Peter Steindl?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2013-07-06 21:06

Nattlorden skrev:
Piotr skrev:
Nattlorden skrev:För helskotta Peter - när fixar ni hemsidan? Varje timme den där ligger ute förlorar du en kund.

Men släpp det där nu, du har ju ingen koll öht.

Bara för att du inte bryr dig om Peters bästa, så behöver du inte vara oartig.

Det enda som ev. har resulterat i förlorad kund är bristen på högtalare att sälja. Peter har utvecklat, demat, marknadsfört i många år nu. Precis som han själv skrev tidigare var det nu läge att fokusera 110% på att starta upp produktionen och få ut produkt till butik.

Han har fokuserat på helt rätt sak med den tid och de resurser han i denna stund haft. Det är få personer i branschen jag önskar framgång mer än Peter och när du skriver att jag inte bryr mig om Peters bästa så tror jag han drar på smilbanden skapligt åt ditt yttrande.

/Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-07-06 21:07

Nattlorden skrev:För helskotta Peter - när fixar ni hemsidan? Varje timme den där ligger ute förlorar du en kund.

Tackar för omtanken och frågan är om jag hoppas du har rätt eller fel. Jag hoppas verkligen du har rätt. Det innebär ju att vi kommer sälja ett par ägg i timmen då sidan kommer upp :) det är 720 par i månaden a 29650 kr = 21 Mkr/månad :D Investerarna gnuggar redan händerna. Kanske skall korka Champagnen redan nu :P

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-07-06 21:24

Piotr skrev:Det enda som ev. har resulterat i förlorad kund är bristen på högtalare att sälja. Peter har utvecklat, demat, marknadsfört i många år nu. Precis som han själv skrev tidigare var det nu läge att fokusera 110% på att starta upp produktionen och få ut produkt till butik.

Han har fokuserat på helt rätt sak med den tid och de resurser han i denna stund haft. Det är få personer i branschen jag önskar framgång mer än Peter och när du skriver att jag inte bryr mig om Peters bästa så tror jag han drar på smilbanden skapligt åt ditt yttrande.

Om en iteration på hans sida kostar 20-100tkr... så finns det nog väldigt många kompetenta hemsidebyggare som hade kunnat bibehålla intresse på en sajt med mer frekventa uppdateringar för samma pris.

Ja, det var ju trevligt att höra. Det är dock förvånande att så många underbedömer nödvändigheten hos en intressant/föränderlig/aktuell hemsida 2013...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-07-06 21:25

petersteindl skrev:

Tackar för omtanken och frågan är om jag hoppas du har rätt eller fel. Jag hoppas verkligen du har rätt. Det innebär ju att vi kommer sälja ett par ägg i timmen då sidan kommer upp :) det är 720 par i månaden a 29650 kr = 21 Mkr/månad :D Investerarna gnuggar redan händerna. Kanske skall korka Champagnen redan nu :P

Mvh
Peter

:lol: Nja... jag utgick snarare från mängen potentiella kunder och gjorde avdrag därifrån. Den kan alltså inte bli större, bara mindre.

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2013-07-06 22:10

Nattlorden skrev:Om en iteration på hans sida kostar 20-100tkr... så finns det nog väldigt många kompetenta hemsidebyggare som hade kunnat bibehålla intresse på en sajt med mer frekventa uppdateringar för samma pris.

Och du föreslår att Peter skulle avstått från resan till fabriken i Italien för att starta produktionen och i stället stannat hemma för att leta upp någon ny webansvarig på hemmaplan? Och när detta var avklarat skulle han återuppta den planerade och avblåsta produktionen? Du har förstås kontakt med alla inblandade parter såsom fabriken och levarantörer osv. så du vet att detta var görbart utan annan konsekvens än försenade leveranser och sura inköpare?

Ja, det var ju trevligt att höra. Det är dock förvånande att så många underbedömer nödvändigheten hos en intressant/föränderlig/aktuell hemsida 2013...

Nödvändigheten av en hemsida är extremt varierande. Jag har en hemsida som jag pekar folk till för att visa arbetsprover och lite annat, men jag har aldrig fått jobb den vägen. Jobb kommer in andra vägar och det skulle sannolikt inte påverka min verksamhet i någon riktning alls om jag inte hade någon hemsida.

Det sagt tror jag ingen underbedömer något i tråden men saken är den att i det verkliga livet finns det i regel begränsat med resurser och dessa fördelar man vid varje tid på bästa vis efter det man känner till. Jag tror Peter känner till och bedömer situationen bättre än dig.

Men jag hoppas såklart att jag har fel, för det betyder ju högtalare sålda i butik för ca. 250 miljoner första året bara hemsidan uppdateras. :)

/Peter

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-07-06 22:20

Piotr skrev:Och du föreslår att Peter skulle avstått från resan till fabriken i Italien för att starta produktionen och i stället stannat hemma för att leta upp någon ny webansvarig på hemmaplan? Och när detta var avklarat skulle han återuppta den planerade och avblåsta produktionen? Du har förstås kontakt med alla inblandade parter såsom fabriken och levarantörer osv. så du vet att detta var görbart utan annan konsekvens än försenade leveranser och sura inköpare?

Nix. Snarare att han borde valt någon annan för länge sedan. En webansvarig med lite driftighet hade i alla fall ändrat framsidesbilden med ny månad på egen hand. Eller förutsatt det och gjort några extra bilder som automatiskt gick in om datumet passerades. Det är liksom inget fancy, sån't scriptade jag för 10 år sedan... (att blänkar-ikoner om att något var nytt automatiskt slutade visas en månad senare)

Att det dessutom uppenbarligen kostar så mycket pengar på så dålig service gör mig bara ledsen.

Oavsett vilket så ser jag fram emot att få lyssna på dem någonstans... (fast utan en hemsida så lär jag inte få reda på var... 8) )

Användarvisningsbild
joakimfors

Inläggav joakimfors » 2013-07-06 22:54

Trevligt att äggen börjat komma ut ur hönsgården. Tycker däremot att det låter huvudlöst att det skulle kosta 20-100 kSEK att byta ut en bild på en statisk sida. Finns inte ens någon metadata/SEO på sidan så det gäller att veta exakt vad man ska söka efter för att ens hitta den via någon sökmotor. Persept som verkar stå bakom designen verkar ju inte riktigt ha tagit klivet fullt in i 10-talet där det är stenhård konkurrens bland vassa mediebyråer och webutvecklare som gör sjukt snygga saker med moderna teknologier anpassade för alla platformar.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-07-06 23:50

joakimfors skrev:Trevligt att äggen börjat komma ut ur hönsgården. Tycker däremot att det låter huvudlöst att det skulle kosta 20-100 kSEK att byta ut en bild på en statisk sida. Finns inte ens någon metadata/SEO på sidan så det gäller att veta exakt vad man ska söka efter för att ens hitta den via någon sökmotor. Persept som verkar stå bakom designen verkar ju inte riktigt ha tagit klivet fullt in i 10-talet där det är stenhård konkurrens bland vassa mediebyråer och webutvecklare som gör sjukt snygga saker med moderna teknologier anpassade för alla platformar.

Nej, det är inte persept. Persept gjorde Bremens gamla hemsida. Persept har inget med Bremens nuvarande eller kommande hemsida att göra.

Vårt nya system handlar inte bara om en hemsida utan om en total World wide logistiklösning med e-handelsportal olika betalsystem och varulagerhantering. Det är en paketlösning.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
joakimfors

Inläggav joakimfors » 2013-07-07 00:03

Det förklarar saken. :)

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2013-07-07 09:59

Var inne på Pause i går och lyssnade för fjärde gången på högtalarna (olika rum varje gång). Det har alltid varit en trevlig upplevelse, även om samtliga lyssningar varit rätt olika. Har fortfarande inte riktigt kommit underfund hur högtalarna låter/inte låter. Därmot har jag noterat vid samtliga lyssningar hur balanserade de är tonalt sett, samt hur fantastiskt ren diskantåtergivningen är. De låter inte högtalare, vilket är en egenskap jag värdesätter.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2013-07-07 10:08

shifts skrev:Har fortfarande inte riktigt kommit underfund hur högtalarna låter/inte låter.

Låter som ett gott tecken.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-07-07 11:46

petersteindl skrev:
joakimfors skrev:Trevligt att äggen börjat komma ut ur hönsgården. Tycker däremot att det låter huvudlöst att det skulle kosta 20-100 kSEK att byta ut en bild på en statisk sida. Finns inte ens någon metadata/SEO på sidan så det gäller att veta exakt vad man ska söka efter för att ens hitta den via någon sökmotor. Persept som verkar stå bakom designen verkar ju inte riktigt ha tagit klivet fullt in i 10-talet där det är stenhård konkurrens bland vassa mediebyråer och webutvecklare som gör sjukt snygga saker med moderna teknologier anpassade för alla platformar.

Nej, det är inte persept. Persept gjorde Bremens gamla hemsida. Persept har inget med Bremens nuvarande eller kommande hemsida att göra.

Vårt nya system handlar inte bara om en hemsida utan om en total World wide logistiklösning med e-handelsportal olika betalsystem och varulagerhantering. Det är en paketlösning.

Mvh
Peter

Just nu är det väl Persept som vinner (eller kanske förlorar) på att ha hemsidans enda klickbara länk. I väntan på den totala lösningen borde åtminstone tiden för lanseringen ändras april/may ser inte bra ut när vi gått in i juli.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-07-07 11:47

Piotr skrev:...Och du föreslår att Peter skulle avstått från resan till fabriken i Italien för att starta produktionen och i stället stannat hemma för att leta upp någon ny webansvarig på hemmaplan? Och när detta var avklarat skulle han återuppta den planerade och avblåsta produktionen? Du har förstås kontakt med alla inblandade parter såsom fabriken och levarantörer osv. så du vet att detta var görbart utan annan konsekvens än försenade leveranser och sura inköpare? ...

Fixa hemsidan hade han kunnat göra på planet ner. De har WiFi på planen numera.

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2013-07-07 12:36

hifikg skrev:Fixa hemsidan hade han kunnat göra på planet ner. De har WiFi på planen numera.

Vet du att Peter flög med ett bolag som tillhandahåller WiFi?

Det är inte många bolag/plan som har det.

Det sagt så vet vi inte vad Peter har för deal med leverantören och vi vet inte vad Peter själv har för kunskaper gällande hemsidan. Vi vet ju ju inte heller i detalj hur arbetsbelastad Peter har varit. Det kanske jobbades med annat på resan ner.

Nu tycker jag vi släpper det här och respekterar Peters val och prioriteringar gällande Bremen.

/Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-07-07 13:41

hifikg skrev:
petersteindl skrev:

Mvh
Peter

Just nu är det väl Persept som vinner (eller kanske förlorar) på att ha hemsidans enda klickbara länk. I väntan på den totala lösningen borde åtminstone tiden för lanseringen ändras april/may ser inte bra ut när vi gått in i juli.

Det har du rätt i. Skall se vad som kan göras.

Mvh
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-07-07 14:24

hifikg skrev:
Piotr skrev:...Och du föreslår att Peter skulle avstått från resan till fabriken i Italien för att starta produktionen och i stället stannat hemma för att leta upp någon ny webansvarig på hemmaplan? Och när detta var avklarat skulle han återuppta den planerade och avblåsta produktionen? Du har förstås kontakt med alla inblandade parter såsom fabriken och levarantörer osv. så du vet att detta var görbart utan annan konsekvens än försenade leveranser och sura inköpare? ...

Hifikg, vad jag kan göra och inte göra det angår inte dig. Du gör som jag ser det fullständigt intrång på andras (läs min) personliga integritet. Sluta med det! Det är jag som bestämmer vad jag gör i mitt liv. Oroa dig för dina göromål i ditt liv så tar jag hand om mina. Vad du gör i ditt liv angår inte mig och vice versa.

Eftersom det inte är mitt arbetsområde i Bremen så skall jag hålla mig undan från sälj och marknadsföring. Det är order från delägarna i bolaget och det regleras genom aktieägaravtal. Det är ganska skönt att slippa bry sig om allt. Aktieägarna vill ha fram högtalare och det är min och endast min uppgift att se till att så sker. Det är mitt ansvarsområde. Jag har tidigare alltid jobbat med alla bitar i företaget och nu är det en klar förändring på detta. Min uppgift är att se till att högtalarna finns i tillverkning och att tillverkningen är med högsta kvalitet. Det sköter Lilltroll och jag. Misslyckas jag med det så blir jag totalt och entydigt bortkopplad från bolaget. Ägnar jag mig åt marknadsföring istället för produktion så trampar jag inte bara på andras tår, jag kommer ovillkorligen att misslyckas med uppdraget att få högtalarna tillverkade och då är jag helt bortkopplad från bolaget och allt vad Bremenhögtalarna heter. Det finns helt enkelt ingen tid över att göra allt. Detta är genom lag reglerat i stränga avtal med övriga aktieägare. Kan vi skippa den här diskussionen om Bremens hemsida nu! Please! Även mina svar angående hemsidan kan betyda brott mot aktieägaravtal med skadestånd och aktieöverlåtelse som följd. De som satsar stora pengar i bolag med mångmiljonbelopp ser också till i aktieägaravtal att deras pengar handskas med på det sätt de bestämmer. Det är spelets regler i venture capital business d v s riskkapitalanskaffning med arbetsfördelning och ansvarsfördelning. Jag har ensam gjort allt under 12 år och inte lyckats få fram högtalare i industriell serieproduktion. Det beror på en massa faktorer. Dock är det så att även om man kan lösa problemen så åtgår det tid och energi och pengar att lösa problemen. Blir problemen för många så hinner man inte med. Tiden räcker inte till. Då behövs det mer personal i kombination med arbetsfördelning. På det trettonde året blev förhållningen så att jag skulle koncentrera mig enbart på produktion och totalt släppa greppet om allt annat. Under detta år har högtalarna kommit fram och det är ingen annan än jag som lyckats med detta. Lilltroll har gjort en betydande kämpainsats med kvalitetskontroll. Tillsammans borgar det för en fantastiskt fin produkt som behåller detta fantastiska genom hela serietillverkningsprocessen. Inte ens jag själv kan bygga ihop högtalarna med bättre ljud. Jag väljer själv att ha serieproducerade exemplar hemma eftersom matchningen av komponenter och kvalitetskontroll kan jag själv inte åstadkomma.

Då anser jag att jag lyckats med mitt uppdrag. Därefter då saker läggs på bordet och man gör en due dilligence över året som gått så kan mina och andras arbetsinsatser på respektive ansvarsområde jämföras och benas ut. Då får vi se hur det ser ut. Mer har jag inte att säga i frågan.

Har ni frågor vad gäller produktion eller teknik så skall jag försöka svara efter bästa förmåga.

Mvh
Peter

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2013-07-07 15:20

Peter: Nu är detta faktiskt.se och här är många experter på hemsidor, fotboll, motocyklar, klockor, fyllekörning, religion samt filosofi, statsskick osv osv.

Det finns tom några enstaka som är totalt allvetande i alla ämnen vilket jag inte sett eller råkat ut för förrut :)

Så ta dom flesta inlägg med en stor nypa salt. Fast jag har full förståelse att det inte kan vara det lättaste. Jag är ju i en helt annan bransch där det antagligen skulle vara ett problem att se arbetet från den teknokratiska sidan 8)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-07-07 18:09

petersteindl skrev:
hifikg skrev:

Hifikg, vad jag kan göra och inte göra det angår inte dig. Du gör som jag ser det fullständigt intrång på andras (läs min) personliga integritet. Sluta med det! Det är jag som bestämmer vad jag gör i mitt liv. Oroa dig för dina göromål i ditt liv så tar jag hand om mina. Vad du gör i ditt liv angår inte mig och vice versa.

Eftersom det inte är mitt arbetsområde i Bremen så skall jag hålla mig undan från sälj och marknadsföring. Det är order från delägarna i bolaget och det regleras genom aktieägaravtal. Det är ganska skönt att slippa bry sig om allt. Aktieägarna vill ha fram högtalare och det är min och endast min uppgift att se till att så sker. Det är mitt ansvarsområde. Jag har tidigare alltid jobbat med alla bitar i företaget och nu är det en klar förändring på detta. Min uppgift är att se till att högtalarna finns i tillverkning och att tillverkningen är med högsta kvalitet. Det sköter Lilltroll och jag. Misslyckas jag med det så blir jag totalt och entydigt bortkopplad från bolaget. Ägnar jag mig åt marknadsföring istället för produktion så trampar jag inte bara på andras tår, jag kommer ovillkorligen att misslyckas med uppdraget att få högtalarna tillverkade och då är jag helt bortkopplad från bolaget och allt vad Bremenhögtalarna heter. Det finns helt enkelt ingen tid över att göra allt. Detta är genom lag reglerat i stränga avtal med övriga aktieägare. Kan vi skippa den här diskussionen om Bremens hemsida nu! Please! Även mina svar angående hemsidan kan betyda brott mot aktieägaravtal med skadestånd och aktieöverlåtelse som följd. De som satsar stora pengar i bolag med mångmiljonbelopp ser också till i aktieägaravtal att deras pengar handskas med på det sätt de bestämmer. Det är spelets regler i venture capital business d v s riskkapitalanskaffning med arbetsfördelning och ansvarsfördelning. Jag har ensam gjort allt under 12 år och inte lyckats få fram högtalare i industriell serieproduktion. Det beror på en massa faktorer. Dock är det så att även om man kan lösa problemen så åtgår det tid och energi och pengar att lösa problemen. Blir problemen för många så hinner man inte med. Tiden räcker inte till. Då behövs det mer personal i kombination med arbetsfördelning. På det trettonde året blev förhållningen så att jag skulle koncentrera mig enbart på produktion och totalt släppa greppet om allt annat. Under detta år har högtalarna kommit fram och det är ingen annan än jag som lyckats med detta. Lilltroll har gjort en betydande kämpainsats med kvalitetskontroll. Tillsammans borgar det för en fantastiskt fin produkt som behåller detta fantastiska genom hela serietillverkningsprocessen. Inte ens jag själv kan bygga ihop högtalarna med bättre ljud. Jag väljer själv att ha serieproducerade exemplar hemma eftersom matchningen av komponenter och kvalitetskontroll kan jag själv inte åstadkomma.

Då anser jag att jag lyckats med mitt uppdrag. Därefter då saker läggs på bordet och man gör en due dilligence över året som gått så kan mina och andras arbetsinsatser på respektive ansvarsområde jämföras och benas ut. Då får vi se hur det ser ut. Mer har jag inte att säga i frågan.

Har ni frågor vad gäller produktion eller teknik så skall jag försöka svara efter bästa förmåga.

Mvh
Peter

Du e ju den enda vi (jag) känner inom Bremen, så det är klart att alla "goda råd" går till dig. Hur du handskas med dem är upp till dig, förstås. Men även om någon annan är ansvarig så är det gjort i en handvändning att uppdatera sidan med lite färsk info för den som suktar efter sådan, eller göra den helt neutral, typ "Coming soon, the great Bremen Speakers". Det kan vara en och annan som är nyfiken med tanke på hur många år bara den här tråden har levat.

Användarvisningsbild
eljulio

Inläggav eljulio » 2013-07-07 18:28

petersteindl skrev:
hifikg skrev:

Mvh
Peter

Även om jag tycker att ansvariga för MF kan göra en uppdatering så anser jag att uppdelningen ni har gjort är utmärkt bra. Hoppas på legendariska högtalare... :)

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2013-07-07 19:24

hifikg skrev:
Du e ju den enda vi (jag) känner inom Bremen, så det är klart att alla "goda råd" går till dig. Hur du handskas med dem är upp till dig, förstås. Men även om någon annan är ansvarig så är det gjort i en handvändning att uppdatera sidan med lite färsk info för den som suktar efter sådan, eller göra den helt neutral, typ "Coming soon, the great Bremen Speakers". Det kan vara en och annan som är nyfiken med tanke på hur många år bara den här tråden har levat.

Det är en sak att flika in lite fint att "tja, hemsidan kanske borde uppdateras" till att börja dra ekonomiska (ogrundade) diskussioner om det hela och att ge Peter "goda råd" om hur han borde a skött verksamheten. Jag får känslan av att vissa deltagare i tråden aldrig varit i en situation där man skulle varit överbelastad även om man kunnat klona sig både en och två gånger.

/Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-07-07 20:45

De som önskar ge "goda råd" har möjlighet att skicka PM eller e-mail. De som klickar sig fram till Bremens hemsida och undrar över något och skickar e-mail med frågor får också svar på sina frågor. Det är mer än vad jag förmådde då jag försökte mig på att göra allt.

Mvh
Peter

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2013-07-07 21:34

Jag har en fråga om produktionen. Är den ekkologisk?

Snygga utanpå är de ju. Och visst är det gulan man skymtar? I så fall lagom löskokta också. Grattis! Det
måste ha underlättat för Lilltroll vid genomlysningen, fniss.

Men hur var det de skulle placeras nu igen? Om jag minns rätt så tror jag att mitt rum är inkompatibelt.
Det har ju inga vÄGGar höll jag på att säga … Jag är väl väggstekt då.

Och hursomhelst så skulle jag varken vilja ha teflontaPeter eller smör på väggarna.

A propos vägarna så får jag associationer till italienska sportbilar.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2013-07-07 21:35

petersteindl skrev:
hifikg skrev:

Mvh
Peter

Det låter ju bra men ärligen, är det inte dags att fixa hemsidan?

Ba skoja. Bra jobbat. Tack för trevligt fika i fredags. Även om det var lite hastigt påkommet.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-07-07 22:26

E skrev:Jag har en fråga om produktionen. Är den ekkologisk?

Snygga utanpå är de ju. Och visst är det gulan man skymtar? I så fall lagom löskokta också. Grattis! Det
måste ha underlättat för Lilltroll vid genomlysningen, fniss.

Men hur var det de skulle placeras nu igen? Om jag minns rätt så tror jag att mitt rum är inkompatibelt.
Det har ju inga vÄGGar höll jag på att säga … Jag är väl väggstekt då.

Och hursomhelst så skulle jag varken vilja ha teflontaPeter eller smör på väggarna.

A propos vägarna så får jag associationer till italienska sportbilar.

Mvh E*

Japp, produktionen är logisk.

Vilket i det här fallet kan betyda Egg o logisk om det inte betyder något annat. Annars finns det en bra restaurante i Madrid.

Mvh
Peter

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-07-07 22:29

Yeah, yeah, jag ska bara läsa framledes. Ser med spänning fram mot fortsättningen och håller tummarna. Jag ingår ändå inte i målgruppen.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-07-08 01:30

Naqref skrev: ...

Bra jobbat. Tack för trevligt fika i fredags. Även om det var lite hastigt påkommet.

Tackar själv. Det var trevligt att du kunde hälsa på en gammal gubbe :)

Mvh
Peter

Falkis
Forumpoet

Inläggav Falkis » 2013-07-08 11:02

petersteindl skrev:
Naqref skrev: ...

Bra jobbat. Tack för trevligt fika i fredags. Även om det var lite hastigt påkommet.

Tackar själv. Det var trevligt att du kunde hälsa på en gammal gubbe :)

Mvh
Peter

Ålder, bäste broder, är blott en siffra - som i bästa fall talar om att man har en del erfarenhet i bagaget.

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2013-07-08 11:04

Och Peter kör väl en stor V70 D5 utan tomater i lådan …

Är gubbarna godare längre norrut så här års, Naqref?

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
lilltroll

DACen

Inläggav lilltroll » 2013-07-10 02:17

petersteindl skrev:Tackar för support! :)

Nattlorden skrev:
petersteindl skrev:Nu har 27 par ägghögtalare Bremen 3D8 anlänt till Bremens varulager i Uddevalla.

Pause Ljud & Bild i Stockholm har beställt högtalare och har även högtalare för demo i butiken :)

En mycket jobbig resa på 13 år har nu börjat ge resultat och två milstolpar är därmed uppnådda.

Mvh
Peter

Grattis!

Hur lång väntetid blir det på en Bremen-DAC? 8)

Lilltroll jobbar hårt på den. Jag bidrar med det jag kan. Jag hoppas kunna lyssna på den i [s]juni[/s] juli, ... bäst att tillägga 2013 8) :)

Mvh
Peter

Nu är EP-1a (Evaluation Prototype 1) provlyssnad med äggen.
Men nu ska den upp på operationsbordet igen.
Beach 2010 - Nyårslöftet - ehh ingen kommentar
* * * * * * * * * * * * * * * * *

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2013-07-10 02:49

Å bra lät det... rent o snyggt. ...

Är inte avundsjuk på lilltroll om du ska in o löda i den där...

Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi