Morello skrev:Mja, marknaden torde vara obefintligt för sådana excesser.
Jag är mer sugen på att konstruera en rörförstärkare för gillestugan.
Ja, ni läste rätt! RÖR!!
Du, det har du tjatat om i många år nu. Sätt igång!
Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Mja, marknaden torde vara obefintligt för sådana excesser.
Jag är mer sugen på att konstruera en rörförstärkare för gillestugan.
Ja, ni läste rätt! RÖR!!
Morello skrev:Man kan väl få drömma lite innan man verkställer!
Morello skrev:Men typ push/pull, 4 st 6550 C per kanal. Runt 100-150W i 8 ohm.
Massor med återkoppling givetvis för att få utgången någotlunda styv (runt 0,5 ohm) samt disten anständig (<0,1%)
Två vertikala kort per stereochassie a la ARC samt nätdel i mitten. Snart klart
Morello skrev:Den ska heta "Jazz Master"
Laila skrev:Morello skrev:Den ska heta "Jazz Master"
Redan upptaget av ena Fendergura . . . typ.
Varför inte helt enkelt kalla den Gurra I . . .
Morello skrev:Jag kommer ihåg att du tyckte trisse-steget lär ohyggligt mycket bättre 'n rörhäcken. Du råkade nämligen vara i Uppsala i samma ögonblick som den testades för första gången.
Rörhäcken såldes strax efter att trisse-steget blev klart. Kanske 2001-2002
Morello skrev:Hur som havet hade jag planer på en rörhäck med den majestätiska trioden 6C33C.
ErikAndersson skrev:Morello skrev:Hur som havet hade jag planer på en rörhäck med den majestätiska trioden 6C33C.
Varför inte P-P 304 TL när du ändå är i farten? Du får en hel del värme på köpet oxå
Morello skrev:Läs på lite om rör på wiki så kommer allt vara glasklart efter 15 minuter.
Komorok skrev:Morello skrev:Komorok skrev:Jag önskar att det tillverkades en förstärkare som fixade typ 250W RMS och transienter i 10kW-trakterna.
Jag tror man skulle få problem med myndigheterna pga. den höga och direkt livsfarliga spänningen.
Lämna det problemet till mig så får du knåpa ihop slutsteget. Övriga specar är som du kan förvänta dig. Finns inga trissor som fixar det va?
Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot], HenrikTornquist och 74 gäster