Grappar, prova det här spåret.
Music articualtion test tone (FLAC)
Lyssna först i hörlurar, sedan i högtalare. Berätta om skillnaden, om någon. Signalen är inte "farlig" på något sätt, men inte musik, direkt...
Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Jag har lyssnat på tre sätt:
1 - Genom mina datorhögtalare (Creative T20)
2 - Mina Sennheiser HD650 hörlurar genom T20 förstärkare, har inget hörlursuttag i stereon)
3 - I stereon (Squeezebox/Linn-elektronik/Dahlqvist DQ10a)
1, låter bumligt i basen men annars ganska OK. men visst hörs det att högtalarna kostar under tusenlappen...
2, klart bättre frekvensgång, mycket renare. man hör verkligen djupbasen.
3, absolut bäst. basen inte lika djup som i HD650 men bättre artikulerad. de olika rytmerna framträder mycket bättre, man hör tydligare bakgrundsbruset och "knäppandet" från tonerna.
/ B
PerStromgren skrev:Tack för det!Bill50x skrev:Jag har lyssnat på tre sätt:
1 - Genom mina datorhögtalare (Creative T20)
2 - Mina Sennheiser HD650 hörlurar genom T20 förstärkare, har inget hörlursuttag i stereon)
3 - I stereon (Squeezebox/Linn-elektronik/Dahlqvist DQ10a)
1, låter bumligt i basen men annars ganska OK. men visst hörs det att högtalarna kostar under tusenlappen...
2, klart bättre frekvensgång, mycket renare. man hör verkligen djupbasen.
3, absolut bäst. basen inte lika djup som i HD650 men bättre artikulerad. de olika rytmerna framträder mycket bättre, man hör tydligare bakgrundsbruset och "knäppandet" från tonerna.
Hur är dämpningen i ditt lyssningsrum? Hos mig har jag sämre artikulering i högtalare (Quad ESL63/989) än i hörlurar (HD600), nämligen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster