Jag kan hålla med dig
IngOehman på en punkt och det är att det är ganska menigslöst att fortsätta en diskussion som mest liknar en monolog från din sida.
Jag citerar
EngelholmAudio i ett tidigt inlägg i ändrad terminologi från bransch till intresseorganisation.
Ja intresseorganisation stämmer bättre
Därmed torde bransch vara överspelad, och jag har aldrig talat om någon bransch utan om en intresseorganisation för konsumenten och i bildningens tjänst.
Jag begriper heller inte vad du jävat ditt påstående om att det endast är de intresserade som är intressanta. LTS mål och syfte har jag aldrig uttalat mig om annat efter vad du skrivit som dess talesman. Däremot hävdar jag att bland allmänheten är inte LTS speciellt känd hur goda avsikter och mål man än har.
Om det nu är så att
IngOehman och möjligen LTS mäktar med detta arbete att värna konsumentens intressen, verka för en bredare bildning inom hifikunskap och vara en brandfackla i baken på bolag som producerar sunkig mjukvara så vore det intressant med en programförklaring och en handlingsplan.
Mäktas ovanstående inte med så kan ju faktiskt
EngelholmAudios principidé vara intressant att diskutera.
Givetvis kräver en dylik organisation en massa förberedelser gällande mål, verksamhetsområde och ledning likväl som resurser och påverkansmöjligheter, men sådana går ju att resonera om bara man anser att behovet är påkallat att bilda någon form av förening.
Det borde ju inte vara
IngOehman alldeles obekant att inte alla hifientusiaster ställer upp på dina eller LTS slutsatser eller syn på verkligheten, varvid det finns ytterligare skaror att samla.
Fast jag erkänner att jag är osäker på vad som är LTS syn eller dina egna åsikter
IngOehman, emellanåt förefaller de väl sammanblandade.
I denna samlade tropp skulle naturligtvis LTS kunna ha en roll att spela, men även många andra som då måste kunna enas om vissa givna enkla mål. Styrkan här blir alltså bredden, mängden och inte djupet skulle man kunna säga. Genom att visa att man är många och på väg att bli flera så skulle detta kunna vara en påtryckning och en förhandlingsposition.
Antingen tycker man Pär Engelholms idé är god och bejakar en utvidgad diskussion eller så sägar man rent ut att man inte tycker det.
Att svara att det räcker med LTS är faktiskt fel svar på en fråga som aldrig är ställd och som du ständigt återkommer till
IngOehman.
Slutligen Pär Engelholm din kommentar ovan:
Jag tycker det är tråkigt att se min tråd och ett, för mig mycket, intressant ämne fullkomligt försvinna i bruset av en massa dravell.
så känner jag mig medskyldig till detta och ber dig om ursäkt för detsamma. Jag tycker dessutom att din idé är intressant och väl värd att tagas på allvar och vidareutveckla.
Om sedan
IngOehman vill deltaga i så fall återstå att se.