Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev:...
Skitsnack! Lyssna, prova, hör du ingen skillnad kan du fundera på att byta hobby.
...
Hade en forum träff i Norrköping här om helgen då vi jämförde bland annat Meridian 588 och Wadia 6, hör man inte skillnad på dessa så är det bara att lägga ner det där med hifi och då till öronläkaren.
...
Ni som säger att det inte är någon skillnad mellan olika kablar måste har grymt dåliga anläggningar eller också en urusel hörsel, hmm kan det tom vara placebo? ni vill inte höra skillnad.
...
VelociRaptor skrev:Inte för att jag ska försöka övertyga någon att jag har rätt, men det har definitiv hänt att kablarna har varit det som givigt störst skillnad av allt i hela riggen.
Ett bra exempel är för mer en tio årsedan när jag hade en Van den Hul kabel för 100kr/m och av samma märke för 240kr/m
Man säljer högtalare, helt utan delningsfilter! Det låter förfärligt, det går inte att spela högt, etc
VelociRaptor skrev:jonasp
Finns redan i form av Kharma där mellanregistret drivs direkt utan delnings filter.
Har aldrig hört dem men jag tvivlar på att de låter särskilt dåligt.
Snarare: Ju mer komplicerade testförfarnde man har dessto mer förvilla man. Gör man bara testet tillrcäkligt virrigt hör du inte skillnad på ett par Cerwin Vega och ett par Ino pi60s.Ju mer kontrollerat man testar, destom mindre skillnader brukar det bli...
Rydberg skrev:jonasp> Ok, gick på lite! sorry! MEN skulle du varit med på träffen hade du nog varit beredd att hålla med mig, det är jag iallafall övertygad om ty större skillnad i spelstil har jag aldrig varit med om mellan 2 cdspelare. Verkligen amerikan way mot den engelska stilen.
Jag upplever stora skillnader mellan olika cdspelare. Jag vet att jag hör klar tydliga skillnader mellan olika kablar. Jag har provat så många gånger i så många anläggningar så det VET jag, om inte ni hör skillnad, ja då hör jag väl bättre då.
Jo stor bluff då alla personer jag testat med hört skillnad mellan kablar, grannen, pappa, mamma, syster, diverse kompisar, sambon etc
VelociRaptor skrev:Just det där med tekniskt kunnande verkar vara en broms för att höra välljud.
Av de människor jag mött som har ett stort tekniskt kunnande i elektrofysiska området. Allt går bra till vi kommer tilll kablaget.
"Nä det där du grabben det funkar inte"
Så jag sällar mig till den lyckligt ovetande skaran som bara njuter av att det faktiskt funkar utan att veta varför.
Humlan kan inte flyga men gör det ändå.
Rydberg skrev:En sak jag lärt mig:
Sinnen är som fallskärmar, de fungerar bara då de är öppna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster