Laila skrev:Eller åsså infinner sä nirvana bara man lyssnar på ena Linn Klimax anläggning, oavsett va som finns på vaxet . . . typ.?
Inte bara. Audio Research rörförstärkeri in i Focal eller Sonus Faber högtalare kan spela musik ganska bra åxå.
/ B
Moderator: Redaktörer
Laila skrev:Eller åsså infinner sä nirvana bara man lyssnar på ena Linn Klimax anläggning, oavsett va som finns på vaxet . . . typ.?
Morello skrev:Probelemt med ett sådant där uttalande är att såväl olika sonus-modeller som ARC-modeller uppför sig ganska olika. Kan du utveckla lite?
sprudel skrev:Conrad Johnson spelar i samma liga, engagerar och involverar.
sprudel skrev:Conrad Johnson spelar i samma liga, engagerar och involverar.
Bill50x skrev:Morello skrev:men de spelar musik på ett övertygande sätt. där.
/ B
Morello skrev:Bill50x skrev:men de spelar musik på ett övertygande sätt.
Vad innebär att en apparat "spelar musik på ett övertygande sätt"?
Morello skrev:Bill50x skrev:Morello skrev:men de spelar musik på ett övertygande sätt. där.
/ B
Vad innebär att en apparat "spelar musik på ett övetygande sätt"?
Laila skrev:Naj, å speciellt inte om man har möjlighet att se/veta vad som spelas med . . . typ.
Morello skrev:Probelemt med ett sådant där uttalande är att såväl olika sonus-modeller som ARC-modeller uppför sig ganska olika. Kan du utveckla lite?
sprudel skrev:Fina kommentarer här!![]()
Lite spännande att så många har ingången till olika ljudupplevelser inte beror på att apparater beter sig olika, utan enbart består i förväntanseffekter.
Gött för er och lite avundsjuk är jag då det varit enklare. Borde ju räcka med transistorradio för full njutning.mrgreen:
sprudel skrev:Fina kommentarer här!![]()
Lite spännande att så många har ingången till olika ljudupplevelser inte beror på att apparater beter sig olika, utan enbart består i förväntanseffekter.
Gött för er och lite avundsjuk är jag då det varit enklare. Borde ju räcka med transistorradio för full njutning.mrgreen:
Laila skrev:sprudel skrev:Fina kommentarer här!![]()
Nu säger du nog nästan emot dig själv* . . . typ.![]()
*Eller anser/tror du själv att en "transistorradio" räcker för full njutning ?![]()
Laila skrev:Möjligt, under förutsättning att man anser/tror att en transistorradio duger . . . typ.
Rille skrev:Vilken apparat behöver jag köpa för att få AC/DC skivorna att vara mindre komprimerade?
sportbilsentusiasten skrev:Rille skrev:Vilken apparat behöver jag köpa för att få AC/DC skivorna att vara mindre komprimerade?
Fel frågeställning imho.
Bättre vore - vad ska ja köpa för att njuta av musiken på AC/DCs skivor...
Musiken torde vara viktigare att ha fokus på istället för de fel man anser sig skivan har.
Conan skrev:Njae... det gäller för musikälskaren det som använder ljudanläggningen till att lyssna på musik. Apparatbytarhysterin brukar ju främst drabba HiFi-nördar och dessa använder ju tvärtom musik primärt för att kunna lyssna på ljudanläggningen.
Bill50x skrev:sportbilsentusiasten skrev:Rille skrev:Vilken apparat behöver jag köpa för att få AC/DC skivorna att vara mindre komprimerade?
Fel frågeställning imho.
Musiken torde vara viktigare att ha fokus på istället för de fel man anser sig skivan har.
+10
/ B
Morello skrev:Bill50x skrev:sportbilsentusiasten skrev:Fel frågeställning imho.
+10
/ B
Acceptera att skivorna teknsikt sett är sunk, spill upp ett glas vin, spisa och njut.
Du löser inte problemet med andra apparater.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster