meanmachine skrev:IngOehman skrev:meanmachine skrev:Ge upp. Du försöker framstå som något slag frommt lamm. Har du inte ens besökt en vanlig icabutik. Hela affären är upplagd för att du skall spendera mer pengar än du borde.
Det känns inte meningsfullt att diskutera det här mera med dig.
Och du kan sluta spekulera i att andra försöker framstå på olika sätt.
Du är ute och cyklar.
Dock bra att du har redovisat att du inte kan förstå att/varför det är fel
att göra andra illa, vilket förstås i sig är trist. Bra att veta att man inte
kan lita på dig dock.
Var går gränsen för bedrägerier/ohederliga beteenden tycker du, där
det trots allt är klandervärt? Får man påstå att en bil man säljer har gått
2000 mil om man vet att den i verkligheten gått 20 000 mil? Är det okej
att pysa konkurrentens däck om man ställer upp i en biltävlning (eller
annars)?
Jag tycker inte att det är OK så klart att lurad men det är lika i alla brancher. Ingen undantagen så varför höja på ögonbyren och tro att hifi skulle vara undantaget?
Alltså viktigt att vi alla brukar vårat sunda upplysta förnuft och inte går i fällan.
Där har du såklart en poäng.
Jag menade inte att antyda att det är extra märkligt att människor blir lurade i hifi-branschen - bara att jag tycker det är rätt skrämmande att
någon med berått mod förstör för andra (både för konkurrenter och kunder) genom att med avsikt att förstöra uppspelningsmöjligheterna
felfasa högtalare i butiker.
Hur i helskotta är man funtad om man beter sig på det viset???
Vh, iö
- - - - -
PS. Berätta gänra om ICA. Jag köper rätt ofta mat hos ICA-handlaren här, eftersom alla de andra affärerna är stängda när jag har tid
(ICA-stänger vid 23:00 här i Täby).
Jag har hittills inte lagt märke till något som är bedrägligt där.
Även om jag hörde talas om köttmärkningen, och blev lite upprörd då också. Men inte lika mycket, eftersom jag ju egentligen tycker det är
värre att reglerna kräver märkning av kött som gör att utmärkt kätt slängs. Ohederligheten att märka om tycker jag är anmärkningsvärd dock. Tycker det hade varit mycket bättre om de sålt köttet omärkt! Eller
"i befintligt skick", kanske till reducerat pris? Jag tror folk är förnuftiga nog att kunna avgöra hur kött som ät tjänligt ser ut och luktar.