Moderator: Redaktörer
juanth skrev:Hifikit och Ino Audio känner jag att jag måste nämna. (Om nu Ino klassar in som hifibutik?)
avr7000 skrev:Hifipunkten Trollhättan!
Och kopplat till detta inte minst Pierre som jobbade på Septon på 90 tal.
Jag köpte mig igenom hela Harman Kardons sortiment på 90-tal och början av 2000, från HK AVR20 till Separat bioförsteg och 5 kanaligt slutsteg HK Signature 2.0 och 2.1.
Det var fel eller blev fel på det mestamen Hifipunkten och inte minst Pierre löste det alltid snyggt!
Stefan
hifikg skrev:Att besöka Audioconcept är alltid trevligt. Frikostigt med tid att lyssna i Svanå-rummet med prylar o kablar för miljoner, helt utan säljtryck. Köpte min DAC-9 där o sedan dess har jag nog inte köpt en pinal av dem, men får alltid ett bemötande som vore jag en storkund. Det har resulterat i att jag dragit dit en o annan polare som köpt ett o annat
Och så bjuder de in till levande musik och olika föredrag emellanåt. Tyvärr har jag lite långt att åka, men ibland passar det.
hifikg skrev:FBK skrev:Strmbrg skrev:”Hej, kan jag hjälpa dig med något?”
”Jag är ute efter ett stereoförsteg.”
”Åkej, vad har du för slutsteg?”
”Ett Superpower Viaduct 314.7.”
”Åkej, vad kostar det?”
”Öh?..”
En dialog som dessvärre har utspelat sig fler än en gång.
Om jag hade varit säljaren så hade gått tillväga så här.
”Jag är ute efter ett stereoförsteg.”
”Åkej, vad har du för slutsteg?” och högtalare
”Ett Superpower Viaduct 314.7.och DIY högtalare
”Åkej, vad kostar dem” Nej nej nej, utan mer frågor om vad du för har övrigt, har du någon särskild ljudsmak och i vilken prisklass har du tänkt dig
Och sedan utgå ifrån kundens behov och förslå så brett som möjligt, och även ta upp akustik Ett billigare försteg och förbättringar på akustikområdet, ger bättre ljud än dyrt och usel akustik.
Och förhoppningsvis en kund som kommer åter pga positiv hjälp
Men med den inställningen får man kanske inte jobb i en Hifibutik.
Någon form av försteg bör ju redan finnas, så frågan borde vara vilket och varför det inte är tillfyllest. Det kanske bara saknar ingång för morfars gamla grammofon, varpå du får sälja ett snyggt RIAA-steg istället
Ska vi starta hifi-shop?