Jag vill inflika med en sak jag funderat och tror mig märkt av, det är att många som kanske inte är så djupt insatta i musikproduktion verkar ha svårt att skilja på dålig ljudkvalitet och hur musiken faktiskt låter och ska låta.
Om det är hårt spelade trummor utan något direkt finlir, hyfsat distade gitarrer, en skrikande sångare och en basgittar med något tillbakadragen roll som i AC/DC's "Dirty Deeds Done Dirt Cheap" så innebär det inte att det är en dålig produktion för det, det ska ju låta vasst,, rivigt, hårt, distad och "in your face". Om man inte uppskattar det så kanske inte musiken i sig är riktigt ens grej.
Personligen tycker jag "Dirty Deeds..." låter riktigt bra där de verkligen fångat drivet och energin, gitarren låter härligt smutsig och rå, trummorna må sakna djup och är relativt torra men passar in utmärkt. Kanske hade jag önskat att basgitarren fått "vara med" lite mer men är inte säker på om mixen i stort hade gynnats av det. Sången är tydlig och välbalanserad volymmässigt mot resten av ljudinslagen men precis som med trummorna är den av det torra slaget men passar in bra med resten. Ganska lite rumsljud i mixen överlag.
Jag vill knappast kategorisera AC/DC som popmusik.
Hur versionen hos Tidal är mastrad vet jag inte, den låter iallafall inte helt trasig.
Tyck vad ni vill...
AC/DC "Dirty Deeds Done Dirt Cheap"
https://tidal.com/browse/track/35986157