Hur testar ni kablar?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-20 18:07

DTH skrev:
Mayro skrev:Ser DU ser på denna fråga med två alternativ. det är pest eller kolera.. Eller som man oftare säger . "svart eller vitt" :lol:

Hej Mayro!

Förstår inte, vilka är de två alternativen, och vad är pest eller kolera?

Mayro skrev:Rätt begränsat sätt kanske.. 8)

Man kan ju fråga sig vilket som är mer begränsande, att tillmäta vetenskaplig kunskap och metod värde i samband med teknik eller att ha en mera "öppen" syn att det bara existerar uppfattningar och upplevelser.

För mig vore en kunskapsnihilistisk approach alltför begränsande i flera hänseenden, bl.a. TID. Jag har t.ex. inte provat om min bil går fortare med fyrkantiga hjul utan använder kunskap och erfarenhet för att konstatera att detta inte lär vara prestandahöjande (iofs lär den ju ligga som ett strykjärn...).

Problemet är att den kunskap som behövs för att förkasta iden med fyrkantiga hjul är mera generell och spridd än den som krävs för att analysera kablars egenskaper. Dessutom är analogin dålig map kablar och var snarare menad som exempel på att det finns områden där vi alla har kunskapen och därför inte har nägra problem att akceptera den och sällan möter "prova själv"-uppmananden från vissa...

Desto mer komplicerat ett område blir, desto mer specialkunskap krävs naturligtvis. Om man saknar denna specialkunskap blir det tyvärr inte bara svårare att förstå (har inget med intelligens att göra så klart) utan även svårare att bedöma vem som har denna specialkunskap och därmed är pålitlig och vem som fritt fabulerar.

Detta är ett av "kabelproblemen", den fysik och ellära som behövs är iofs väldigt grundläggande, men vad hjälper det att kunskapen är enkel och grundläggande om man saknar den...?

Mvh

och du tror du för debatten framåt genom att kränka samt förlöjliga folk i stora lager då?

Skärpning... Detta tror du nog inte ens på själv- Hos mig möter du endast djupt förakt i vilket fall som helst.. Inte ens lust att lära nåt infinner sig. inte ens lust att LÄSA vad man försöker berätta..

Men klart.. Du gör ju exakt rätt.. Vi är ju så korkade så vi är ju inte värda mer respekt av dig.. Stjärnkocken av fysik o kunskap.. fan va förbannad jag blir på sånt här skit..

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Re: Hur testar ni kablar?

Inläggav NNord » 2005-09-20 18:13

mats skrev:Hm nu är jag ute på farligt vatten. Men jag som är dum måste få veta.

Ni som testar kablar och märker ingen skillnad mellan den berömda dyra lampsladden och den likaledes berömda billiga Vallhallakabeln.

Nu (virveltrumma) kommer frågan. Testar ni med en gång mellan kablar eller låter ni kablarna bli intrimmade i ett par veckor?

Bara nyfiken i en strut :D

Mats, du är inte dum, du är en av mina hifigudar :D

Jag testar kablar på så sätt.. Att jag använder dom kanske en vecka för test innan jag bestämmer mig. De parametrar jag tittar på är;

Om dragavlastningarna håller. Det har hänt att dom spruckit eller blivit glappa.

Sedan tittar jag om kabeln ligger ner mot golvet. Jag vill absolut inte ha en kabel som ligger i korvar, och loopar i kringelkrokar hullerombuller på golvet.

Jag ser även till det estetiska, kabeln skall vara snygg om det är så att man ser den dagligen. En ful kabel gör ingen människa glad.

Jag utgår alltid från en billig kabel. En högtalarkabel jag gillar ä Supra Rondo. Varför gillar jag den? Jo den är tung och snygg. Det är inget mumbo jumbo, det är en kabel liksom, och inget annat. Den gör vad en kabel skall göra, dvs ingenting alls..

..eller JO, den skall vara snygg, praktiskt och ligga still på golvet. :D

Och din fråga, om jag trimmar in dom en vecka eller så.. Spelar in med musik. Det svarar nog hifioraklen bättre på ! 8O
NN

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-09-20 18:15

Men Mayro då.... LÄS vad han skriver istället för att välja att bli upprörd på förhand... Han är ju YTTERST tydlig med att säga att det inte är en fråga om att vara korkad eller inte, utan enbart med vilken kunskap man pluggat in! Och påstår inte ens att det är svår kunskap.

Nu är du faktiskt.se väldigt orättvis i din kritik... ta ett par djupa andetag, eller en promenad och försök läsa igen utan att lägga in förutfattade meningar i vad du tror menas i texten... Du verkar ju vilja att DTH skall vara kränkande? Är det inte mycket mer behjälpligt att läsa inlägg med motsatt attityd...

"om jag tycker det här verkar kränkande så har jag nog missuppfattat" är en lämpligare grundtanke.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

DTH

Inläggav DTH » 2005-09-20 18:16

Mayro skrev:Du har en åsikt. Jag delger inte min här.. En del är inte ens värda att komenteras helt enkelt. DHL´s humor är en sådan sak. Ej värd ens texsvar.. Bedrövligt...

Tack för kommentaren och textsvaret i alla fall! :D

Mayro skrev:Självgodheten personifierad i sin tristaste tappning.. Kränka o förlöjliga folk baserat på sin självbild såsom överläset intiligent..

Det här är ju lite tristare att läsa. Man vill ju verkligen inte upplevas som självgod och kränkande. Vill gärna bättra mig och är öppen för förslag och synpunkter.

Kan du förklara vad som är självgott i mina inlägg? Har gjort några speciella påståenden om mig själv som jag missat? Att ha studerat vissa områden och därför ha viss kunskap är väl på sin höjd ett faktum? Vilket jag dessutom inte ens har hävdat att jag själv har (såvitt jag kan se), utan enbart tagit fram som generellt väsentligt för förståelse av områden där specialkunskap är erforderlig.

Mayro skrev:Det är rent skit helt enkelt.. Ej sådant som för ett fora framåt med kul trevlig debatt.. Jag har noll skäl att va trevlig mot en dylig snubbe ens...

humorlöst floskel ..

Noll skäl och inga krav från min sida!

Mvh

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-09-20 18:18

DTH

Hej, ditt första och andra inlägg, bra skrivet av dig tycker jag. Tänkvärt och ytterst välforumlerat ! :D

Bästa inlägget jag läst på hela dan !

Jag känner igen mig själv i det du skriver. Jag vet också personer som inte alltid tänkt så som du skriver, men som gör det NU :wink: Människor kommer ibland till "sundare" insikter :D Och det är ju bra ! :D

Insikter, dock får folk ha vilka åsikter dom vill ! :wink:
Senast redigerad av NNord 2005-09-20 18:24, redigerad totalt 2 gånger.
NN

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-20 18:21

om du erkänner ditt första inlägg som rätt dumt så kan man självklart föra en dialog ÄVEN med dig.

Men som du för oss kabel troende in ett bås av dumskallar så blir bemötande självklart som mitt blev mot dig här.

Du ska inte tro jag anser detta sätt ok. Men jag anser det klart BEFOGAT..

Ditt inlägg förlöjligar en hel del folk. Däribland även underteckand..

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2005-09-20 18:25

DTH skrev:
Detta är ett av "kabelproblemen", den fysik och ellära som behövs är iofs väldigt grundläggande...

Mvh

Hur grundläggande är det att helt kunna analysera hur signalen påverkar och färdas genom två ledare på ett visst avstånd, genom och intill flera olika material, såväl isolerande som ledande och kanske halvledande (oxid). Och hur påverkar drivimpedansen och lastimpedansen det hela?
Kan du, DTH, tex ställa upp en fullständig modell av en kabel?
Vet du tex exakt hur dielektrikats långsamma minneseffekt skall implementeras?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

DTH

Inläggav DTH » 2005-09-20 18:26

Mayro skrev:och du tror du för debatten framåt genom att kränka samt förlöjliga folk i stora lager då?

Vem har jag kränkt och förlöjligat och hur? Kan du visa på något i denna tråd där jag kallat någon för något kränkande?

Mayro skrev:Skärpning... Detta tror du nog inte ens på själv- Hos mig möter du endast djupt förakt i vilket fall som helst.. Inte ens lust att lära nåt infinner sig. inte ens lust att LÄSA vad man försöker berätta..

Tyvärr verkar det nästan som om du inte LÄST vad jag skrivit. Om något varit oavsiktligt otydligt eller missledande är jag mycket ledsen. Om du kan visa på sådana expempel skall jag försöka uttrycka mig bättre och respektfullare.

Mayro skrev:Men klart.. Du gör ju exakt rätt.. Vi är ju så korkade så vi är ju inte värda mer respekt av dig.. Stjärnkocken av fysik o kunskap.. fan va förbannad jag blir på sånt här skit..

Jätteledsen att det jag skrivit kunnat uppfattas så. Sorry!

Jag vill ju verkligen undvika detta så snälla: vem har jag kallat korkad och var? Var har jag sagt att jag har kunskaper av speciell natur i denna tråd?

Mvh

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-09-20 18:27

Hallå Mayro, DTH och PAA,
nu ställde ju iof Mats en enkel fråga. Nu blir det sån dära tråkig kabeldebatt igen :cry: Och nu är mayro skitsur på DTH också.

Vad härnäst..

Va sams nu !
NN

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-20 18:29

nattlorden. OM du finner ett enda skäl att INTE bli rent förbannad så var så god att berätta VAR du finner dessa ord då. JAG finner dom förbaske mig inte..

För att vända på frågan: Hur får man enligt kabelförespråkare och - tillverkare ABSOLUT INTE testa kablar?

1. Man får inte applicera NÅGON form av vetenskaplig teknisk kunskap som berör signalöverföring inom audioområdet (0 - > 20 kHz).

2. Man får inte applicera NÅGON form av mätning! Vare sig i signalvägen eller i den akustiska utsignalen.

3. Man får inte använda sig av den vetenskapligt erkända metoden för undvikande av subjektivitetsfel och placeboeffekt- blindtest.

Det enda man FÅR göra är att lyssna och tycka under omständigheter som maximerar den vetenskapliga otillräckligheten! (Man får också draghållfasthetstesta de mekaniska egenskaperna.....)

M.a.o. vi talar om en liten teknisk pryl, en elektrisk signalledare, som förbinder andra tekniska prylar, men vi får inte applicera den tekniska kunskapsmängd och metodik som ligger till grund för all ljudåtergivning för att analysera just denna tekniska pryl...

En minst sagt märklig form av tekniktillvänd vetenskapsnihilism...

Paradoxalt!

Och med avslutordet blir det mer än ens tänkvärt att detta skulle vara humor...

ledsen nattlorden. Men igen kommer jag inte bemöta skit med snällhet eller ens trevlig stil.. Inlägg av denna typ SKALL bara rent ej förekomma.. En fråga som denna kan man ställa utan att fördumma samt förlöjliga folk som DHL gör...

Han besitter inte en enda mm mer intiligens än någon annan. Enbart egenkärlek så länge man behandlar medmäniskor på detta sätt utan en enda orsak. Vill DHL fördumma mig så kom igen bara... Jag är inte rädd en debatt med självgoda mäniskor.. Detta torde stå rätt klart för många här idag..

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-20 18:37

NNord skrev:Hallå Mayro, DTH och PAA,
nu ställde ju iof Mats en enkel fråga. Nu blir det sån dära tråkig kabeldebatt igen :cry: Och nu är mayro skitsur på DTH också.

Vad härnäst..

Va sams nu !

NN. DHL kunde delta här med trevlig stil och TILLFÖRT via kunskap.. Men att fördumma ger enbart mig till motståndare.

Annars är jag en god lyssnare då folk behandlar en trevligt. Och ÄVEN nyfiken..

Men kommer inlägg som DHL´s in. Då blir jag rent förnbannad...

DHL kan enbart erkänna att detta inlägg var synerligen korkat utformat.. Sen är det ok..
Kunskap delar man med sig av. INTE via fördummanden av folk o fä. Jag är både folk o fä.. och just nu enbart Fä.
Och detta är jag ledsen för. Men jag accepterar inte dylig stil.

DTH

Inläggav DTH » 2005-09-20 18:38

paa skrev:
DTH skrev:
Detta är ett av "kabelproblemen", den fysik och ellära som behövs är iofs väldigt grundläggande...

Mvh

Hur grundläggande är det att helt kunna analysera hur signalen påverkar och färdas genom två ledare på ett visst avstånd, genom och intill flera olika material, såväl isolerande som ledande och kanske halvledande (oxid). Och hur påverkar drivimpedansen och lastimpedansen det hela?
Kan du, DTH, tex ställa upp en fullständig modell av en kabel?
Vet du tex exakt hur dielektrikats långsamma minneseffekt skall implementeras?

Naturligtvis har du en poäng eller två där. Per definition är nästan ingenting enkelt om vill gå tillräckligt på djupet.

Jag har försökt att mycket noggrant undvika att hävda någon egenkompetens för att undvika en persondiskussion (...och det har ju lyckats JÄTTEBRA!...) och tänker fortsätta med det. Håller med dig, att göra ett generellt uttalande om någots enkelhet med en sådan otillbörlig tvärsäkerhet kanske var olyckligt.

Mvh

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-09-20 18:42

Mayro - det är bara du som fördummar dig själv genom att bli upprörd av det där. Det är ett klassiskt sätt att skriva... att saker blir komiska om man vänder på alltihop. På något underligt sätt verkar du ta allt på allvar. I detta fallet är det solklart att du inte är på samma våglängd som skrivaren, utan snarare har hamnat helt ur fas. Du upprör dig över något som inte står i posten och det är bara tragiskt att höra att du fortsätter klaga efter att du fått det påpekat för dig att du missförstått vad som står i posten.

För att förklara sättet att skriva:
Tänkt dig själv att skriva ett kåseri om hur man inte klär en julgran, t.ex.

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-09-20 18:44

Mayro skrev:
NNord skrev:Hallå Mayro, DTH och PAA,

Vad härnäst..

Va sams nu !

NN. DHL kunde delta här med trevlig stil och TILLFÖRT via kunskap.. Men att fördumma ger enbart mig till motståndare.

Annars är jag en god lyssnare då folk behandlar en trevligt. Och ÄVEN nyfiken..

Men kommer inlägg som DHL´s in. Då blir jag rent förnbannad...

DHL kan enbart erkänna att detta inlägg var synerligen korkat utformat.. Sen är det ok..
Kunskap delar man med sig av. INTE via fördummanden av folk o fä. Jag är både folk o fä.. och just nu enbart Fä.
Och detta är jag ledsen för. Men jag accepterar inte dylig stil.

Hmm nej denna gång håller jag inte med dig. Jag tycker hans inlägg var konstruktivt. Inte destruktivt.
NN

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-20 18:56

DTH skrev:
Mayro skrev:och du tror du för debatten framåt genom att kränka samt förlöjliga folk i stora lager då?

Vem har jag kränkt och förlöjligat och hur? Kan du visa på något i denna tråd där jag kallat någon för något kränkande?

Mayro skrev:Skärpning... Detta tror du nog inte ens på själv- Hos mig möter du endast djupt förakt i vilket fall som helst.. Inte ens lust att lära nåt infinner sig. inte ens lust att LÄSA vad man försöker berätta..

Tyvärr verkar det nästan som om du inte LÄST vad jag skrivit. Om något varit oavsiktligt otydligt eller missledande är jag mycket ledsen. Om du kan visa på sådana expempel skall jag försöka uttrycka mig bättre och respektfullare.

Mayro skrev:Men klart.. Du gör ju exakt rätt.. Vi är ju så korkade så vi är ju inte värda mer respekt av dig.. Stjärnkocken av fysik o kunskap.. fan va förbannad jag blir på sånt här skit..

Jätteledsen att det jag skrivit kunnat uppfattas så. Sorry!

Jag vill ju verkligen undvika detta så snälla: vem har jag kallat korkad och var? Var har jag sagt att jag har kunskaper av speciell natur i denna tråd?

Mvh

Skitsnack DHL

Läs vad i helvete du skriver.. Är du så förbannat smart så fattar du säkert varför jag blir förbannad på dig.. Annars är du inte ens smart.. Och desutom visar du dig fullkomligt oförmögen att se egna fel du gör...LÄS o fatta. Du fördummar oss kabelförespråkare samt tillverkare... Sådan skitsnack kan du behålla för dig själv...

visa lite kurage o erkänn detta inte var ditt smartaste inlägg du gjort så är det ok.. Så gör man nämligen om man är smart..

Annars är man rent korkad som inte kan inse att man gör fel.. och därmed ÄR man självgod...

Ska vi fortsätta debatera detta eller topic avgör du. men du ska förbanne mig inte komma med bror duktigstil mot mig ska du ha klart för dig. jag är ingen lite skit varken du eller andra "pissar på ryggen på".

ni andra är rätt dumma nu som sitter o backar upp DTH.. han hade nu annars sett sitt misstag här. Men nu kommer han känna ert stöd här och inte erkänna sitt korkade inlägg..

Men detta är enbart som vanligt.. ..

fy fan.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-09-20 19:01

Mayro - du uppfyller precis ditt eget kriterium på att vara självgod - fast det inser du väl förmodligen inte.

Väldigt osnyggt att öka hårdheten i tonen för att dölja ditt eget misstag... tyvärr för dig är det ingen som går på den... så följ ett välmenat råd: gå ut och få lite syre och kom tillbaka när du lugnat dig.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-20 19:09

Nattlorden skrev:Mayro - du uppfyller precis ditt eget kriterium på att vara självgod - fast det inser du väl förmodligen inte.

Väldigt osnyggt att öka hårdheten i tonen för att dölja ditt eget misstag... tyvärr för dig är det ingen som går på den... så följ ett välmenat råd: gå ut och få lite syre och kom tillbaka när du lugnat dig.

tog bort mitt inlägg. Men ersätter det me detta.

OM jag har så jäkla fel nu igen som vanligt. varför visar ingen var i helvete humorn är i DTH´s rent puckade inlägg?

VARFÖR ser jag inte det?

OM DTH enbart erkänt att det INTE var lyckligt formulerat och lätt feltolkat så hade detta varit ur världen. Men nu VET jag ju han menade exakt så som JAG uppfattade det.. Annars hade dementi med kraft kommit direkt. Det gjorde det inte..

Om jag skiver nåt som retar upp en annan. Då brukar jag direkt ÄNDRA orden via nytt inlägg. Eller be om ursäkt o klrgöra mer ok..

Nada sker här. DTH var fullt medveten om sitt fördummande utalande. inget snack ens..

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-09-20 19:10

men kors i taket :?

jag tror vi måste sätta en 18 -års åldersgräns på formet snart. Det är på tok för mycket svordommar, fula ord och kränkande meningar !

:cry:
NN

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-20 19:14

Likaså är syftet med den tekniska beskrivningen oklar såtillvida att denna inte gör någon ansats att förklara varför kablarna låter musikaliskt respektive varför de inte låter alls eftersom de perfekt återger originalet utan att tillföra eller subtrahera någonting från ursprungssignalen. I den mån den tekniska beskrivningen överhuvudtaget har något tekniskt innehåll är detta av beskrivande uppbyggnadskaraktär. Den enda tekniska egenskap/prestanda som anges är FAKTISKT förmågan att lyfta en bil...

Synd bara att även denna uppgift är lite väl allmängiltig. Vilken typ av bil handlar det om? Kablen infäst i EN punkt, eller handlar det om en fördelad last? Gäller det de facto kabeln eller kabeln MED kontakter? Har du testat själv eller rör det sig om ett antagande?

Är det så att just den mekaniska draghållfastheten är den väsentligaste parametern för en musikaliskt låtande kabel som varken lägger till eller drar ifrån?

Kanske var det det som du åsyftade med avseende på Johan:s bristande kompetens? Att hans kompetens ligger inom elektronik och akustik och inte inom mekanik?

I så fall kanske jag och Johan kan slå oss ihop och testa dina kablar? Jag har nämligen en del kunskaper inom mekanik och materiallära...

Så här trevligt ej ironiskt eller översittaraktigt skriver denna DTH i tråden med Jorma..

Sedan kommer han hit med samma stil. Jorma kanske tar sånt skit. men inte jag. ledsen.. det gär jag bara inte...

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-09-20 19:17

OM jag har så jäkla fel nu igen som vanligt. varför visar ingen var i helvete humorn är i DTH´s rent puckade inlägg?

Okej då! Hjälper detta?

För att vända på frågan: Hur får man enligt kabelförespråkare och - tillverkare ABSOLUT INTE testa kablar?

1. Man får inte applicera NÅGON form av vetenskaplig teknisk kunskap som berör signalöverföring inom audioområdet (0 - > 20 kHz).

2. Man får inte applicera NÅGON form av mätning! Vare sig i signalvägen eller i den akustiska utsignalen.

3. Man får inte använda sig av den vetenskapligt erkända metoden för undvikande av subjektivitetsfel och placeboeffekt- blindtest.

VARFÖR ser jag inte det?

Varför skulle jag spekulera i det? Du kanske inte har humor? (Obs: Humor!) Du kanske inte tycker man får skämta om kablar?
Senast redigerad av Nattlorden 2005-09-20 19:19, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-09-20 19:18

Han är ju bara kritisk på ett sunt sätt. Han verkar ju också ha kunskaper i de ämnen han skriver om.

Varför bli så arg 8O , ska man bara sitta och insupa en massa "tro, för så här är det enligt mig" -teorier. Det är skoj att diskutera saker.

Däremot är det inte skoj när folk slänger sig med fula ord och sarkasmer bara för någon person är bl.a. källkritisk, ursprungskritisk och sunt ifrågasättande !

:cry:
NN

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-20 19:26

Nattlorden skrev:

Okej då! Hjälper detta?

VARFÖR ser jag inte det?

Varför skulle jag spekulera i det? Du kanske inte har humor? (Obs: Humor!) Du kanske inte tycker man får skämta om kablar?
[/b]

Jo om kablar får man skämta. men man ska förbanne mig inte topprida på folk. Där finns en gräns. Och då man skriver i termer ioniserande och briljerande så som denna uppebart självgoda DTH gör så får man mothugg omgående.

Detta gör han på tråden bredvid också sitter o pissar på folks ryggar..

Om dom skiter i honom så är det deras sak. Men jag accepterar INTE att denna DTH kommer in o "mesar loss" här med sin "fjunis-stil"..

Han kunde ha delget kunskkap via trevliga ej ironiserande inlägg. Helt klart. Detta VET förbanne mig ni också. Jag VET ni besitter den kunskapen..

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-09-20 19:30

Mayro skrev:Han kunde ha delget kunskkap via trevliga ej ironiserande inlägg. Helt klart. Detta VET förbanne mig ni också. Jag VET ni besitter den kunskapen..

Ja, men det är ju inte lika kul! Slappna av, var inte så jäkla trist!

Är folk för torrt tekniska, så klagas det på det... och när någon kan säga något vettigt och vara kul samtidigt så klagas det på det...

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-09-20 19:31

DHT skrev ett satiriskt inlgg och blir påhoppad. Detta är inte rätt sätt att argumentera och det vet ni. Men inte alla tydligen. :roll:

Alla inlägg som inte höjer sig till rimlig standard kommer att elimineras...
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-20 19:37

Naqref™ skrev:DHT skrev ett satiriskt inlgg och blir påhoppad. Detta är inte rätt sätt att argumentera och det vet ni. Men inte alla tydligen. :roll:

tänk om man någonsin skulle se just dig moderera andra hållet någonsin nagref... DÅ skulle jag rent bli förvånad...men så sker ALDRIG..

Nu är det "stackars DTH.".. detta är humor...han råkade få mothugg för puckat inlägg.. stackarn...

Att han skriver ent kränkande är ju nada att bry sig om.. Då är det enbart satir... :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2005-09-20 19:41

Jag uppfattar inget kränkande i DTHs första inlägg, tycker det var riktigt bra faktiskt.se.

Väldigt trist att se att Mayro kräver att folk ska be honom om ursäkt bara för att de har andra åsikter.
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-09-20 19:41

Mayro skrev:tänk om man någonsin skulle se just dig moderera andra hållet någonsin nagref... DÅ skulle jag rent bli förvånad...men så sker ALDRIG..

Förra gången jag gick in en tråd på detta sätt och modererade hårdare så försvann ungefär lika många inlägg från båda sidor.

Det enda skitsnack som kommer att tolereras är skitsnack om moderatorerna (och speciellt undertecknad) men allt annat kommer att spolas så vill någon avreagera sig så gör det på mig. ;)

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-09-20 19:44

Står 1-1 i raderade inlägg. Nolltolerans är det som gäller nu om det inte sker en skärpning.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-20 19:55

Ok Nagref. VAR är satiren i DTH inlägget då?

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-09-20 20:10

Mayro skrev:Ok Nagref. VAR är satiren i DTH inlägget då?

Den har du ju själv redan konstaterat!

Susning.nu skrev:Satir: bitande hån, elak kvickhet, överlägset förlöjligande ofta riktat mot överheten.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi