Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:KarlXII skrev:Du vet alltså inte. Då är det ändå ett bra tillfälle att göra ett blindtest trots allt - det senaste halvåret året är det ju iallafall det du själv har propagerat för med enastående frenesi.
Om man verkligen vill veta, som det brukar heta.
Vart lärde du dig läsa? MM skola lr? Jag skrev att jag inte vet vad HAN upplevde och hur om han överdriv i text. Jag är rätt så säker på mina egna upplevelser, tack du.
profbd skrev:nej paa det var inte ett par revell
men ingvar kan historien bättre
jag tror han har berättad den här tidigare också
du kan väl söka efter den??
KarlXII skrev:Den här gången ber jag att få hänvisa till min signatur.
IngOehman skrev:PS. När har någon klagat på någons subjektiva oblinda redvisning av hur de upplevt någon högtalare tidigare?
KarlXII skrev:subjektivisten skrev:KarlXII skrev:Nu blir jag lite förvirrad. Är blindtest ingen bra grej längre alltså?
Jo, för du ifrågasätter Richards upplevelse men kan själv bre på utan dess like för flavour of the week. Så det vore kanske på sin plats att vara lite ödmjuk, eller hur?
Nejdå, det gör jag inte alls. Jag tycker bara att det är ett så klockrent exempel på när placebo kan vara inblandat. Tror inte du det?
paa skrev:Någon klagade väl högljutt på att subjetivistens lyssningsjämförelse mellan Sonyhögtalarna och pi60 inte var blind, om jag inte missminner mig? Tänker inte söka!
subjektivisten skrev:Så KarlXII, vart någonstans skriver jag att jag inte vet vad jag tycker om mina egna högtalare? Vore på sin plats att inte ljuga och kalla mig för idiot när du bevisligen borde lära dig läsa.
subjektivisten skrev:KarlXII skrev:Du vet alltså inte. Då är det ändå ett bra tillfälle att göra ett blindtest trots allt - det senaste halvåret året är det ju iallafall det du själv har propagerat för med enastående frenesi.
Om man verkligen vill veta, som det brukar heta.
Vart lärde du dig läsa? MM skola lr? Jag skrev att jag inte vet vad HAN upplevde och hur om han överdriv i text. Jag är rätt så säker på mina egna upplevelser, tack du.
Floyd skrev:Ytterligare ett streck i kolumnen för personangrepp från subjektivisten som i detta fall angriper MM och kraftigt ifrågasätter dennes kunskap i läsandets ädla konst, för att inte tala om dennes förmåga att lära andra att läsa.
subjektivisten skrev:Floyd skrev:Ytterligare ett streck i kolumnen för personangrepp från subjektivisten som i detta fall angriper MM och kraftigt ifrågasätter dennes kunskap i läsandets ädla konst, för att inte tala om dennes förmåga att lära andra att läsa.
Och detta var väl 225 inlägget som endast handlar om hur dåligt faktiskt är eller dess medlemar. Varför är du här när du inte är intresserad av snacka hifi?
paa skrev:IngOehman skrev:PS. När har någon klagat på någons subjektiva oblinda redvisning av hur de upplevt någon högtalare tidigare?
Någon klagade väl högljutt på att subjetivistens lyssningsjämförelse mellan Sonyhögtalarna och pi60 inte var blind, om jag inte missminner mig? Tänker inte söka!
Floyd skrev:För er andra som undrar, så kan jag väl säga att man får anpassa sitt svar lite efter nivån på frågan/påhoppet.
IngOehman skrev:Så vad jag undrar är - finns det några faktiska exempel på att någon annan än de själva, alltså någon från det vetenskapliga lägret betett sig som de själva när de kritiserade Subjektiviisten och Rickard för att de skrev om vad de hade upplevt?
Jag kan inte erindra mig att jag har sett något sådant, i varje fall inte anant än undantagsvis, och därför undrar om det finns några exempel på det.
Vh, iö
matson skrev:KarlXII skrev:subjektivisten skrev:KarlXII skrev:Nu blir jag lite förvirrad. Är blindtest ingen bra grej längre alltså?
Jo, för du ifrågasätter Richards upplevelse men kan själv bre på utan dess like för flavour of the week. Så det vore kanske på sin plats att vara lite ödmjuk, eller hur?
Nejdå, det gör jag inte alls. Jag tycker bara att det är ett så klockrent exempel på när placebo kan vara inblandat. Tror inte du det?
Böjd att hålla med. Det talas ofta om vikten av blindtest, men när det gäller sk "rekommenderade" apparater så verkar det inte så viktigt längre.
IngOehman skrev:Skall man göra högtalare rättvisa, varje högtalare, så är det inte troligt att de kan stå i likadana rum.
Svante skrev:IngOehman skrev:Skall man göra högtalare rättvisa, varje högtalare, så är det inte troligt att de kan stå i likadana rum.
Mmm. Här pratar du om fallet när man kan bygga lyssningsrummet kring sina högtalare. Hur ställer du dig till de som inte kan göra det? Tycker du att det kan vara en vettig testmetodik att ställa in en högtalare i taget i det rum som står till förfogande om rummet redan är givet och om man inte kan göra akustikreglerande ingrepp i rummet?
IngOehman skrev:Oavsett vilket skulle jag inte råda någon att jämföra högtalare (eller förstärkare eller vad helst det är som man ni testar) mot varandra, utan att man testar dem var och en för sig - mot verkligheten. Skillnaderna mellan dem säger ju ingenting om hur en ena presterar. Snarare tvärtom - en grunka tenderar alltid att låta som sitt jämförelseobjekts motsats.
Harryup skrev:Tror att det kan ha att göra med att en del tröttnar på vissas debatteknik?
Ta t.ex. en sån som det verkar hyvens kille som Paa, när blev någon arg på honom senast. Har aldrig sett det här eftersom han beter sig normalt vare sig man håller med honom eller inte. Han tar inte i en massa inlägg upp vilka som är här och bråkar, och ingen bråkar förstås med honom heller. Han kallar ingen för idiot och ingen kallar honom för idiot.
Så vill man vara säker på bråk så är det väl en bra idé att bråka själv tycks en del tycka och jag håller ingen särskild sida för att vara felfri.
mvh/Harry
IngOehman skrev:matson skrev:KarlXII skrev:subjektivisten skrev:KarlXII skrev:Nu blir jag lite förvirrad. Är blindtest ingen bra grej längre alltså?
Böjd att hålla med. Det talas ofta om vikten av blindtest, men när det gäller sk "rekommenderade" apparater så verkar det inte så viktigt längre.
Upp till bevis!
Sluta sprida en massa antydningar.
Ta fram ett exempel på att NÅGON, NÅGONSIN gnällt om blindtest när någon annan (vem som helst) redovisat intrycken från att ha lyssnat på NÅGON högtalare, vilken som helst, "rekommenderad" (vad nu det betyder? Rekommenderad av vem då?) eller inte.
(Och ta nu inte fram ett exempel på att Mean Machine, Chris Lymme, Lust eller någon annan av dessa grabbar gjort det, för då bevisar du ju bara min tes.)
Jag har inte sett att det har hänt någonsin (från dem du antyder), i varje fall inte utan att jag sagt ifrån. Så jag misstänker att det bara är en myt och historieförfalskning från er sida - som ni medvetet och avsiktligt försöker sprida. (Tål du den smockan? Jag hoppas det.)
Fast i vad gäller avsiktligheten så spekulerar jag, för det kan jag ju inte veta. Ni kan ju lika gärna ha lyssnat på varandra för mycket, och trott att det ju måste finnas någon substans i något som så många tror på...
Eller också är det avsiktligt. Ni tror att det kommer att uppfattas som en sanning om ni ältar den tillräckligt många gånger.
Men oavsett vilket - om du skulle låta bli att påstå och ta fram ett exempel istället!
NÄR såg du NÅGON kräva blindtest på högtalare, som du ser som representant på den vetenskapliga falangen?
Vh, iö
IngOehman skrev:Så vad jag undrar är - finns det några faktiska exempel på att någon annan än de själva, alltså någon från det vetenskapliga lägret betett sig som de själva när de kritiserade Subjektiviisten och Rickard för att de skrev om vad de hade upplevt?
Jag kan inte erindra mig att jag har sett något sådant, i varje fall inte anant än undantagsvis, och därför undrar om det finns några exempel på det.
Floyd skrev:För er andra som undrar, så kan jag väl säga att man får anpassa sitt svar lite efter nivån på frågan/påhoppet.
Harryup skrev:Tror att det kan ha att göra med att en del tröttnar på vissas debatteknik?
Ta t.ex. en sån som det verkar hyvens kille som Paa, när blev någon arg på honom senast. Har aldrig sett det här eftersom han beter sig normalt vare sig man håller med honom eller inte. Han tar inte i en massa inlägg upp vilka som är här och bråkar, och ingen bråkar förstås med honom heller. Han kallar ingen för idiot och ingen kallar honom för idiot.
Så vill man vara säker på bråk så är det väl en bra idé att bråka själv tycks en del tycka och jag håller ingen särskild sida för att vara felfri.
mvh/Harry
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], MPE och 25 gäster