Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:petersteindl skrev:Det är inte många som haft den äran att få lyssna på Stigs masterband och hemma hos Stig själv. Då får man inte glömma att det faktiskt var premiär för Stig själv att själv lyssna på sina egna masterband på OA-52, som då var i .2-modellen.
Wow
petersteindl skrev:Jag som tänkte åka till Korsika för att sola och bada.
Korsika
Det behövs uppenbarligen mer koldioxid. Man kanske skulle börja dricka mer Coca Cola?![]()
Mvh
Peter
Kronkan skrev:petersteindl skrev:Jag som tänkte åka till Korsika för att sola och bada.
Korsika
Det behövs uppenbarligen mer koldioxid. Man kanske skulle börja dricka mer Coca Cola?![]()
Mvh
Peter
Peter, dricker du Coca-Cola![]()
Om du vill förbättra inre och yttre miljö så föreslår jag en Champagne Napoleon om du skall till Korsika. Typ.[ YouTube ]
darkg skrev:Kolsyrade drycker bidrar dock inte mer till växthuseffekten än en stilla variant, allt annat lika.
jonaz81a skrev:darkg skrev:Kolsyrade drycker bidrar dock inte mer till växthuseffekten än en stilla variant, allt annat lika.
Fast om man gräver ner den kolsyrade drycken... riktigt djup... så måste det väl ändå vara bättre... för klimatet?
JM skrev:Peter hur är läget med nya högtalare?
Blir det någon stereocenter?
Hörnhögtlarna - vad händer?
JM
Kronkan skrev:På grund av min diabetes så dricker jag aldrig oblandad sötdricka. Då och då i form av en GT vilket ju inte kan avstås. Så därför blandar jag ju mera drinkar med bubbel som bas.
Annars kan det vara gott med sötdricka vill jag minnas.
Napoleon föddes på Korsika. Han efterlämnade stora avtryck bl a metersystemet samt hur våra gator är numrerade. Några drinkar har fått hans namn och då är det bubbel som smaksätts med någon form av apelsin.
Ha en trevlig skidsemester.
........
I avdelningen speciellt värdefullt vetande så buteljerades och tillverkades Coca-Cola i Göteborg tills Pripps lade ner sin tillverkning där.
Maccis skrev:-Fjöl av!!
petersteindl skrev:Vad tror ni om att sälja bacon i Iran?Ny affärsidé.
Bill50x skrev:petersteindl skrev:Vad tror ni om att sälja bacon i Iran?Ny affärsidé.
Som historien med svensken och amerikanen som reste till en söderhavsö för att sälja skor. Svensken skrev brev hem och sade "jag kommer hem igen, inte en djäkel som använder skor". Amerikanen skrev "skicka tusen par skor, ingen har några sådana".
Så varför inte bacon i Iran?
/ B
hifikg skrev:Och pickupen fixar de med svetsen "så håller den 20 år till"
hifikg skrev:Och pickupen fixar de med svetsen "så håller den 20 år till"
petersteindl skrev:Jag har sneglat på detta program en tid och först nu har jag börjat titta. Inte kan väl detta vara bra? men, ack, vad jag trodde fel. Det är i mina öron en alldeles förträfflig tolkning av ett mästerverk. Det är kanske den bästa tolkning jag hört. I fortena finns det bättre, men i övriga 98 % av tiden är det som en ny symfoni. Jag måste fräscha upp mitt minne och lyssna igen på de inspelningar jag har. Det är nog minst 20 år sedan jag lyssnade på denna symfoni senast.
Jag lyssnar nu medans jag skriver och det är fascinerande.
https://www.svtplay.se/video/22891218/sjostakovitj-med-winnes?info=visa
Rekommenderas. Låter utmärkt i mina hörlurar.
Med vänlig hälsning
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster