Moderator: Redaktörer
Jag förstår inte varför du känner dig mobbad för att jag rent almänt utrycke något jag tycker är dåligt precis som flera ovan utryckt almänt lite saker de tycker är bra. Men jag respekterar din åsikt om att troll är braFBK skrev:Varför dåForumet är väl till för att alla ska kunna vädra sina åsikter, inom forumets regelverk förstås.
Sedan så tycker jag inte att det är passande med Troll påhopp, och absolut inte ifrån Admin![]()
Ps. Ett tips är att om vissa medlemmar är så oönskade pga oliktänkande så kasta ut dem så slipper du lägga tid på att mobba.
Komorok skrev:Tråden blev ju uppenbarligen lyft med en mening som knappast uppmuntrar till
givande diskussion. Bara ett enda kort påstående utan en förklarande åsikt om
varför han tycker som han skriver. Det tycker jag är att trolla.
ThePreTor1aN skrev:spikes är bra
Ja, jag ser inget skäl till att du skall vara medlem här FBK (och vi har ju träffats) - gör du?FBK skrev:Alexi skrev:är dåligt.
Varför dåForumet är väl till för att alla ska kunna vädra sina åsikter, inom forumets regelverk förstås.
Sedan så tycker jag inte att det är passande med Troll påhopp, och absolut inte ifrån Admin![]()
Ps. Ett tips är att om vissa medlemmar är så oönskade pga oliktänkande så kasta ut dem så slipper du lägga tid på att mobba.
Vinylcalle skrev:Kan någon förklara vad som var så upprörande med thepretorans (eller vad han heter) inlägg?
Som jag ser det var det en väldigt enkel åsikt, kanske ett lite onödigt trådlyft iofs. Men kanske inte är insatt tillräckligt i det hela.
MvH Carl
ThePreTor1aN skrev:spikes är bra
subjektivisten skrev:Vinylcalle skrev:Kan någon förklara vad som var så upprörande med thepretorans (eller vad han heter) inlägg?
Som jag ser det var det en väldigt enkel åsikt, kanske ett lite onödigt trådlyft iofs. Men kanske inte är insatt tillräckligt i det hela.
MvH Carl
Han brukar lyfta upp olika "bråk trådar" för att få igång bråk. Ofta så gör han inga egna inlägg mer än få upp tråden.
MagnusÖstberg skrev:Ja, jag ser inget skäl till att du skall vara medlem här FBK (och vi har ju träffats) - gör du?FBK skrev:Alexi skrev:är dåligt.
Varför dåForumet är väl till för att alla ska kunna vädra sina åsikter, inom forumets regelverk förstås.
Äh, inlägget hade ungifär samma funktion (och avsikt) som att skriva att PC är bättre än MAC på ett MAC-forum.single_malt skrev:Jag förstår inte varför det upplevs vara sämre att lyfta en gammal tråd än att starta en ny av dom som kallar åsiktsmotståndare för troll.
Sanny_X skrev:Detta var tradje gången han bumpar en död bråktråd för att skapa nya bråk, titta på förra sidan.
single_malt skrev:Jag förstår inte varför det upplevs vara sämre att lyfta en gammal tråd än att starta en ny av dom som kallar åsiktsmotståndare för troll.
FBK skrev:Komorok skrev:Tråden blev ju uppenbarligen lyft med en mening som knappast uppmuntrar till
givande diskussion. Bara ett enda kort påstående utan en förklarande åsikt om
varför han tycker som han skriver. Det tycker jag är att trolla.
Och...? Det är väl bara att låta inlägget och tråden vara ?, varför måste man kalla någon för troll = mobbning? Undrar verkligen om ni är likadana IRL....
Alexi!
Känner mig inte mobbad i detta fallet, utan jag tänkte på ThePreTor1aN som trollet var riktat till.
Nu har jag tröttnade på att läsa , går och kollar på dumburken istället då det är mer givande än att läsa sådan här smörja.
single_malt skrev: Låt bli att svara då om det är så hemskt att diskutera ämnet
De som uttrycker en annorlunda åsikt och är för troll? Är de sämre eller bättre om de startar egna trådar eller bumpar gamla?single_malt skrev:dom som kallar åsiktsmotståndare för troll.
Alexi skrev: Varför är det ingen som tänkt att mitt inlägg kunde vara riktat till Ragnwald eller phon?
single_malt skrev:Svaret gäller MÖ också. Var vuxen och ta eget ansvar istället för att skylla på den andra som börjar osv..
MagnusÖstberg skrev:Äh, inlägget hade ungifär samma funktion (och avsikt) som att skriva att PC är bättre än MAC på ett MAC-forum.single_malt skrev:Jag förstår inte varför det upplevs vara sämre att lyfta en gammal tråd än att starta en ny av dom som kallar åsiktsmotståndare för troll.
En liten tändsticka helt enkelt. En rad, inga ärgument och sedan är det bara att sippra på vinet och följa utvecklingen
Alexi skrev:De som uttrycker en annorlunda åsikt och är för troll? Är de sämre eller bättre om de startar egna trådar eller bumpar gamla?single_malt skrev:dom som kallar åsiktsmotståndare för troll.
Är det så du menar?
Åsiktsmotståndare är bra om de vill debattera eftersom det är en del av ett forums syfte och livskraft att det pågår aktiva diskussioner.
Sedan tycker jag det är intressant att alla tolkar mitt inlägg som riktat mot ThePreTor1aN, trotts att inlägget är riktat mot troll generellt och inlägget inte ligger precis efter just hans inlägg.
Varför är det ingen som tänkt att mitt inlägg kunde vara riktat till Ragnwald eller phon?
Det betyder att ni alla tycker att inlägget är av troll karaktär, även om ni är åsiktsmotståndare för troll.
Jag sa att jag tycker troll är dåligt, några av er säger nu att troll är bra, motivera!
Alexi skrev:Reflektion.
Självdistans.
Självinsikt.
Egenskaper som ett troll saknar.
single_malt skrev: Men ärligt talat så tror jag att det är vanskligt att klistra på såna här epitet på andra. Mycket beror nog på åskådarens perspektiv och situationen.
Användare som besöker denna kategori: RogerGustavsson och 28 gäster