i Spotify med plattor som fick 5 poäng. Har inte hunnit lyssna än, men om man får tre bra tips per nummer så tycker jag snart att det lönar sig att köpa tidningen igen! Särskilt om man kan mysläsa några tester av USB-kablar eller andra magiska manicker också.

Användarvisningsbild
murgatroyd

Inläggav murgatroyd » 2014-10-12 14:02

hifikg skrev:
Visserligen kan man ta med både iPhone o iPad på muggen, men jag är så gammaldags att jag föredrar en papperstidning :-)

Helt klart bekvämare med papper på muggen än en hård iPad.... 8) :lol: :oops:
'Audiophile in hibernation'

Emarossa

Inläggav Emarossa » 2014-10-13 07:33

Hade bara varit bortkastade pengar.. finns massor med saker jag gör innan en sketen tidning köps.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2014-10-13 10:19

murgatroyd skrev:
hifikg skrev:

Whipescreen :|
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2014-10-13 11:22

darkg skrev:
murgatroyd skrev:
hifikg skrev:

Whipescreen :|

:mrgreen:
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2014-10-13 11:32

Hahah :D
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
mx

Inläggav mx » 2014-10-13 17:42

Nej, jag läser den inte. Mest för att den inte är intressant. Av samma anledning läser jag inte heller MoLT. Läser ingen facktidning (svävande term) då de i regel är ganska tråkiga och jag vet inte vad jag ska med informationen till.
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2014-10-14 09:54

Jag kan tänka mig att bläddra i vilken HiFi-tidning som helst. Har aldrig trott att deras tester skulle var annat än ett vagt tips om att sortera bort det sämsta och möjligen kan det "bästa" vara intressant. Tycker att små nyhetsblänkare kan ge mer än testerna. Om nu tidningen inte råkar vara tysk. Deras standard eller Stereophile tycker jag höjser klart över mängden.
Skivtips kan man aldrig få för många av oavsett tidning.
Tycker inte att HiFi-tidningar skiljer sig ifrån fototidningar. Finns massor med tester och skulle man köpa efter dom så skulle man få byta märke varje år.
Däremot har fototipsen hur man gör ingen motsvarighet inom HiFi då man inte skapar något själv annat än möjligen typ akustikombyggnader. HiFi DIY är ju en helt annan kategori.

/Harryup

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2014-10-14 11:20

När Hifi-tidskrifterna ska tala om hur man gör, handlar det i regel om att köpa till prylar. På annat ställe i tidskriften blir man inte förvånad om man hittar reklam för just de prylarna...

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2014-10-14 12:14

Nej, eftersom leverantören vet att han har lämnat in grejor till test så passar man på att annonsera så att folk kan hitta var man köper grejorna.
Ser inget konspiratoriskt med det. Är så i alla tidningar.

/Harryup

Användarvisningsbild
nuffe

Inläggav nuffe » 2014-10-14 15:25

Svarade hos frisören, men egentligen är det på biblan. Finner inget intresse förutom en del "hemma hos" reportage och historiska återblickar.

Henrik

Föregående

Återgå till Generellt om hifi