hifikg skrev:Jag vore ingen bra jurymedlem, jag brukar tycka bäst om den anläggning jag lyssnat på senast, om den inte låter väldigt illa.
Varför skulle det göra dig till en dålig jury-medlem?
Det låter rättvist och bra. När du lyssnar på den första kombattanten så tycker du att det är låter sämre än det ljud du är van vid hemmifrån, och när du lyssnar på den andra så tycker du att det låter sämre än det du just hörde, men inte sämre än du tyckte det var då du hörde DET.

Tänker lite på det där med olika GÖK-klubbar, och har just fluktat på kartan... och kommer fram till att Örebro ju borde vara inom österGÖKs uppfångningsområde till och med!
Strax hitom Linköping (Dartman) är det ju. Drar man cirkeln så blir både Örebro och Gävle det också. Det är typ två timmars radie. Inte så farligt. Fagersta och Avesta är det också!
Så länge de som utmanar varandra inte bor en hel diameter isär* (helst max radien emellan) så funkar det ju prima!
Klart du kan utmana, även i österGÖK, om du går med (du måste hitta någon som rekommenderar dig). Det är inte långt till Örebro.
Vh, iö
- - - - -
*Det är ju en bit mellan Gävle och Linköping dock...
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).