Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Utmanare finns redan, det som behövs (just nu) är en handskuppplockare...
Vh, iö
pontareee skrev:IngOehman skrev:Utmanare finns redan, det som behövs (just nu) är en handskuppplockare...
Vh, iö
Lika bra att utmana det tunga artilleriet direkt! Jag plockar upp handsken!
pontareee skrev:Blir fint, jag hoppas godfika kan få domarna ur balans.
IngOehman skrev:Alltså... jag är inte mutad.
Men blir det gärna!![]()
Vh, iö
shifts skrev:Jag har uruselt minne när det kommer till sådant som är dåligt. Mycket bra svaghet/styrka!
pontareee skrev:IngOehman skrev:Alltså... jag är inte mutad.
Men blir det gärna!![]()
Vh, iö
Ähum, herrn får gärna PMa vad en godfika måste innehålla, förutom en massa socker då.
IngOehman skrev:pontareee skrev:IngOehman skrev:Alltså... jag är inte mutad.
Men blir det gärna!![]()
Vh, iö
Ähum, herrn får gärna PMa vad en godfika måste innehålla, förutom en massa socker då.
Strunt i fikat - swisha en mille istället!![]()
Då har du min röst! Lovar dessutom att skänka det mesta (>50%) till något behjärtansvärt. I ditt namn.
Vh, iö
DVD-ai skrev:Jag tycker att det ska bli kul att testa att göka, jag är en oskuld när det kommer till gökande.
Så jag ser fram mot bra konstruktiv kritik kring ljudet här hemma.
Man blir lätt lite hemma blind och jag tycker dessutom att just tonalitet är oerhört svårt att få rätt pga att jag ju inte vet hur det ska låta om det jag spelar upp.
Ronnie skrev:Ajajaj! Nu kommer pontareee aldrig mer få några basåtergivningsråd av DVD-ai. Nu är det krig!
FBK skrev:Ni borde ändra namn, för någon genuin GÖK klubb är det ju inte som petersteindl påtalade tidigare. Jag ser det mer som en Ino klubb, alt. fan club till IÖ i stort sett. Tycker mest synd om KarlXII som startade Östergök och så blev det som det blev.
IngOehman skrev:Det var ju länge sedan sist och reglerna har svajar lite...
Detta är mitt förslag:
1. Juryn är fem personer stark (så det inte kan bli jämnt), åskådare så många som de tävlande tillåter.
2. De tävlande väljer 3 låtar var, jurymedlemmarna väljer 1 låt var, summa 11 låtar. Är låtarna långa kan man begränsa dem till 3-4 minuter. Då klaras genomspelningen av på någon dryg halvtimme. Format = CD eller Spotify.
3. Låtarna spelas i ordningen: Motståndarens låtar, de egna låtarna, juryns låtar.
4. De tävlande väljer sin avspelningsvolym. Juryn är tyst. De tävlande får dock fråga juryn, som får svara.
5. Mat intages på därför lämpligt ställe, mellan eller efter tävlandet.
Åskådare väljs för att samla ihop juryns anonyma röster i en huvudbonad, rösterna presenteras sedan en och en.
En kul ny grej kan vara att någon tillgängliggör tävlingsspellistan här i tråden efteråt. Kul för dem som inte närvarade, att få veta vad som avlyssnades, ju.
Jag har redan anmält mig som jury, vilka andra?
Vh, iö
rajapruk skrev:Snacka om materialsport.
Även jämförbart med melodifestivalen på ett sätt - högst tveksamt om det är positivt att vinna
Vinner du betyder det att du är väldigt väldigt långt nere i ett kaninhål
rajapruk skrev:Jag var inte jätteallvarlig. Glimten i ögat. Försökte visa det med smileys.
DVD-ai skrev:Ska man kanske starta en ny tråd som heter "Västerpök" (eller bara västergök, Västerstök eller Västerknök (brukar ju bli trångt och mysigt i soffan) och låta denna tråden och upplägget vara ifred och ett nytt upplägg ta form?