Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:Ok det distar bara i bakkanalerna? Varnar den för klippning?
En sak du kan göra är att ta en tom konfig, dvs med inga rutter eller filter, och jämnföra. Låter det samma då? Även testa utan windsp för att vara på säkra sidan att det inte är något annat problem. Är det något fel med windsp så skall vi undersöka och lösa det omgående.
Sen undrar jag varför du har LP/HP både i rutterna och på utgångarna? Det räcker med att ha det på utgångarna. Tycker nog att det är en del som skulle gå att förenkla i den konfigen, men det kan vi ta via PM eller telefon om du är intresserad.
Tarzan skrev:AndreasArvidsson skrev:Ok det distar bara i bakkanalerna? Varnar den för klippning?
En sak du kan göra är att ta en tom konfig, dvs med inga rutter eller filter, och jämnföra. Låter det samma då? Även testa utan windsp för att vara på säkra sidan att det inte är något annat problem. Är det något fel med windsp så skall vi undersöka och lösa det omgående.
Sen undrar jag varför du har LP/HP både i rutterna och på utgångarna? Det räcker med att ha det på utgångarna. Tycker nog att det är en del som skulle gå att förenkla i den konfigen, men det kan vi ta via PM eller telefon om du är intresserad.
Jag hittade vad det var. Det var ett slutsteg i receivern som lät hemskt. Lätt åtgärdat, bara att använda centerkanalens slutsteg istället.
AndreasArvidsson skrev:Jag köpte i dagarna ett nytt ljudkort. Det blev ett "Focusrite Scarlett 18i20 2nd". Detta är ett studioljudkort vilket så klart inte har stöd WASAPI för mer än 2kanaler. Verkar vara standard med USB ansluta enheter att man bara får stereo. Däremot med ASIO så kan jag få hela 18kanaler(38 med expansionsmodul).
Så nu sitter jag och implementerar uppspelning via ASIO. Det är lite pilligt, men tar sig. Största problemet är att jag måste använda wasapi för att plocka ljudet ifrån virtual cable och sedan asio för att spela upp. Dessa två konkurrerande tekniker är inte designade för att användas ihop, men det går att lösa med lite många timmars kodknackande
dewpo skrev:AndreasArvidsson skrev:Jag köpte i dagarna ett nytt ljudkort. Det blev ett "Focusrite Scarlett 18i20 2nd". Detta är ett studioljudkort vilket så klart inte har stöd WASAPI för mer än 2kanaler. Verkar vara standard med USB ansluta enheter att man bara får stereo. Däremot med ASIO så kan jag få hela 18kanaler(38 med expansionsmodul).
Så nu sitter jag och implementerar uppspelning via ASIO. Det är lite pilligt, men tar sig. Största problemet är att jag måste använda wasapi för att plocka ljudet ifrån virtual cable och sedan asio för att spela upp. Dessa två konkurrerande tekniker är inte designade för att användas ihop, men det går att lösa med lite många timmars kodknackande
Virtual cable Hifi med ASIOBridge kanske underlättar? Då behöver du inte blanda?
https://www.vb-audio.com/Cable/#DownloadASIOBridge
Annars en stor tumme upp för att du implementerar ASIO stöd!
AndreasArvidsson skrev:Ny version ute. Blev ytterligare en beta iom att det tillkommit en del funktioner
0.14.0beta
* Added support for ASIO rendering devices
* Added "Start with OS/windows" feature in config file
* Multithreaded application. Capture service now runs in its own thread
* Added application icon
* Config file now uses device name instead of ID
Användare som besöker denna kategori: Britt-Gunnar, Majestic-12 [Bot] och 7 gäster