Först vill jag tacka för att denna tråd tills nu i alla fall INTE blivit vad jag trodde.. Jag har faktiskt även fått lite svar här...
Väldigt skoj och trivsamt.
I alla fall på SAKER som gör att "branchen" ofta får bli "slagpåse" generellt..
Listan är UTAN inbördes ordning...och ej profitionellt sammansat.
1 TRO!... Att folk köper saker. Som ENLIGT en del åsikter inte är sanna. Då blir branchen ofta en "blåsare" för en del folk..
2 Säga! Butikerna PÅSTÅR saker såsom "världens bästa" osv...
(vilket jag komenterar med att ALLA säger så....ALLA.!. Säljsnack som sagt. Ingen säljer OM man säger det är sämmre än grannens
3 PRISER PRISER PRISER!! Den största boven i parallell med typ saker som en del INTE tror på såsom tex KABLAR
Däri tycks en stor del av "fenomenet" att man just på faktiskt så ofta läser just ord som "branchen" i dåliga benämningar osv...DVS att just Priser i paritet med vad sakerna enligt en del gör med ljudet och vad en del andra ANSER det gör eller inte gör framkallar "orden" som näms.
(Sedan får ni själva aplicera in det på olika produkter sen. Kablar låg för mig närmast bara. Det kan även gälla en stärkare eller en högtalare osv...)
Tog bara
några saker ifrån tråden och omsatte i saker som JAG fick ut så här långt i tråden. Och allt jag skiver är väldigt ovetenskapligt samt generellt Så som sagt slipper vi massa motfrågor.
Jag har enbart sökt svar och inte stå till svars för jag frågar..
4...Mätningar o tester.. Då främst typer av testmetoder som senare används av handeln. Och som utförs ofta av tidningar osv.Här antar jag det även gäller ALLA former av recentioner??? För idag kan till o med MINA ord få genomslag i rätt stora propotioner . Och jag är långt ifrån en som skriver i tidningar. Så därför ANTAR jag dessa som tagit upp just tidningar.. Mätningar osv menar ALLA inklusive olika internetttidningar osv osv..
Hmm.. Jag har nog missat en massa saker i bara farten här...
Men tråden lär inte dö idag heller. Så det kommer nog smartare små slutsattser...(Smartare

Hmm ja flera i alla fall. kanske

. )
Men igen ett tack för det gick tills nu att hålla styrning på detta i tråden...