Bill50x skrev:IngOehman skrev:Bara så ingen tror att jag håller md Bill50x:
Ja, huuvva! Hur skulle det se ut![]()
/ B
Det var liksom inte dig jag ville ta avstånd ifrån - bara de synpunkter du skrev om CD kontra vinyl. Ber om ursäkt för den slarviga formuleringen.

Sorry kompis.

Orsaken att jag ville ta avstånd ifrån det du skrev, var att du ju tog avstamp i det jag hade skrivit strax annan, så jag tyckte därför det var viktigt att klargöra att det du utvecklade ut min text, inte var något jag ville ha sagt med det jag skrev. Om det du skrev var en tolkning av det jag skrev så var det alltså en övertolkning, och om det inte var en tolkning som var det dina uppfattningar - som du försås får stå för själv.

Det enda jag ville ha sagt var ju att det är lätt att döma vinyl orättvist hårt baserat på systemets tekniska begränsningar, om man missar hur lite begäsningarna faktiskt kommer in i praktiken, i synnerhet med en normal musiksignal med akustiskt ursprung.*
Vh, iö
- - - - -
*Det beror i sin tur naturligtvis på att exempelvis RIAA-korrektionen tagit fram med hänsyn till just hur akustiska musiksignaler är spektralt fördelade, men det är en annan historia...