Moderator: Redaktörer

Morello skrev:Detta är också en elegant apparat tycker jag:

AndersP skrev:Morello skrev:Detta är också en elegant apparat tycker jag:

sprudel skrev:AndersP skrev:Morello skrev:Detta är också en elegant apparat tycker jag:
Enormt fina saker!
När vi ändå är igång, gå på det bästa:
[ Bild ]
Bill50x skrev:
Finns det inte redan en tråd där man lägger in bilder på läckra macho-steg (paa - hjälp!)?
Denna handlar väl om Benchmark AHB2 förstärkaren? Fick vi det utrett huruvida frekvensgången i diskanten vid höga effektuttag har betydelse eller ej?
/ B
Morello skrev:Vi kom väl fram till att formgivningen är ett avsevärt större problemet än det minimala diskantfallet om 0,2 dB.![]()
![]()
![]()
![]()
Bill50x skrev:Morello skrev:Vi kom väl fram till att formgivningen är ett avsevärt större problemet än det minimala diskantfallet om 0,2 dB.![]()
![]()
![]()
![]()
Med så mycket vassa distade moderna komprimerade album så är väl ett tapp på 0,2 dB snarare något att välkomna? Men, vem fan hör detta?
/ B
Morello skrev:Jag som trodde att du lyssnade på gles, högdynamisk mäss-jazz medelst rörhäckar.Bill50x skrev:Morello skrev:Vi kom väl fram till att formgivningen är ett avsevärt större problemet än det minimala diskantfallet om 0,2 dB.![]()
![]()
![]()
![]()
Med så mycket vassa distade moderna komprimerade album så är väl ett tapp på 0,2 dB snarare något att välkomna? Men, vem fan hör detta?
))%20-%20Kannon/Sunn%200)))%20-%20Kannon,%20Pt.%202.spotify-pymasvis.png)

Under gynnsamma förhållanden så hör jag det vid en F/E-lyssning och därför tycker jag att det är konstigt att flera här är så imponerade av parametrar som är bortom hörselgränsen, men ignorerar ett hörbart fel, som Benchmark lätt borde ha kunnat undvika.Bill50x skrev:Morello skrev:Vi kom väl fram till att formgivningen är ett avsevärt större problemet än det minimala diskantfallet om 0,2 dB.![]()
![]()
![]()
![]()
/ B
Alexi skrev:Under gynnsamma förhållanden så hör jag det vid en F/E-lyssning och därför tycker jag att det är konstigt att flera här är så imponerade av parametrar som är bortom hörselgränsen, men ignorerar ett hörbart fel, som Benchmark lätt borde ha kunnat undvika.Bill50x skrev:Morello skrev:Vi kom väl fram till att formgivningen är ett avsevärt större problemet än det minimala diskantfallet om 0,2 dB.![]()
![]()
![]()
![]()
/ B
Alexi skrev:Under gynnsamma förhållanden så hör jag det vid en F/E-lyssning och därför tycker jag att det är konstigt att flera här är så imponerade av parametrar som är bortom hörselgränsen, men ignorerar ett hörbart fel, som Benchmark lätt borde ha kunnat undvika.Bill50x skrev:Morello skrev:Vi kom väl fram till att formgivningen är ett avsevärt större problemet än det minimala diskantfallet om 0,2 dB.![]()
![]()
![]()
![]()
/ B
sprudel skrev:Alexi skrev:Under gynnsamma förhållanden så hör jag det vid en F/E-lyssning och därför tycker jag att det är konstigt att flera här är så imponerade av parametrar som är bortom hörselgränsen, men ignorerar ett hörbart fel, som Benchmark lätt borde ha kunnat undvika.Bill50x skrev:Med så mycket vassa distade moderna komprimerade album så är väl ett tapp på 0,2 dB snarare något att välkomna? Men, vem fan hör detta?
/ B
Kan det bero på hur felen gestaltar sig?
Harryup skrev:Finns det någon house-curve när ni F/E-testar?
mvh/Harryup
Harryup skrev:Har Studio Blue någon house-curve på sin anläggning som man testar i?
Hur mäter den?
Harryup skrev:Har Studio Blue någon house-curve på sin anläggning som man testar i?
Hur mäter den?
Alexi skrev:Men jag skulle gissa att det mäter psykoakustiskt rakt mellan 16 Hz till 20 kHz.
Morello skrev:Harryup skrev:Har Studio Blue någon house-curve på sin anläggning som man testar i?
Hur mäter den?
Syftar du på genren "house"?
Alexi skrev:Harryup skrev:Har Studio Blue någon house-curve på sin anläggning som man testar i?
Hur mäter den?
Hm jag förstår inte kopplingen till varken F/E eller Benchmark slutsteget. Men jag skulle gissa att det mäter psykoakustiskt rakt mellan 16 Hz till 20 kHz.
Det finns ingen bedömning av om F eller E är bättre eller sämre bara om man lyckas detektera en skillnad.
music4ever skrev:Synd den inte hade mer effekt.
music4ever skrev:Synd den inte hade mer effekt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster