Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Den enda mässjazz jag hörde var Diana Krall inne hos Lindström... o kanske Muddy Waters Folksinger då som lirades hos PL-audio på Focal.
I Kapitel 8 snodde Audioconcept showen med sina spanska magnetostater. Det var nästan så att det lät som hemmavid, så vackert var det!
På Sheraton tyckte jag att Lindström hörde till de allra bästa och då ska man veta att där lirades på högtalare för upp till 1,9 MSEK.
hifikg skrev:Jag trodde också att de var italienska, men Robert sa spanska. Å andra sidan kan hans norska ibland ställa till det
JonasB skrev:Undrar om många har lämpliga rum hemma?
hifikg skrev:JonasB skrev:Undrar om många har lämpliga rum hemma?
Niema problema, Robert sa att de var anpassade för upp till 50 kvm, men rummet han spelar i på mässan mäter 90 kvm o det fungerade det med
Han får gärna ställa ett par här, så alla som inte bor i Stockholm kan komma o lyssna.
JonasB skrev:hifikg skrev:JonasB skrev:Undrar om många har lämpliga rum hemma?
Niema problema, Robert sa att de var anpassade för upp till 50 kvm, men rummet han spelar i på mässan mäter 90 kvm o det fungerade det med
Han får gärna ställa ett par här, så alla som inte bor i Stockholm kan komma o lyssna.
Jag tänkte mer på avstånd till vägg bakom. Men även detta kanske är nemas.
hifikg skrev:Betydligt färre besökare än vanligt. Gott om plats i alla rum!
FBK skrev:En sak som slår mig är att jag har aldrig sett så lite folk på någon mässainte en enda människa på någon bild
Förklaras ju tidigare i tråden.
hifikg skrev:Betydligt färre besökare än vanligt. Gott om plats i alla rum!
FBK skrev:Hur upplevde du Polk högtalarna ? Enligt kompisen var det stjärnan på mässa när man även väger in prislappen. Jag har läst om dessa Polk högtalare som kostar drygt "20" att de ska vara riktig välljudande för den pengen.
Ps. Och det borde vara mycket sådant på mässor för att få ut välljudet i stugorna igen. Bara en massa svindyra grejer som nästan ingen har råd med, är det framtiden för branschen ? Jag förstår inte budskapet, eller är jag för obildad för att förstå ?
FBK skrev:Bara en massa svindyra grejer som nästan ingen har råd med, är det framtiden för branschen ? Jag förstår inte budskapet, eller är jag för obildad för att förstå ?
pLudio skrev:FBK skrev:Bara en massa svindyra grejer som nästan ingen har råd med, är det framtiden för branschen ? Jag förstår inte budskapet, eller är jag för obildad för att förstå ?
Är inte mässan för många ett tillfälle att drömma sig bort och lyssna på dyra prylar man aldrig kommer att köpa?
RogerGustavsson skrev:Det är ju inte första gången vi tar upp det där med "återväxten". I min umgängeskrets är det nästan bara jag som sätter mig framför högtalarna och lyssnar på musik. De som kommer överleva mig i familjen kommer inte att göra så. Det trots ett stort intresse för musik och även för välljud. Det verkar gå mot två olika sätt att lyssna, via en liten flyttbar monolåda som kopplas med Bluetooth eller så lyssnar man i hörlurar. Att köpa fysiska fonogram ser ut att dö, det blir strömmat ljud. Jag var från början skeptisk till strömmat ljud, just det där att man plötsligt sitter med en enorm tillgång till musik så att man inte kan bestämma sig för vad man vill lyssna på. Nu har jag vant mig lite och irriterar mig på att en del artister inte finns via dessa tjänster eller att de släppt mindre välljudande utgåvor när det finns/fanns bättre.
JonasB skrev:RogerGustavsson skrev:Det är ju inte första gången vi tar upp det där med "återväxten". I min umgängeskrets är det nästan bara jag som sätter mig framför högtalarna och lyssnar på musik. De som kommer överleva mig i familjen kommer inte att göra så. Det trots ett stort intresse för musik och även för välljud. Det verkar gå mot två olika sätt att lyssna, via en liten flyttbar monolåda som kopplas med Bluetooth eller så lyssnar man i hörlurar. Att köpa fysiska fonogram ser ut att dö, det blir strömmat ljud. Jag var från början skeptisk till strömmat ljud, just det där att man plötsligt sitter med en enorm tillgång till musik så att man inte kan bestämma sig för vad man vill lyssna på. Nu har jag vant mig lite och irriterar mig på att en del artister inte finns via dessa tjänster eller att de släppt mindre välljudande utgåvor när det finns/fanns bättre.
Det tråkiga är att musikbranschen hakar på (vilket jag förstår) och anpassar musiken till dessa små lådor och inbyggda högtalare i mobilen. Resultatet blir, i alla fall gällande en hel del populärmusik, att det låter bedrövligt även från kapabla system.
goat76 skrev:Jag tycker de flesta högtalare på bilderna ser rätt tramsiga ut, den ena med mer design-krumelurer än den andra. Har alla dessa former verkligen någon ljudmässig funktion eller är det för att sticka ut från mängden?
Användare som besöker denna kategori: Magnuz och 6 gäster