vad jag argumenterade för är inte att source first i allmänhet stämmer, det finns ju många olika sätt att tolka denna idé. Jag menade bara att när en viss relation råder mellan apparaternas förmåga och det är fråga om i vilken ordning man skall uppgradera för att varje uppgradering skall ge ett positivt resultat, ja då kan det stämma att källan är först i meningen att man skall uppgradera den först,
Det handlar alltså varken om att källan skall kostas på mest eller att den är viktigast rent allmänt eller att det är den som påverkar ljudet mest. Om du inte kan hålla isär dessa ting hjälper det inte hur många tester du genomfört.
Tack skall du ha för välkomnandet.
Men inte behöver du sätta dig på så höga hästar, dvs att du har "de verkliga testerna" på din sida och att du har ett "prestigelöst tänkande" medan jag då följdriktigt tror på "pseudovetenskap" och är uppfylld av prestige (det är vad du implicerar).
Om det är så du delar in verkligheten i svart-vitt är det inte svårt att förstå att du går från det ena ljuset till det andra och hela tiden är lika övertygad om att du har rätt. Jag tror inte det är vad du tror på som är kärnan här, utan det SÄTT på vilket du sätter tilltro till en idé.
Du behöver inte se mig som en förlorad själ som behöver upplysas om sanningen utan skulle faktiskt kunna lite sådär lagom ödmjukt tillstå att vi kanske kan lära varandra något båda två. Då kanske du kunde läsa vad jag skrev och tänka på det utan att tolka in något slags linn-galenskap i det...
med allra hjärtligaste hälsningar
VN
Richard skrev:vetgirignyborjare skrev:Hej!
Förklara mig? Vem är du att kräva det?
Inte behöver du förklara dig, inte om du inte vill.
Jag ber om ursäkt om det jag skrivit upplevts som provocerande.
Däremot är det jag skrivit sådant som kan verifieras i verkliga tester- inte sådant som någon tokig journalist hävt ur sig i någon pseudovetenskapling hifitidning.
Välkommen till faktiskt. se.
Resan har börjat...
( den resa du kommer att uppleva, med hjälp av all information du kommer att lära dig på denna site- men bara om du har ett prestigelöst tänkande)
P.s . om du vill kan jag på ett lättfattligt sätt förklara för dig varför source first inte stämmer. Jag är dock inte säker på att du vill det.
Det finns en mycket belysande tråd om ämnet under : "source först" en falsifiering, under ämnet hifi generellt. Använd sökfunktionen om du vill veta mera.