Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Jag har inte fått riktigt klart för mig hur mycket som redan är bestämt på själva byggnaden dock... Vi kanske sitter och tankebowlar saker som inte kan ändras...
JM skrev:Nattlorden skrev:Jag har inte fått riktigt klart för mig hur mycket som redan är bestämt på själva byggnaden dock... Vi kanske sitter och tankebowlar saker som inte kan ändras...
Bottenplattan är klar. Resten går att påverka.
JM
RogerGustavsson skrev:JM skrev:Nattlorden skrev:Jag har inte fått riktigt klart för mig hur mycket som redan är bestämt på själva byggnaden dock... Vi kanske sitter och tankebowlar saker som inte kan ändras...
Bottenplattan är klar. Resten går att påverka.
JM
Det är alltså 3.1 x 6.7 m i innermått som kommer att gälla? 3.1 m låter smalt. Hur är det tänkt att placera högtalare och lyssningsplats?
Det är alltså 3.1 x 6.7 m i innermått som kommer att gälla
bassman skrev:Det är alltså 3.1 x 6.7 m i innermått som kommer att gälla
Jag tycker det känns som smalt i överkant. För mig känns 3.8 x 6.00 som bättre proportioner både ur bioduk och rent akustisk synpunkt.
Men måtten är kanske skrivna i sten..?
JM skrev:bassman skrev:Det är alltså 3.1 x 6.7 m i innermått som kommer att gälla
Jag tycker det känns som smalt i överkant. För mig känns 3.8 x 6.00 som bättre proportioner både ur bioduk och rent akustisk synpunkt.
Håller med - men måtten golvet är ej påverkbart. Bara att gilla läget - tyvärr.
JM
i skrev:JM skrev:bassman skrev:
Håller med - men måtten golvet är ej påverkbart. Bara att gilla läget - tyvärr.
JM
Kan man inte låta golvet "hänga över" kanten på bottenplattan en bit? Typ en halv meter.
i skrev:Kan man inte låta golvet "hänga över" kanten på bottenplattan en bit? Typ en halv meter.
RogerGustavsson skrev:Det är fasadmåtten som räknas, inte grunden. Att bygga större än 25 kvm kräver ett "riktigt" bygglov.i skrev:Kan man inte låta golvet "hänga över" kanten på bottenplattan en bit? Typ en halv meter.
RogerGustavsson skrev:i skrev:Kan man inte låta golvet "hänga över" kanten på bottenplattan en bit? Typ en halv meter.
Det är fasadmåtten som räknas, inte grunden. Att bygga större än 25 kvm kräver ett "riktigt" bygglov.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 17 gäster