Sony WH-H900N recension

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Tangband
Semesterfirare

Re: Sony WH-H900N recension

Inläggav Tangband » 2020-01-10 10:27

Grahnbarr skrev:Köpte ett par på tradera och fick hem dom idag. Bara provat en kort stund men sitter bra på huvudet med glasögon och ljudet får helt klart godkänt.

Kul att höra. Jo, de fungerar väldigt bra som portabla lurar. För hemmalyssning rekommenderar jag kabel till en bra lurförstärkare, med förstärkarna i sonylurarna påslagna. Skillnaden till det bättre är hörbar jämfört med vanlig trådlös bluetooth.

Användarvisningsbild
goat76

Re: Sony WH-H900N recension

Inläggav goat76 » 2020-01-12 09:41

För min del blev det ett par Bose NC 700 efter lite provlyssning och som jag kom över för 2750:- här på en outlet här i Miami. :)

Normalt sett har jag en lite förutfattad mening om fabrikatet Bose men dessa hörlurar är riktigt bra, och vilken otrolig fördel det är med noise canceling, bara genom att stänga ute omvärden så här pass bra gör ju så extremt mycket.

Om man ska ge sig på en liten kort beskrivning så är det ett välbalanserat ljud utan den där nutida typiska glädjekurvan med överdriven bumlig bas, skrikig topp och tillbakadraget mellanregister som är så vanligt med många av dagens hörlurar. Här känns det som sagt mer välbalanserat med ett härligt mellanregister som får den plats den ska ha och tack vare noise canceling-funktionen målas allt upp med skön tydlighet med tydliga detaljer utan att bli överanalytiskt.
Hörlurarna målar även upp en helt okej och en hyfsat övertygande soundstage och i jämnförelse med ett par andra hörlurar jag gillar vad gäller ljudsignatur, Sennheiser HD25 så lyckas dessa klart bättre på den punkten, med bibehållen ljudsignatur. Riktigt okonstlat ljud helt enkelt.

Från och med nu ska jag fan i mig bli bättre på att inte ha en massa förutfattade meningar om något fabrikat, alka kan lyckas eller bli bättre.
Förlåt för avstickaren då tråden handlar om Sony WH-H900N, men jag tror rätt få här på Faktiskt har en förkärlek till något av företagen Sony eller Bose så ta en lyssning på ett par NC 700 om ni är intresserade av en bra produkt. :)

P.S. Om man ska säga något negativt men som jag personligen inte störs av så hörs brusgolvet främst på äldre inspelningar ganska tydligt i dessa lurar, möjligen är det på grund av avsaknaden av det beslöjande och störande inläckande ljud från omgivningen tack vare noise cancelling-funktionen?

Lyssnar såklart med överlägsen ljudlig ”elektronik” i form av iPhone över skräp som Samsung och liknande, på tal om förutfattad meningar... möjligen? :D

Föregående

Återgå till Generellt om hifi