Pioneer 668: En tämligen medioker CD-spelare!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-24 01:32

Hej!
Zalve skrev:detta är långt mer än medlemmar borde få uttrycka gång på gång utan åtgärd.

- A* har bara läst 1st medlem (Hotspur) 1st gång (i denna tråden) uttrycka det du vill åtgärda...
hur? b.t.w. Säg nu inte att även Zalve är en såndär Ropa efter MagnusMilitär samt Emma Åklagare-Kille 8)?

A* skrev:A*lltså, gå gärna till domstolen ty även dem behöva ngt o garva åt över fikat sitt 8)!

Mvh A*

Användarvisningsbild
Zalve

Inläggav Zalve » 2004-09-24 04:47

Audiomanikern skrev:Hej!
Zalve skrev:detta är långt mer än medlemmar borde få uttrycka gång på gång utan åtgärd.

- A* har bara läst 1st medlem (Hotspur) 1st gång (i denna tråden) uttrycka det du vill åtgärda...
hur? b.t.w. Säg nu inte att även Zalve är en såndär Ropa efter MagnusMilitär samt Emma Åklagare-Kille 8)?

Varken Magnus eller Emma. Vi alla vill ju att den som vill får sprida påståenden och evlögner utan att behöva stå tillsvars för något.

A* skrev:A*lltså, gå gärna till domstolen ty även dem behöva ngt o garva åt över fikat sitt 8)!

Mvh A*

Då räcker det ju att försöka sig på denna svenska *

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-09-24 07:45

Finns det planer från ex LTS att testa Pioneer dvd 575 eller kanske tom billigare Pioneerspelare? Det hade varit grymt intressant att se i vilket prisläge spelarna är som mest prisvärda. Kanske något för Hifi&Musik för dom brukar gilla Pioneer :wink:

By the way så är jag inte alls imponerad av H/K dvd25 ljudmässigt så här långt. Som dvd är den helt ok, kanske tom bättre än min Hitachi men den spelar bara något bättre när det gäller cdskivor.
Jag skall kalla in grannen imorgon så skall vi provlyssna över ett par pilsner mot min Esound och den nya Arcam cd 192 som nu borde vara inspelad.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-09-24 08:29

Okej, jag tar tillbaks mina påståenden angående Hificonsult och ber samtidigt Sladd om ursäkt. (Åter till ämnet)

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-09-24 09:56

Hotspur skrev:Okej, jag tar tillbaks mina påståenden angående Hificonsult och ber samtidigt Sladd om ursäkt. (Åter till ämnet)
Ämnet ja. Var är vi? Har vi nått till ett koncensus att LTS rekommenderar DVD'n som icke hörbart färgande och att vissa andra som lyssnar öppet inte uppskattar ljudet i subjektivt hänseende?

Edit : Tack NL
Senast redigerad av EngelholmAudio_inaktiv 2004-09-24 10:00, redigerad totalt 1 gång.
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2004-09-24 09:58

Möjligtvis peta in "vissa" före andra... så är det nog koncensus.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

matson

Inläggav matson » 2004-09-24 10:11

Ämnet ja.....jag har möjlighet att jämföra 668:an mot 575:an utan alltför mycket krångel(jag har 668 och min bror har 575).......skall försöka fixa en test inom ett par veckor.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-09-24 10:14

Matson, har ni möjlighet att peta in en dedikerad CD-spelare eller nån DAC oxå? :wink:

matson

Inläggav matson » 2004-09-24 10:30

Ja, det skall inte vara några problem, men det tar lång tid att testa flera apparater om man skall få resultaten godkända på faktiskt.se :wink:(skall se vad som kan tänkas finnas i gömmorna)

Återkommer om ca 2 veckor i denna fråga.(Inser att det är en klassiker att skriva att man skall återkomma för att sedan inte göra det, men skall verkligen försöka få tid till detta)

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-24 10:44

Hej m!

matson vilken kille :D! (man? (gubbe?))
A*nbelanga det räcka gott o väl matson lýssna till dem!
A*lltså, skit i o hålla på o blintesta 8)!

Mvh A*

(Då räcker det ju att försöka sig på denna svenska * - Vilken genial lösning :)!
så samtidigt som sladd slippa bli utskrattad få domstol sig gott garv (à A*) :D!)

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2004-09-24 10:46

Jag ville bara tala om att den här tråden nu har 400 inlägg!
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2004-09-24 11:00

Tack Max, alltså en tråd som engagerar. Bra.

Suveränt matson :P

Testa som du tycker är lämpligt. Jag tror att vi redan har tömt ut ämnet HUR man testar. Eller ? :wink:
Det behövs lite mer subjektivism mitt i all mätning ibland precis som det kan vara intressant för vissa med tvärtom.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn

Inläggav Thomas_A » 2004-09-24 12:14

Matson,

ett välkommet test. Du får gärna redovisa hur du tänkt gå tillväga.

Thomas

matson

Inläggav matson » 2004-09-24 12:38

Förhoppningsvis kommer testet gå till på följande vis:

Öppen lyssning för att se om vi kan höra skillnader och försöka beskriva dom så bra som möjligt.

Blindtest där volymen vrids ner till noll mellan bytena och se om skillnaderna finns kvar eller om dom försvinner.

Allmän test av lite funktioner och handhavande.

Max 3 spelare i testet av tidsskäl varav 2 är Pioneer dvdspelare. Skall nog försöka ta med en cd-spelare som jag tycker avviker ganska mycket vid öppen lyssning.

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-09-24 13:27

matson skrev:Förhoppningsvis kommer testet gå till på följande vis:
Öppen lyssning för att se om vi kan höra skillnader och försöka beskriva dom så bra som möjligt.
Blindtest där volymen vrids ner till noll mellan bytena och se om skillnaderna finns kvar eller om dom försvinner.
Allmän test av lite funktioner och handhavande.
Max 3 spelare i testet av tidsskäl varav 2 är Pioneer dvdspelare. Skall nog försöka ta med en cd-spelare som jag tycker avviker ganska mycket vid öppen lyssning.
Klart imponerande om du löper igenom med detta arbete!

Håller tummarna! :lol: 8)
vänligen
// Pär Engelholm

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2004-09-24 16:01

Hotspur skrev:Okej, jag tar tillbaks mina påståenden angående Hificonsult och ber samtidigt Sladd om ursäkt. (Åter till ämnet)

Dax att tänka efter före nästa gång kanske....... :? (En R* som är lite fundersam)
Class only looks like arrogance from below.

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-09-24 17:10

Rydberg skrev:

Dax att tänka efter före nästa gång kanske....... :? (En R* som är lite fundersam)
För att lära sig litet på kuppen så kan man ju tänka på att även om man tar tillbaka och suddar ut så är ju en viss skada redan skedd. Felaktigheter har stått offentligt och vem vet, nån kanske är här så sällan att det blir det enda som personen i fråga ser.
vänligen
// Pär Engelholm

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-09-24 18:35

Max_Headroom skrev:Jag ville bara tala om att den här tråden nu har 400 inlägg!

Äras den som äras bör - det var Hotspur som startade tråden! Att han sedan sladdat omkring en del är väl honom förlåtet :D

/ B

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-09-24 18:53

Hotspur verkar nästan lika hetlevrad som jag själv. Hm han är nog släkt med mig.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-09-24 19:38

Bill50x skrev:
Max_Headroom skrev:Jag ville bara tala om att den här tråden nu har 400 inlägg!

Äras den som äras bör - det var Hotspur som startade tråden! Att han sedan sladdat omkring en del är väl honom förlåtet :D
/ B
Hur många gånger får man göra om samma fel?
vänligen
// Pär Engelholm

dimitri

Inläggav dimitri » 2004-09-24 19:49

en befogad fråga:

Svaret är emellertid:
så många gånger som reglerna tillåter. Alltså hur många gånger som helst i detta forum. Jag har dock stor sympati för reglerna här.
Sedan får vi inte glömma en andra aktör i pajkastartagen i tråden.
Dimitri

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-09-24 20:05

dimitri skrev:en befogad fråga:

Svaret är emellertid:
så många gånger som reglerna tillåter. Alltså hur många gånger som helst i detta forum. Jag har dock stor sympati för reglerna här.
Sedan får vi inte glömma en andra aktör i pajkastartagen i tråden.
Dimitri
Hej,
Klokt och bra svar, om än något fyrkantigt. Men Dimitri - hur ofta bör man göra sånnahär fel, förtal? Skall man hålla sig till forumets regler eller skall man "minst hålla sig till forumets reglerna" och kanske försöka överträffa dom och undvika förtal? Undvika att titt som tätt behöva be omrsäkt och radera inlägg som ändå legat ute i offentligeheten under en tid...

Ny tråd om detta kanske?
vänligen
// Pär Engelholm

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-09-24 20:36

Jag har startat diskussionen på annat håll, kolla här
http://www.selleri.de/phpBB2/viewtopic.php?t=612

Men visst kan vi skapa en ny tråd här i ämnet, eller?

/ B

tascam(inaktiv)

Inläggav tascam(inaktiv) » 2004-09-24 20:41

Snälla !
grabbar .
Hotspur har gjort fel !
Men jag tror nog han fått va han tål vid detta lag.
Ge er nu !
Detta tjänar iget till, att fortsätta i hans bana ( dvs fortsätta tjaffsa)
Han har ju bett om ursäkt, han kan ju inte göra mer eller ???

dimitri

Inläggav dimitri » 2004-09-24 20:43

Pär:
Men Dimitri - hur ofta bör man göra sånnahär fel, förtal? Skall man hålla sig till forumets regler eller skall man "minst hålla sig till forumets reglerna" och kanske försöka överträffa dom och undvika förtal? Undvika att titt som tätt behöva be omrsäkt och radera inlägg som ändå legat ute i offentligeheten under en tid...

Det är precis samma fråga du ställde i ditt förra inlägg. I den perfekta av världarna 0, kanske 1 gång. Men världen är inte perfekt. Vi måste leva med det.
Trots allt har vi hanterat det bra! credit to us (you)!
Dimitri

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-24 20:56

Hej!
EngelholmAudio skrev:Men Dimitri - hur ofta bör man göra sånnahär fel, förtal?

- A*nse A*ldrig 8)! Hur ofta får man göra sådana fel är annan fråga! Dock är frågan hur EA
verkligen veta det är förtal, ytterligare... en frågA*? När du skriver att någon förtalar någon
och samtidigt ej har tillräckligt på fötterna(?) - inte understödjer din anklagelse så kanske nu
du blev allre förste uti tråden som förtalade!... någon genom o påstå att ngn annan förtalade...
... någon annan 8)!

Mvh A*
Senast redigerad av Audiomanikern 2004-09-24 22:48, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-09-24 22:37

OK. Jag tycker vi skippar detta nu, iallafall i den här tråden. Rätt eller fel spelar ingen roll för de flesta av Er. Gjort är gjort och det är inga andra än hififorum.nu, hificonsult och faktiskt.se som det berör egentligen.

Hotspur: ledsen att jag inte varit online ikväll och sett detta tidigare. Funderar på hur vi ska tackla detta problemet just nu.
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
hali
Site Admin
Site Admin

Inläggav hali » 2004-09-24 22:53

Faktiskt.Se har ju som filosofi att moderera och stänga av användare i absoluta nödfall. Men nu börjar jag faktiskt bli sugen att testa dessa möjligheter.

Det kanske är dags för en mellanåtgärd och ta bort skriv-rättigheterna för somliga under ett par månader eller dylikt?
Redaktör på Faktiskt.io

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2004-09-24 22:59

alla har väl bett om ursäkt så vad är problemet?
Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
AndersJ

Inläggav AndersJ » 2004-09-24 23:10

Utan att ha lusläst tråden och min uppfattning är att sladd är representant för en firma och då juridisk person.
Förtal kan det nog knappast vara tal om då förtal i Brottsbalken gäller förtal av fysiska personer inte juridiska. Även om det skulle vara fysisk person så finns det grunder för ansvarsfrihet, exempelvis så måste subjektiva rekvisiten vara uppfylld, dvs det måste vara så att gärningen har begåtts med uppsåt att skada BrB 1kap 2§. Fanns det anledning att tro att det faktiska var sant så är det också en grund för ansvarsfrihet BrB 5:1.

Det finns också något som heter falsk åtal och obefogat åtal och detta är straffbart, av den enkla anledningen att man inte skall väcka åtal för att skada en person.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi