Moderator: Redaktörer
du provade inte blindtesta heller? ögon å öron kan spela stora spratt...fast skillnad är det nog absolut...frågan är bara vilken som är mest hifi
dimitri skrev:Grismannen, det är förstås helt och hållet i sin ordning att inte blindtesta. Det är dina intryck som är viktigast för hur du upplever din anläggning. Det kan mycket väl vara som du säger. Men det övertygar inte en del andra, däribland mig. Du är givetvis i din fulla rätt att ge blanka f*n i vilka det övertygar eller inte men du måste i så fall räkna med och stå ut med andras BT frågor.
För att återkomma till Kevin Voecks från Revel så är han mycket tydlig med att alla förändringar, ideer, konstruktioner BTas. Allt.
Hmm, din humorrabatt är 99 kr och 30% av det är 33 kr. Kör till!
Grismannen skrev: Fattar inte det där med... "vilket som är mest HiFi" som du skrev.Att blindtesta eller inte?
dimitri skrev:På tal om Revel, i okt/nov numret av TAS intervjuas Revels Kevin Voecks samt konstruktörer/ägare från Mgnaepan Mark Winey,
MBL’s Wolfgang Meletzky, Matthias Ruff från Avantgarde. Intressant läsning kanske till skillnad från slätstrukna recensioner. (HP utser bästa förstärkare alla kategorier)
Det är slående vilken nykter, teknikvänlig inställning han (Voecks) har. Mätningar och lyssnande är jämnställda, lika viktiga. Det får inte mäta dåligt. Undrar om han rekommenderar några kablar.
Ananrs torde Nelsson Pass's och John Dunlavys intällning till kablar vara välkänd. Och IÖs förstås.
mats skrev:Nu har inte jag testat kablar till höger o vänster (varför det, när jag har hittat det perfekta till min anläggning)
Men kan inte en tex viss högtalarkabel få fram ljudet bra i en anläggning men i en annan kan samma kabel få anläggningen låta för mörk eller för ljus?
Piotr skrev:
Även nätkabel kan påverka viss apparatur mätbart.
/Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster