Strmbrg skrev:Samlarprylar brukar ju haussas upp i pris.
Nyttovärdet behöver inte hänga med på den resan.
Exakt

Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Samlarprylar brukar ju haussas upp i pris.
Nyttovärdet behöver inte hänga med på den resan.
RogerGustavsson skrev:Ja, visst är det helt galna priser på vintage. Du har ju själv varit inne på Carlsson-spåret... Där har det spårat ur rejält. Den Yamaha-tuner jag har är jämgammal med 70-talarna. Den har varit i min ägo sedan mer än 40 år. Stig Carlsson hade också en Yamaha CT-7000.
[ Bild ]
Strmbrg skrev:PerStromgren skrev:Varje dag!
P1 står inställd på 4 mottagare runt huset. Förr även ofta P2, men de har blivit utkonkurrrerade av BBC3, och då måste det bli internetburet.
Och i bilen P1 eller P2.
P2 har förändrats tycker jag.
De spelar en ganska snäv repertoar numera. Åtminstone nästan uteslutande lättsmälta stycken. Aldrig de riktigt udda eller sådant som kanske riskerar att ge negativ effekt på lyssnarsiffrorna.
Vissa programledare pratar väldigt mycket i förhållande till den tid som det spelas musik. Vissa pratar om musiken. Det kan vara trevligt. Andra pratar om en massa annat.
Några programledare bryter ganska påtagligt. Jag har svårt att hänga med i vad några av dem säger när jag lyssnar i bilen. Brytande programledare har blivit "poppis".
Klassisk morgon är väldigt pratigt. I mitt tycke en massa fåniga frågor till lyssnarna av typen "Vad gör du nu på morgonen? Gå in på sociala medier och berätta!" "Vilken musik vill du lyssna på när du bakar pepparkakor? Martin Ekeholm sitter beredd att ta emot ditt samtal."
Lyssnar bara på radio i bilen.
Kronkan skrev:P1 är det vanligtvis. Men även där finns trams.
Magnuz skrev:
Tyvärr är det så. Ring P1 står jag inte ut med många minuter, och apropå minuter har jag numera också svårt för På minuten. Och vad Annika Lantz har i P1 att göra har jag svårt att begripa.
petersteindl skrev:Jag brukade lyssna på radio Luxemburg. Det var väl i och för sig några månader sedan.
Skrivbordet skrev:Magnuz skrev:
Tyvärr är det så. Ring P1 står jag inte ut med många minuter, och apropå minuter har jag numera också svårt för På minuten. Och vad Annika Lantz har i P1 att göra har jag svårt att begripa.
P1 även här.
Nästan aldrig P3, aldrig P2, aldrig P4, Mix Megapol i bilradion om "hon som bestämmer" åker med.
Ja, smaken är som baken...
"På Minuten"; Nr 1 för mig; jag lyssnar t o m på äldre program som ligger utlagda på YouTube.
"Ring P1" lyssnar jag på när tid finns, tyvärr inte så ofta eftersom programmet ju sänds på "vanlig" arbetstid; på något sätt är det kul att lyssna på alla tokstollar som ringer dit.
"Lantzkampen"; också en favorit.
Nordegren och Epstein hade jag lite svårare för; förstår inte riktigt programformatet.
petersteindl skrev:Med några månader menar jag 400 månader. Det är väl några månader.![]()
faema skrev:petersteindl skrev:Med några månader menar jag 400 månader. Det är väl några månader.![]()
Då pejlade vi in radio Luxemburgaren samtidigt
1440 kHz mellanvåg vill jag minnas.
Magnuz skrev:Kronkan skrev:P1 är det vanligtvis. Men även där finns trams.
Morello skrev:Finns det några AM-stationer värda att ratta in idag?
distad skrev:Morello skrev:Finns det några AM-stationer värda att ratta in idag?
Finns det inte Ryska ?
Morello skrev:Skrivbordet, tack för informationen.
HenrikTornquist skrev:Vilken typ av antenn är lämplig om jag vill lyssna på horisontellt och vertikalt sändande stationer? Räcker det med en, eller behövs det flera antenner?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster