Ö S T E R G Ö K !

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai

Re: Ö S T E R G Ö K !

Inläggav DVD-ai » 2020-02-25 14:55

Sagt och gjort så startade jag en helt ny tråd här: https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=70061

Där kan vi skriva mer om detta potentiellt nya upplägg och kom väldigt gärna med ideer och förslag där. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2020-02-27 02:33

DVD-ai skrev:Ska man kanske starta en ny tråd som heter "Västerpök" (eller bara västergök, Västerstök eller Västerknök (brukar ju bli trångt och mysigt i soffan) och låta denna tråden och upplägget vara ifred och ett nytt upplägg ta form? :)

Väster, typ värmland? :o :?

Jag fattar noll. Varför? Vi är ju i sörmland/uppland (österut) och det är ju en utmaning som kom i ÖsterGÖK-tråden, så varför skulle det vara något annat?

Och OM det absolut skall vara något annat, varför inte MälarGÖS? I mälarGÖS så är ju alla tänkbara hifi-sammankomster välkomna, helt obyråkratiskt. Fast även utmaningar.

FBK har spytt galla över att folk som utmanar har (enligt honom) ”fel anläggningar” i en halv evighet, inget att bry sig om. Det beror ju bara på dem som inte anmäler sig, med enligt FBK de ”rätta anläggningarna”. Han själv t ex. Han kommer inte ens med konstruktiva förslag, som t ex att utmaningen bör vara välkommen att delta i för alla utom dem med Ino-anläggning. Eller något annat fiffigt. Men inga förslag syns. :(

Tror då att det är en bra grundprincip att bortse ifrån dem som klagar på vad andra gör, utan att själv göra det som de anser fattas. De är kverulanter bara. Bråkstakar.

Då är positiva entusiaster roligare!

Personligen tycker jag det är rimligt att en ÖsterGÖK-grej sorterar under ÖsterGÖK. Jag gillade göken. Den förtjänar att bli återuppväckt.

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2020-02-27 02:45, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2020-02-27 02:39

PS. Såg just Ysterknök-tråden. Rolig! Men det kan väl vara ett kul namn på den specifika utmaningen bara? Varje utmaning kan ju få en egen titel, så man efteråt kan säga ”minns ni YsterKnök!?” :)
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Föregående

Återgå till Generellt om hifi