Spotify - jag har ändrat uppfattning! (sid 10)

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Spotten premium - sämre än CD?

Äh, JAG hör fan ingen skillnad!
23
35%
Äh, man KAN inte höra nån skillnad!
4
6%
Tveklöst sämre.
20
31%
Har'nte tenkt på de'...
3
5%
Strmbrg är ett jävla kvasiguldöra!
7
11%
Helt ointressant ämne
8
12%

Antal röster : 65

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2013-03-10 23:12

Jag upptäckte en sak för nån vecka sedan, jag hade haft rutan ikryssad för samma volym på alla låtar :oops: inte så konstigt att det var en stor skillnad mot flac. Nåväl, gjorde lite nya lyssningar här med Carolina Wallin Pérez - Pärlor och Svin som jag körde via XMBC (flac) och via spotify premium. Näää, flac låter fortfarande klarare med mörkare bakgrund, mer luft mellan noterna. Spotify har nån slags grå hinna över sig och känns inte lika dynamiskt i mikrodetaljerna. Så jag tror min slutsats står fast, till slölyssning fungerar Spotify men det är ganska långt från hur det kan låta.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
NADifierad

Inläggav NADifierad » 2013-03-10 23:32

Rydberg skrev:Jag upptäckte en sak för nån vecka sedan, jag hade haft rutan ikryssad för samma volym på alla låtar :oops: inte så konstigt att det var en stor skillnad mot flac. Nåväl, gjorde lite nya lyssningar här med Carolina Wallin Pérez - Pärlor och Svin som jag körde via XMBC (flac) och via spotify premium. Näää, flac låter fortfarande klarare med mörkare bakgrund, mer luft mellan noterna. Spotify har nån slags grå hinna över sig och känns inte lika dynamiskt i mikrodetaljerna. Så jag tror min slutsats står fast, till slölyssning fungerar Spotify men det är ganska långt från hur det kan låta.

Bra jämförelse! Jag delar din uppfattning. Däremot kör jag Spotify igen, pga utbudet i förhållande till pris. Men flac via xbmc är som det bör vara, och jag hoppas Spotify kan ta sig dit, så småning om :) .
Stereo = En liten anläggning med visst basunderstöd….

Föregående

Återgå till Generellt om hifi