Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Varför skulle det behövas hdmi 2.1?
Duger inte bandbredden?
Då behöver alla byta allt de köpt igen![]()
AndreasArvidsson skrev:MagnusÖstberg skrev:Varför skulle det behövas hdmi 2.1?
Duger inte bandbredden?
Nej bandbredden för nuvarande HDMI version duger ej för framtida tekniker och krav. Med HDMI 2.1 kan du se 8K i 60 Hz eller 4K i 120Hz. Utökat stöd för HDR. Kommer också någon form av "adaptive sync" kallad "Game Mode VRR".
Mer prestanda behövs alltid och denna standarden kommer så klart också att ersättas med tiden
sportbilsentusiasten skrev:Tvärt om!
Det är de som köper allt det nya som är korkade.
IngOehman skrev:sportbilsentusiasten skrev:Tvärt om!
Det är de som köper allt det nya som är korkade.
Är de korkade oavsett allt, eller bara om de ångrar sitt köp efteråt?
Jag menar nog att det är upp till var och en att värdera det de får jämfört med det de betalar. Och om man tycker det är kul och värt en himla massa pengar att få se bara 1 promille av allt det man VET att man kommer att titta på, i jättehög upplösning, så är det väl upp till var och en att välja vad de skall betala för den potentialen?
Det är lätt att säga att någon är korkad, men det är ju de som är early adopters, som gör att tekniken KAN gå framåt. Utan dem skulle inte introduktionen kunna ske på något annat sätt om med väldigt billiga saker redan från början, och det vore ett farligt spel för dem som producerar apparaterna.
Ibland är man väldigt säker på att folk kommer att nappa en mass, och då är det ju bara att köra, men ibland vet man inte om något kommer att bli något exklusivt och litet eller en mass-produkt, innan man testat.
Vh, iö
sportbilsentusiasten skrev:Nu finns det iof de som HAR nytta av UHD (stora dukar o kort tittavstånd tex) och de är givetvis inte korkade.
UrSv skrev:sportbilsentusiasten skrev:Nu finns det iof de som HAR nytta av UHD (stora dukar o kort tittavstånd tex) och de är givetvis inte korkade.
Ånä, de kan gott vara korkade men ändå ha nytta av UHD. Se på mig som exempel...
UrSv skrev:sportbilsentusiasten skrev:Nu finns det iof de som HAR nytta av UHD (stora dukar o kort tittavstånd tex) och de är givetvis inte korkade.
Ånä, de kan gott vara korkade men ändå ha nytta av UHD. Se på mig som exempel...
Bara att hoppas att det är på plats om 2 år när jag skall byta TV. Men jag börjar tvivla på att det kommit något tillräckligt bra innan dessAndreasArvidsson skrev:MagnusÖstberg skrev:Varför skulle det behövas hdmi 2.1?
Duger inte bandbredden?
Nej bandbredden för nuvarande HDMI version duger ej för framtida tekniker och krav. Med HDMI 2.1 kan du se 8K i 60 Hz eller 4K i 120Hz. Utökat stöd för HDR. Kommer också någon form av "adaptive sync" kallad "Game Mode VRR".
Mer prestanda behövs alltid och denna standarden kommer så klart också att ersättas med tiden
sportbilsentusiasten skrev:UrSv skrev:sportbilsentusiasten skrev:Nu finns det iof de som HAR nytta av UHD (stora dukar o kort tittavstånd tex) och de är givetvis inte korkade.
Ja korkade är vi allihopa som lägger ned en massa slantar på elektronik o dessutom debaterar skiten på nätet - men vi har kul så lite nytta har vi kanske trots allt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster