Någon mer som tvingas kattsäkra högtalarna?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
HenrikTornquist

Re: Någon mer som tvingas kattsäkra högtalarna?

Inläggav HenrikTornquist » 2016-05-24 20:04

Hustruns två Cornish Rex använder då och då mina högtalare som utsiktsplatser. Den lilla har dessutom satt en klo i en av basupphängningarna. Inte genom att klösa, bara när hon sträckte ut sig. Jag har förlikat mig med att det kan gå åt h-e. Hustrun vet vad jag tycker om hennes katter, och händer nåt så ryker katterna, alternativt så flyttar jag.
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Användarvisningsbild
Vallejos

Inläggav Vallejos » 2016-05-24 20:04

Elfsberg skrev:Våran minsta och yngsta katt har sedan jag skrev inlägget ovan börjat klättra på en av mina högtalare regelbundet. Hoppar upp och ner. Tur att den står stadigt.

Mina står också riktigt stadigt så det är inget problem. Det är dock väldigt intressant att köra klorna i elementen...
Harmony Design Pre 906 & A906, Wadia 121 dac, Respons Grand (1989) uppdaterade två ggr. Mac Mini, Audirvana, Synology NAS.

Användarvisningsbild
Vallejos

Inläggav Vallejos » 2016-05-24 20:15

Här ligger det skyldiga lilla lakritstrollet och spelar oskyldig :lol:

Bild
Harmony Design Pre 906 & A906, Wadia 121 dac, Respons Grand (1989) uppdaterade två ggr. Mac Mini, Audirvana, Synology NAS.

egonsmannen
Semesterfirare

Inläggav egonsmannen » 2016-05-25 12:53

Min birma har humor (vilket många glömmer att katter har), och väntade således tills jag tagit bort mina frontskydd innan han placerade sin kattnäve rätt in i baselementet. Han hade visat noll intresse för högtalarna under ett halvår, därför tog jag bort skydden.
Vissa i tråden verkar tro att det hjäper att ha klösmöbler och klätterträd till sin katt, men som sagt: katter är humorister.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2016-05-25 14:37

Precis.
Min svägerska gick förbi en buske i trädgården när katten precis hoppade ut.
Ojdå, skrämde jag katten sa hon.
Nej, det var den som skrämde dig, förklarade jag!
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare

Inläggav Perfector » 2016-05-25 14:46

A cat's gatta do what a cat gotta do.
Eller.
Never trust a smiling cat :-)
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2016-05-25 19:26

Kevin_Mitnick skrev:
BORIS skrev:Ja, det vore till stor glädje om du stod vid ditt ord och slöt dina torra läppar om pipan och tryckte av.

Fjant :lol:

Det fjantiga i sammanhanget är att du väljer att dra ett skämt (skjut katten) som varje normalbegåvad individ rimligtvis borde inse att alla hört alldeles för många gånger redan och därför tygla impulsen att posta den poänglösa och uttjatade lustigheten. Min önskan står dig givetvis fritt att bortse ifrån

Användarvisningsbild
jonaz81a

Inläggav jonaz81a » 2016-05-25 20:28

BORIS skrev:
Kevin_Mitnick skrev:
BORIS skrev:Ja, det vore till stor glädje om du stod vid ditt ord och slöt dina torra läppar om pipan och tryckte av.

Fjant :lol:

Det fjantiga i sammanhanget är att du väljer att dra ett skämt (skjut katten) som varje normalbegåvad individ rimligtvis borde inse att alla hört alldeles för många gånger redan och därför tygla impulsen att posta den poänglösa och uttjatade lustigheten. Min önskan står dig givetvis fritt att bortse ifrån

Och katten på råttan och råttan på repet och repet på slaktarn och slaktarn på oxen och oxen på vattnet och vattnet på elden och elden på riset och riset på pojken och pojken till skolan!
Presentation kommer

Användarvisningsbild
RobotKeso

Inläggav RobotKeso » 2016-05-26 11:42

Min ena katt försökte hoppa upp på en av mina högtalare. Han stångade huvudet rätt i högtalaren och sen dess har han hållit sig borta.
Den här ankdammen är inte stor nog för oss båda

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2016-05-26 18:57

Kevin_Mitnick skrev:Finns bara en lösning:

[ Bild ]

Precis, eftersom det är högtalarna som skall skjutas så handlar det inte om att kattsäkra utan om att skottsäkra. :)
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Vallejos

Inläggav Vallejos » 2016-05-26 22:21

petersteindl skrev:
Kevin_Mitnick skrev:Finns bara en lösning:

[ Bild ]

Precis, eftersom det är högtalarna som skall skjutas så handlar det inte om att kattsäkra utan om att skottsäkra. :)

Näää, jag (för)skjuter aldrig mina Respons :wink:

Användarvisningsbild
Lofi-Rabiat

Inläggav Lofi-Rabiat » 2016-05-28 22:29

Högtalarna och klösmöbler brydde sig inte våra katter om, däremot fick de för sig att gnaga på sladdarna som man fick gömma bäst det gick.
De unga katterna vande sig vid sprayflaskan med vatten och fortsatte klättra i hyllor och på vitrinskåp bland prydnadssaker.
När Ex-frun blev allergisk tog Djurens vänner emot dem i Borås som gav dem ett nytt hem.
Stereotypisk prylnisse.

Användarvisningsbild
Glasmannen

Inläggav Glasmannen » 2016-05-29 01:29

Så här blev min ena Guru j när katterna själv fick välja :(
Tänkte bygga trälådor till mina nya i6. Tänkte mig enkla svarta lådor som man bara trär över högtalarna när man inte lyssnar. Mina profP2 hade galler när jag köpte dom som tur var :D
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (53.94 KiB) Visad 1839 gånger

Användarvisningsbild
Elfsberg

Inläggav Elfsberg » 2016-06-11 15:17

Det där märket skulle jag bara måla över. Inte för att nån undrar, men ändå.
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Föregående

Återgå till Generellt om hifi