Moderator: Redaktörer
STDI skrev:Jag förstår inte klagomålen om sökning. Jag har inga problem. Men kanske jag har enklare sökningar än ni som klagar.
I-or skrev:Användargränssnittet är det sämsta med Spotify.
dewpo skrev:STDI skrev:Jag förstår inte klagomålen om sökning. Jag har inga problem. Men kanske jag har enklare sökningar än ni som klagar.
Om man som exempel söker på Pearl JamOch kryssar i tabben Album så får man Pearl Jams Album ordnande efter hur populära de är
Men om man istället vill ordna Albumen kronologiskt
Hur gör man det
nopalfda skrev:Jag har inte använt Spotify på några år men en sak som retade mig var att, eftersom jag lyssnade på Thåström, fick jag Håkan Hellström och Thomas Ledin som förslag...
Kermit116 skrev:Ogjort skrev:...
Historiskt får den en att reflektera över radions roll i artisters framgångssaga.
Tänk om man hade haft Spotify på 70-talet när P3 endast bestod av musik godkänd av Tommy Rander (Svensktoppen på lördagar var ju inte så roligt heller).
Drog 16meter sprängtråd på husnocken för att få mindre brusigt från Luxemburg.
(Fast i ärlighetens namn fanns det små frizoner; Soulcorner m Mats Nileskär, Jazzglimtar från New York m Clas Dahlgren. Å så Hemma hos!)
pLudio skrev:I-or skrev:Användargränssnittet är det sämsta med Spotify.
Vad är det bästa med Spotify?
dewpo skrev:STDI skrev:Jag förstår inte klagomålen om sökning. Jag har inga problem. Men kanske jag har enklare sökningar än ni som klagar.
Om man som exempel söker på Pearl JamOch kryssar i tabben Album så får man Pearl Jams Album ordnande efter hur populära de är
Men om man istället vill ordna Albumen kronologiskt
Hur gör man det
BosseS skrev:Alla har väl samma 50 miljoner album i hyllan?
Det gäller väl alla plattformar?pLudio skrev:...fast de flesta album är ju ändå skräp.
I-or skrev:I fältet Artister, välj Pearl Jam. Välj sedan Album under Diskografi och Visa alla (till höger). Rejält stökigt, tyvärr. Användargränssnittet är det sämsta med Spotify.
dewpo skrev:Hur får jag äldsta titeln först, som brukligt är
Bill50x skrev:Det gäller väl alla plattformar?pLudio skrev:...fast de flesta album är ju ändå skräp.
dewpo skrev:I-or skrev:I fältet Artister, välj Pearl Jam. Välj sedan Album under Diskografi och Visa alla (till höger). Rejält stökigt, tyvärr. Användargränssnittet är det sämsta med Spotify.
Japp det gav alla album med den senaste titeln förstHur får jag äldsta titeln först, som brukligt är
Tell skrev:Största problemet med Spotifys UI är det som förr var plats för enbart spellistorna där till vänster, medans det nu kläms in album, artister etc där. Oerhört irriterande, speciellt eftersom man vill ha spellistor som en lista, medans album ska gärna visas som ikoner i en grid, men väljer man en inställning för det ena så blir det samma för allt det andra också. Är en drös människor som klagat på det på Spotifys forum men dom lyssnar inte öht.
Det är sånt här skräp som får mig att seriöst börja fundera på att byta till nåt annat trots att jag under många år försvarat Spotify ganska hårt. Qobuz är väl det jag på många sätt är mest sugen på, men avsaknaden av connect-funktion är en dealbreaker, medans Tidal får jag fortfarande lite dåliga vibes efter år av div kontroverser där MQA är den senaste.
Nu har iofs mitt internet varit nere i nån vecka o har därför lyssnat på mina MP3or genom Foobar2000 där UIt är överlägsent allt annat, men tyvärr är musiksamlingen desto mindre o radio-funktionen helt obefintlig. Antar man inte kan få allt..
Här är för övrigt ett bra klipp där man går igenom många smarta ändringar som skulle kunna göras med Spotify, men som tyvärr aldrig lär ske.[ YouTube ]
Bill50x skrev:dewpo skrev:Hur får jag äldsta titeln först, som brukligt är
Personligt skulle jag vilja välja äldst/nyast först. Men framför allt slippa sortering efter remastrade släpp. Rätt trist att hitta skivor från -69 sorterade under 2004 för att en remaster släpptes då...
Magnuz skrev:Bill50x skrev:dewpo skrev:Hur får jag äldsta titeln först, som brukligt är
Personligt skulle jag vilja välja äldst/nyast först. Men framför allt slippa sortering efter remastrade släpp. Rätt trist att hitta skivor från -69 sorterade under 2004 för att en remaster släpptes då...
Ännu mer framförallt slippa de satans remastrade släppen överhuvudtaget. Eller åtminstone kunna välja originalutgåvorna. Men att kunna välja äldsta titeln först och gärna sätta det som standard vore ju en enorm förbättring. Det är ju tämligen få artister som blir bättre med åren, eller ens håller stilen någorlunda.
Tell skrev:Det finns iofs remasters som låter bättre än orginal, tänker på grejer som släpptes runt 2000 o har fått en remaster nu runt 20 år senare.
pLudio skrev:BosseS skrev:Alla har väl samma 50 miljoner album i hyllan?
Deezer har nog det men Qobuz har färre album, fast de flesta album är ju ändå skräp.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster