Vad är det som säger att den inte sjunker en faktor 5 till vid närmare analys?

Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Är det inte egentligen lika dyrt att sälja en billig högtalare som en dyr, i omkostnader?
IngOehman skrev:När det gällde försäljning av klockradioapparater för någon eller ett par hundringar däremot, var det inte ovanligt att kunden lade beslag på en säljare och ställde frågor i en halvtimme om hur apparaten skulle manövreras, och om det verkligen var ett bra köp den där klockradion, eller om det fanns någon bättre, exempelvis i någon annan butik, som kunde rekommenderas istället...
Martin skrev:OT. Det där har jag funderat på. Kan man verkligen se en säljares tid som tid=pengar? Det är ju bara om det väller in så mycket folk att säljarna inte räcker till för att bemöta alla kunderna, som går därifrån utan hjälp, som en säljares tid kan börja mätas i pengar. Annars kan man ju bara sitta och diskutera en massa hit och dit flera timmar totalt för att sälja en grej med 100kr marginal och det är ändå mer ekonomiskt än att avvisa "den jobbiga" kunden. kan tom vara mer ekonomiskt, och är det ofta att svara på alla frågorna och diskutera och investera i en kund som till slut inte köper något. Då vet han ju vart han kan gå om han ändrar sig eller ska köpa något annat.
Kan ju hända att den där klockradiokunden köper hela sin hembioanläggning där senare.
patrikf skrev:Det hade kanske varit bra att förtydliga att det handlar om en hypotetisk fråga, där svaret ska ges utan krav på vad som är möjligt vilket framkommit nu i slutet
Kaffekoppen skrev:Finns det någon som inte instämmer?
patrikf skrev:Jaha, men jag ser i allafall ingen större skillnad med att fråga om någon vill kunna flyga texJag kallar det hypotetiskt.
Flint skrev:IngOehman skrev:(Flint tycks vara en given LTS-medlem.)
Kan det va' så illa. Finns det inget man kan göra? Jag menar något som kan rädda immunförsvaret.
Dör man annars? Isåfall kan du maila mig motgift med.patrikf skrev:Jag kan maila dig lite effektivt motgift i PDF-format. Hoppas det inte är försent..
Jag får nog rätta mig efter Pekka här. Det är klart att den artistiska friheten gäller även i producentledet och inte bara i produktionsledetPekkaJohansson skrev:Jag instämmer så länge vi talar om akustiska inspelningar.
patrikf skrev:Jaha, men jag ser i allafall ingen större skillnad med att fråga om någon vill kunna flyga texJag kallar det hypotetiskt.
Kaffekoppen skrev:Så det är helt meningslöst att kalla något för Hifi?
IngOehman skrev:
Frågans tydlighet är MYCKET stor, som den är formulerad. Och huruvida saker är svåra att uppnå har inte med frågan att göra. Ens om det varit en helt hypotetisk fråga spelar det någon roll. Frågan är ställd för att utreda vad folk VILL att deras anläggning skall ge dem.
Den som bryr sig om likheten med ursprunget röstar 1, de som inte tycker att det är viktigt röstar 2 eller 3. Den som inte förstår formuleringarna...
"Fel eller rätt är inte viktigt alls" (alt 2)
...eller...
"Jag struntar helt i hur något skall vara" (alt 3)
...kan jag nog inte hjälpa. Tycker formuleringarna är extremt tydliga.
Vh, iö
Flint skrev:IngOehman skrev:(Flint tycks vara en given LTS-medlem.)
Kan det va' så illa. Finns det inget man kan göra? Jag menar något som kan rädda immunförsvaret.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 34 gäster