Moderator: Redaktörer
UrSv skrev:HolographicAudio skrev:Speaker output: Two pairs of binding posts per channel
Bilden verkar missvisande eller så är texten fel
adzer skrev:UrSv skrev:HolographicAudio skrev:Speaker output: Two pairs of binding posts per channel
Det står ju två poler per kanal, mao + och - per kanal. Vad är det som är fel med det?
Två par polskruvar per kanal tycker jag mer verkar flirta med biwiring, om det inte finns omkopplare för utgångarna.screen skrev:adzer skrev:UrSv skrev:HolographicAudio skrev:Speaker output: Two pairs of binding posts per channel
Det står ju två poler per kanal, mao + och - per kanal. Vad är det som är fel med det?
Two pairs per channel = Två par per kanal = Totalt fyra stycken = Således för två par högtalare.
Nefilim skrev:Jag är en aning tveksam till Holographic. Skulle köpa ett försteg för nåt år sedan, och pratade med någon per tfn. Var inte nöjd med det svar jag
fick, eller bemötande, eller vad det nu var. Så jag struntade i köpet.
Fick känslan av att det här med att sälja prylarna var sekundärt..
Tekniker och affärer..
![]()
Prylarna är säkert bra, men lite bättre kundservie vore bra.
HolographicAudio™ skrev:... Efter snart 20 år som inköpschef så har jag träffad allt för många jobbiga säljare och har lovat mig själv att aldrig bli en sådan. Nu har jag förvisso bytt sida och jobbar som säljchef i norden och baltikum, men mitt löfte består likväl.![]()
HolographicAudio™ skrev:... Jag försöker svara på frågor och informera om våra produkter så objektivt som möjligt, sedan är det upp till kunden att välja.
Bamsefar skrev:Tänk om:
a) Det fanns t.ex. en monoutgåva av AMP SevenTeen - 200w i 8 Ohm ?
b) Om försteget hade fulla fjärrmöjligheter och 12v triggers. Jag skulle kunna tänka mig att det kan man t.ex. fixa genom att bygga en volymkontroll per ingång som är helt baserad på en DAC krets som används bakvägen för att reglera volymen - då kan man enkelt få balansjustering på köpet. Om man sedan fixar en liknande lösning för ingångsval så har man eliminerat en hel del saker som är onödiga
c) En processorloop på försteget så det fungerar tillsammans med en hemmabioanläggning
Men allt detta har ju redan önskats, och HA verkar inte vilja lyssna, utan försöker kränga produkter som är så hårt nischade att de är ointressanta för de stora antalet. Om HA hade för avsikt att bli det nya Sentec - för så skulle jag se det - så har HA inte bara missat vad Sentec gjorde, utan även missat att ge vad som efterfrågas.
metheny skrev:Är det här imponerande:
Harmonic distortion (THD): <0.03% at 50 W into 8 ohms, 0.3 Hz ~20 kHz
borde väl gå att detektera i en f/e lyssning, eller
Naqref skrev:... HA är ett hobbyprojekt (jmfr Ino) och saker kommer att ta tid men vi arbetar oss sakta dit. I o m att slutstegen börjar produceras så finns det en komplett uppsättning med produkter och det är nu försäljningen kan accelerera...
Naqref skrev:metheny skrev:Är det här imponerande:
LTS har F/E-testat Amp-17 men om resultatet har publicerats vet jag inte. Svaret går nog att finna i det testet misstänker jag.
Richard skrev:Naqref skrev:metheny skrev:Är det här imponerande:
LTS har F/E-testat Amp-17 men om resultatet har publicerats vet jag inte. Svaret går nog att finna i det testet misstänker jag.
...och hur blev resultatet ?
Jag antar att det blev bra och transparent precis som pre 25 .
Jag tycker dessa förstärkare verkar vara högintressanta grejor, eftersom man verkar få Bryston- prestanda till en femtedel av priset med betydligt snyggare apparater på köpet.
Richard skrev:...och hur blev resultatet ?
Jag tycker dessa förstärkare verkar vara högintressanta grejor, eftersom man verkar få Bryston- prestanda till en femtedel av priset med betydligt snyggare apparater på köpet.
patjoh skrev:Richard skrev:Naqref skrev:metheny skrev:Är det här imponerande:
...och hur blev resultatet ?
Vad är priserna på Holographics slutsteg då?
metheny skrev:Är det här imponerande:
metheny skrev:Presenterar ni resultatet av dessa tester för den presumtive konsumenten också, förslagsvis på er webbsajt? Om det är ett designmål så är det ju intressant att se hur väl ni lyckats uppnå det innan man tar ställning till ett eventuellt inköp av era produkter. Att bara hänvisa till att test finns att läsa i MoLt duger inte. Inte för en konsumentprodukt som sträcker sig utanför LTS medlemsskara. Om nu det är ambitionen.
Det enda man får läsa om här på forumet är ju att era produkter slår andra produkter som kostar fem ggr mer, att andra steg distar medan era låter fantastiskt. Det är ju trevligt att saker och ting låter bra, men när får man se hur de mäter också? Distorsion bredbandigt, störnivåer, klippeffekter, resultat från eventuella f/e-lyssningar osv.
Du menar vår kommande produkt AMP TwentyTwoBamsefar skrev:Tänk om:
a) Det fanns t.ex. en monoutgåva av AMP SevenTeen - 200w i 8 Ohm ?
Vi erbjuder liknande funktionalitet i form av modifieringBamsefar skrev:c) En processorloop på försteget så det fungerar tillsammans med en hemmabioanläggning
Jodå vi lyssnar ihärdigt och är tacksamma för all input. Vi kan förstås inte ta fram alla typer av produkter/funktionalitet utan koncentrerar oss på det som efterfrågas mest.Bamsefar skrev: Men allt detta har ju redan önskats, och HA verkar inte vilja lyssna, utan försöker kränga produkter som är så hårt nischade att de är ointressanta för de stora antalet.
Jag har aldrig påstått att vi har för avsikt att bli det nya Sentec. Jag har inte full koll på vad de gjorde som inte vi gör så det är högst troligt att vi har "missat" nåt där. Men mig veterligen så satsade de, liksom vi, på separata burkar i form av RIAA (tex PP9), slutsteg (tex PA9) och delningsfilter (tex EC9).Bamsefar skrev: Om HA hade för avsikt att bli det nya Sentec - för så skulle jag se det - så har HA inte bara missat vad Sentec gjorde, utan även missat att ge vad som efterfrågas.
HolographicAudio™ skrev:... Jag har aldrig påstått att vi har för avsikt att bli det nya Sentec...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster