Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Callisto skrev: Antagligen så trivs krellarna bäst när de får belastas ordentligt impedansmässigt, verkar så iallafall.
Nejdå, Krell trivs, liksom de flesta steg, bäst när impedansen är hög.
Jax skrev:Regeln heter "sunt förnuft"![]()
Men varför fördyra förstärkaren med tiopotenser när det är så mycket enklare att fixa högtalaren?
Du får bli hur trött du vill Callisto, jag anser ändå sådana högtalare som varande felaktiga.
Jax skrev:Man vinner inte en debatt genom att dra fram specialfall
Jax skrev:Jag menar inte alls att du inte ska kunna lyssna på elektrostater om du nu gillar dem, du får bara vara beredd på de krav sådana konstruktioner ställer på förstärkaren.
Du pekar på elektrostaten, det ser jag som att peka ut specialfall, det vill säga du leder in debatten i ett smalspår. Jag talar om högtalare i stort rent generellt. Det finns högtalare av icke-elektrostatisk natur med katastrofal impedanskurva. Sådana anser jag vara felkonstruerade. Elektrostater har dessa problem till sin natur, inte mycket man kan göra åt det.
Om du nu ska raljera så får du väll iaf vara korrekt, citatet om felkonstruktion var väll om en modell som dippade ner till 0,3ohm.jarre skrev:Sitter faktiskt här och funderar på eAr 202 REF.
Äger då ett par Apogee Duetta II som tydligen är "felkonstruerade" då dom dippar ner till 3 Ohm.![]()
![]()
Dom låter fanatiskt bra som de flästa riktiga bandhögtalare och ursäktar den låga impedansen med gigantiskt antal anledningar.![]()
Någon som vet hur eAR pallar med lägre impedanser än 4 Ohm?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 15 gäster