Objektivisten skrev:Ingen högtalare låter riktigt obeslöjad om den inte har kontakt med jordens inre kärna.
Sant; föredrar du pelare av asbestkompositlaminat eller massiv amorf stenugnsbaskad ciabatta?
Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev:Ingen högtalare låter riktigt obeslöjad om den inte har kontakt med jordens inre kärna.
petersteindl skrev:Alla vet att på dämpfötter vibrerar högtalarna i otakt med musiken så att musiken blir rytmförvirrat. Spikfötter gör så att högtalarna står stilla då musiken dundrar över vidderna och då blir högtalare och förstärkare och kablar mer musikaliska och det blir enklare att marschera till musiken som också kan förstås på ett mer adekvat sätt.
Mvh
Peter
darkg skrev:Fast en kompis säger att högtalarna rör sig tre kilometer åt vardera hållet om de står på mjuka fötter! Han har jättebra bas! Jag ska ev. få köpa hans gamla högtalare med finsk beväringsmetall i hörnskydden. Han säger att dyra kabellyftare bara är trams, själv använder han vanliga pingisbollar målade med skoltavelfärg och det låter sjukt bra kan jag säga![]()
![]()
darkg skrev:Fast en kompis säger att högtalarna rör sig tre kilometer åt vardera hållet om de står på mjuka fötter! Han har jättebra bas! Jag ska ev. få köpa hans gamla högtalare med finsk beväringsmetall i hörnskydden. Han säger att dyra kabellyftare bara är trams, själv använder han vanliga pingisbollar målade med skoltavelfärg och det låter sjukt bra kan jag säga![]()
![]()
Perfector skrev:fåtölj med kuddar på båda sidor och bakom ryggen, då sitter man där man satt sig
Objektivisten skrev:Annars kan man lösa det med ett rejält jordspett upp i rektum.
Strmbrg skrev:Perfector skrev:fåtölj med kuddar på båda sidor och bakom ryggen, då sitter man där man satt sig
Jo, jo. Men nu snackar jag om microvibrationer. Typ av storleken mellan kabinettresonanser och rörelser i kretskorten.
Strmbrg skrev:Perfector skrev:fåtölj med kuddar på båda sidor och bakom ryggen, då sitter man där man satt sig
Jo, jo. Men nu snackar jag om microvibrationer. Typ av storleken mellan kabinettresonanser och rörelser i kretskorten.
PJo skrev:petersteindl skrev:Alla vet att på dämpfötter vibrerar högtalarna i otakt med musiken så att musiken blir rytmförvirrat. Spikfötter gör så att högtalarna står stilla då musiken dundrar över vidderna och då blir högtalare och förstärkare och kablar mer musikaliska och det blir enklare att marschera till musiken som också kan förstås på ett mer adekvat sätt.
Mvh
Peter
Har du förflutet som gammal Linn/Naim handlare. Jag saknar signalsubstansen Ironin, så kan de ju vara så att jag bara missförstod

karamellkungen skrev:Trådstartaren ställer en seriös fråga, vad håller ni på med egentligen?
karamellkungen skrev:Trådstartaren ställer en seriös fråga, vad håller ni på med egentligen?
karamellkungen skrev:Jag tycker att det är bättre att svara på frågan eller hänvisa till en länk, än att förlöjliga den.
jeff_belowski skrev: ... för ett par eoner sedan köpte jag ett par Audiovector Mi3
i lönn på ljudmakarn.
Perfector skrev:Om man har spikskor kan man klippa loss sulan och ställa högtalaren på den.
Det borde vara optimalt på nå't sätt.
Användare som besöker denna kategori: margunlun och 26 gäster