pLudio skrev:juanth skrev:Bra. Kör en vätskepaus nu så du orkar berätta vad som vann.
Jag vann, då jag drack upp allt vin.
Grodan slocknade väl först ?

Moderator: Redaktörer
pLudio skrev:juanth skrev:Bra. Kör en vätskepaus nu så du orkar berätta vad som vann.
distad skrev:Kul att ni håller på och testar och dricker gott vin.
Bill50x skrev:distad skrev:Kul att ni håller på och testar och dricker gott vin.
Det är svårt med objektiva tester när man sippar på vin. Allt låter bättre när nivån sjunker i flaskan, till slut låter "köksradion" bäst och den är enklast att hantera
Bill50x skrev:distad skrev:Kul att ni håller på och testar och dricker gott vin.
Det är svårt med objektiva tester när man sippar på vin. Allt låter bättre när nivån sjunker i flaskan, till slut låter "köksradion" bäst och den är enklast att hantera
/ B
pLudio skrev:Bill50x skrev:distad skrev:Kul att ni håller på och testar och dricker gott vin.
Vi höll oss till sinussignaler för att inte bli allt för upprymda.
distad skrev:pLudio skrev:Bill50x skrev:Det är svårt med objektiva tester när man sippar på vin. Allt låter bättre när nivån sjunker i flaskan, till slut låter "köksradion" bäst och den är enklast att hantera
Vi höll oss till sinussignaler för att inte bli allt för upprymda.
Så ni satt och drack vin och lyssnade på sinussignalerDen här meningen som man läst någon gång på forat , vad ska du använda apparaten till ? Mäta eller lyssna på ? har nu kommit upp till ytan
Man lyssnar på sinussignaler en hel kväll
*Ta nu denna text med humor* för det är lite roligt.
pLudio skrev:distad skrev:pLudio skrev:Vi höll oss till sinussignaler för att inte bli allt för upprymda.
Så ni satt och drack vin och lyssnade på sinussignalerDen här meningen som man läst någon gång på forat , vad ska du använda apparaten till ? Mäta eller lyssna på ? har nu kommit upp till ytan
Man lyssnar på sinussignaler en hel kväll
*Ta nu denna text med humor* för det är lite roligt.
Nja, jag mätte på sinussignaler medan Grodan och Blomman DJ:ade på den uppsättning av Bluesound NODE + SMSL DAC som inte testades för tillfället. Vi hade inget lyssningstest.
Hjalmar_Branting skrev:Och summa summarum blev?
Vilken rangordning fick musikströmmarna?
Hjalmar_Branting skrev:Använder dacen i MiniDsp 2x4HD som är ansluten med Toslink till Node2i.
Tolkar jag det hela rätt om jag tror att dacen i MiniDsp är flaskhals?
pLudio skrev:
Det är inte meningsfullt att byta ut PSU:n i Bluesound NODE N130.
avr7000 skrev:pLudio skrev:
Inte i dessa mätningar.
Ljudmässigt är det en tydlig uppgradering.
Stefan
distad skrev:Va..Kan det låta bättre än vad det mäter...Hur ska vi nu kunna lita på alla mätningar som folk köper prylar efter....
Folk lyssnar ju inte på grejerna innan köp längre, utan bara mätningen är bra så köper de.
*Verkar det som*
![]()
hifikg skrev:Jag söker en streamer utan dac, men alla säger att det går att koppla förbi den som sitter i så snart får det väl bli en sån.
Maarten skrev:Det som skiljer är distorsion och brum. Vilket är intressant i sig, men också med tanke på tidigare diskussioner kring DAC'ar och digitala volymkontroller. Man kan fundera över vad distorsionen kommer ifrån i de olika fallen.
Maarten skrev:Över nyquistfrekvensen dämpas även bruset i vissa fall, är det olika implementering av filter?
Maarten skrev:Om ni ska mäta mer så kanske den där 19+20 KHz kombon vore avslöjande?
avr7000 skrev:pLudio skrev:
Inte i dessa mätningar.
Stefan
petersteindl skrev:avr7000 skrev:pLudio skrev:
Inte i dessa mätningar.
Stefan
Intressant. Har sökt dig några gånger på mobilen, men du är kanske upptagen med annat?
MvH
Peter
pLudio skrev:Ja, vid nästa tillfälle skall jag spela in volymjusterat ljud digitalt och analysera det i REWs RTA, den tar ju WAV-filer med.
Ja, IMD och jitter vill jag också mäta.
Maarten skrev:Än så länge får man väl säga att mätningarna är som förväntat?
Maarten skrev:Ska bli intressant med 19+20 KHz:pLudio skrev:Ja, vid nästa tillfälle skall jag spela in volymjusterat ljud digitalt och analysera det i REWs RTA, den tar ju WAV-filer med.
Ja, IMD och jitter vill jag också mäta.
Jitter är väl också bra att testa, men kanske mer för säkerhets skull än att det är troligt att man hittar förklaringar där?
Maarten skrev:Man kanske heller inte bör utesluta defekter i enskilda exemplar, eller olyckliga inkopplingar av olika slag som möjlig förklaring till upplevda skillnader även om sannolikheten inte är jättestor?
Maarten skrev:Applåder!
...
hifikg skrev:Begriper inte vad Rockwoolen gör där, i mitt rum finns inget utrymme för Rockwool mellan 52.2 o väggen
Användare som besöker denna kategori: genstruktur och 21 gäster