Moderator: Redaktörer
Bipen skrev:Linn LP12
Froggy skrev:Ett LTS-möte, sent 90-tal gissar jag där IÖ demade ambiofoni.
Imperial-Blomman skrev:Froggy skrev:Ett LTS-möte, sent 90-tal gissar jag där IÖ demade ambiofoni.
Kul att du nämde det.
De e ett väldigt intressant ämne.
Va inte själv på mötet så ja vet inte vad som sades där.
Men fanns de inte (om ja minns rätt) en ambiofoni box man kunde bygga själv
sportbilsentusiasten skrev:Bipen skrev:Linn LP12
Samma här, det var WOW - musik istället för ljud.
.
Froggy skrev:Imperial-Blomman skrev:Froggy skrev:Ett LTS-möte, sent 90-tal gissar jag där IÖ demade ambiofoni.
Kul att du nämde det.
Stämmer men jag tror att en Fosgate användes samt INO Dice som bakhögtalare
Froggy skrev:Imperial-Blomman skrev:Froggy skrev:Ett LTS-möte, sent 90-tal gissar jag där IÖ demade ambiofoni.
Kul att du nämde det.
Stämmer men jag tror att en Fosgate användes samt INO Dice som bakhögtalare
Morello skrev:sportbilsentusiasten skrev:Bipen skrev:Linn LP12
Samma här, det var WOW - musik istället för ljud.
.
Det låter som något hämtat direkt ur Linn-evangeliet.
Musik som strömmar ur högtalarna är de facto ljud.
Hur var det med hamburgare och oxfilé?
Morello skrev:Hur var det med hamburgare och oxfilé?
Morello skrev:Det trista med Linn är att bolaget började med att göra piratkopior av Ariston RD11, vilka således som Linn LP12. Det var Tiefenbruns pappa, Jack, som drev den mekaniska verkstad som Ariston anlitade (Castle precision engineering).
Morello skrev:Det trista med Linn är att bolaget började med att göra piratkopior av Ariston RD11, vilka således som Linn LP12. Det var Tiefenbruns pappa, Jack, som drev den mekaniska verkstad som Ariston anlitade (Castle precision engineering).
Bill50x skrev:Morello skrev:Det trista med Linn är att bolaget började med att göra piratkopior av Ariston RD11, vilka således som Linn LP12. Det var Tiefenbruns pappa, Jack, som drev den mekaniska verkstad som Ariston anlitade (Castle precision engineering).
Nästan allt som produceras bygger på tidigare idéer, som man försöker förbättra. Det kallas för utveckling. Gissar att även du har gjort detsamma
/ B
Johan_Lindroos skrev:Bill50x skrev:Morello skrev:Det trista med Linn är att bolaget började med att göra piratkopior av Ariston RD11, vilka således som Linn LP12. Det var Tiefenbruns pappa, Jack, som drev den mekaniska verkstad som Ariston anlitade (Castle precision engineering).
Nästan allt som produceras bygger på tidigare idéer, som man försöker förbättra. Det kallas för utveckling. Gissar att även du har gjort detsamma
/ B
Men kom igen! Tror du på det där själv?
Johan_Lindroos skrev:Men kom igen! Tror du på det där själv?Bill50x skrev:Morello skrev:Det trista med Linn är att bolaget började med att göra piratkopior av Ariston RD11, vilka således som Linn LP12. Det var Tiefenbruns pappa, Jack, som drev den mekaniska verkstad som Ariston anlitade (Castle precision engineering).
dewpo skrev:Mitt dåliga måendeHade jag mått bra så hade jag aldrig ägnat så mycket tid åt HIFI som jag gjort
Bill50x skrev:Morello skrev:Hur var det med hamburgare och oxfilé?
Har jag nog berättad tidigare, men...
Var på Park Hotel (Sthlm) i slutet av 70-talet/början 80-talet och lyssnade på Mark Levinsons HQD-system. Där delade jag hiss med Mark och en känd amerikansk jazzmusiker vars namn just nu fallit i glömska. Denne jazzmusiker sade då att digital musik var som att hacka en oxfilé i småbitar och göra en hamburgare av den.
Magnuz skrev:Bill50x skrev:Morello skrev:Hur var det med hamburgare och oxfilé?
Har jag nog berättad tidigare, men...
Var på Park Hotel (Sthlm) i slutet av 70-talet/början 80-talet och lyssnade på Mark Levinsons HQD-system. Där delade jag hiss med Mark och en känd amerikansk jazzmusiker vars namn just nu fallit i glömska. Denne jazzmusiker sade då att digital musik var som att hacka en oxfilé i småbitar och göra en hamburgare av den.
Stan Getz. Jag har inte provat att göra hamburgare av oxfilé men det låter som om det skulle kunna bli gott. Man hackar ju upp oxfilé till råbiff om inte annat.
Magnuz skrev:Stan Getz.
Användare som besöker denna kategori: Sunde och 32 gäster